fileps-scrapbook-farida-khelfa-μπροστά-πίσω-από-την-κάμερα-196704

Η Γαλλίδα καλλονή από την Αλγερία, μούσα του Gaultier και πρώην πρέσβειρα του οίκου Schiaparelli, ανοίγει το κουτί με τις φωτογραφίες της από το θρυλικό Jean-Paul Goude και μοιράζεται μαζί μας αναμνήσεις. Την ίδια στιγμή που η πιο πρόσφατη της ταινία για τις γυναίκες του αραβικού κόσμου έχει αποσπάσει τις καλύτερες κριτικές.

Filep’s Scrapbook: Farida Khelfa – Μπροστά & Πίσω Από Την Κάμερα-1
©Farida Khelfa shot by Jean-Paul Goude, Paris, 1992.
1/8
Native Share

Αυτή η φωτογραφία δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Glamour και ήταν μέρος μιας ιστορίας στην οποία υποδυόμουν πολλούς και διαφορετικούς χαρακτήρες.

Filep’s Scrapbook: Farida Khelfa – Μπροστά & Πίσω Από Την Κάμερα-2
©Farida Khelfa as George Sand, shot by Jean-Paul Goude, Paris, 1992
2/8
Native Share

Πρόκειται για ένα συνδυασμό μεταξύ του διάσημου πίνακα της Frida Kahlo με το ψαλίδι και της θρυλικής συγγραφέως George Sand (Amantine Lucile Aurore Dupin) που συνήθιζε να κυκλοφορεί φορώντας ανδρικά ρούχα. Σε πολλές και διαφορετικές φάσεις της σχέσης και συνεργασίας μας, ο JeanPaul Goude ήθελε διακαώς να μου κόψει τα μαλλιά χωρίς επιτυχία. Το έκανα πολλά χρόνια αργότερα, όταν έγινα μητέρα.

Filep’s Scrapbook: Farida Khelfa – Μπροστά & Πίσω Από Την Κάμερα-3
©Farida Khelfa by Jean-Paul Goude, Paris, 1985
3/8
Native Share

Θυμάμαι πως όλα είχαν γίνει πολύ γρήγορα εκείνη τη μέρα γιατί δεν είχα καθόλου υπομονή! Το συγκεκριμένο Polaroïd στήθηκε και τραβήχτηκε μέσα σε μόλις πέντε λεπτά, σε μια γωνία του διαμερίσματος που μοιραζόμασταν τότε με τον JeanPaul στο Παρίσι, κάπου στην περιοχή του Canal Saint Martin! Το πορτραίτο ολοκληρώθηκε με το χειρόγραφο αραβικό κείμενο σε χρυσό χρώμα που το μετέτρεψε σε κλασσική αξία!

Filep’s Scrapbook: Farida Khelfa – Μπροστά & Πίσω Από Την Κάμερα-4
©The Agony of Marguerite Gautier, Paris, 1992 by Jean-Paul Goude
4/8
Native Share

Εδώ υποδύομαι την La Dame aux Camélias του Alexandre Dumas (Κυρία με τις Καμέλιες)

Filep’s Scrapbook: Farida Khelfa – Μπροστά & Πίσω Από Την Κάμερα-5
©Farida Khelfa, by Jean-Paul Goude, Paris, 1983
5/8
Native Share

Αυτή είναι η πρώτη φωτογραφία που έκανα με τον JeanPaul στις αρχές της δεκαετίας του 1980. Τι μνήμες!

Filep’s Scrapbook: Farida Khelfa – Μπροστά & Πίσω Από Την Κάμερα-6
©Azzedine Alaïa & Farida Khelfa by Jean-Paul Goude, 1985
6/8
Native Share

Εδώ μου διαφεύγουν λεπτομέρειες σχετικά με τις συνθήκες της φωτογράφησης όμως σίγουρα θυμάμαι πως χρειάστηκαν πολλές ώρες για να πετύχουμε τα τέλεια κυματιστά μαλλιά που βλέπετε.

Filep’s Scrapbook: Farida Khelfa – Μπροστά & Πίσω Από Την Κάμερα-7
©Farida Khelfa cut-up photo by Jean-Paul Goude, Paris, 1984.
7/8
Native Share

Όπως και στην πιο πάνω εικόνα, τα μαλλιά είχαν τον πρωταρχικό ρόλο. Πολύ σύντομα αυτό το look έγινε πολύ δημοφιλές φτάνοντας σήμερα να θεωρείται ως iconic. Το συγκεκριμένο στούντιο όπου τραβήχτηκε η φωτογραφία ήταν παράλληλα ο χώρος μέσα στον οποίο ο JeanPaul εργαζόταν πυρετωδώς για τις προετοιμασίες του φαντασμαγορικού του project για τον εορτασμό των 200 χρόνων από τη Γαλλική Επανάσταση. Η θρυλική παρέλαση που έλαβε χώρα στα Ιλίσια Πεδία, ήταν μια γιορτή που έγινε με την στήριξη του τότε Προέδρου της χώρας, François Mitterrand.

Filep’s Scrapbook: Farida Khelfa – Μπροστά & Πίσω Από Την Κάμερα-8
©Farida Khelfa & Alaia, film still by Jean-Paul Goude, Paris.
8/8
Native Share

Ο JeanPaul πάντα ήθελε να σκηνοθετήσει μια όπερα στην οποία θα ήμουν πρωταγωνίστρια συντροφιά με τον αγαπημένο μου φίλο και συνεργάτη Azzedine Alaia. Τελικά το όνειρο έγινε πραγματικότητα και η αγγελική φωνή της Λιβανέζας τραγουδίστριας Fairuz στόλισε ηχητικά το φιλμ. Το άκαμπτο μεταλλικό φόρεμα που φορούσα μου άφησε πληγές σε όλο μου το σώμα! Στο τέλος των γυρισμάτων, πραγματικά αιμορραγούσα. Δεν θα το ξεχάσω ποτέ.

Απόσπασμα από τη ταινία της Farida Khelfa με τίτλο FROM THE OTHER SIDE OF THE VEIL (De L’Autre Côté du Voile)

Διαβάστε επίσης | Filep’s Scrapbook: Ashlyn: Ρούχα που σέβονται το περιβάλλον