Filep’s Scrapbook: Fashion Technology - Συνάντηση με τη διορατική couturier Clara Daguin

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest

Filep’s Scrapbook: Fashion Technology - Συνάντηση με τη διορατική couturier Clara Daguin

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Clara Daguin HC FW21 © Leo Cannone
Clara Daguin HC FW21 © Leo Cannone

Στην πρόσφατη επίδειξη της νέας της συλλογής Υψηλής Ραπτικής που έγινε πριν από μερικές εβδομάδες στο Παρίσι, η Clara Daguin παρουσίασε πέντε φωτεινά, διαδραστικά φορέματα, προγραμματισμένα σε συνεργασία με μηχανικούς της Google. Ήταν η πρώτη φορά που  το πρόγραμμα Google ATAP (Advanced Technology and Projects) στήριξε άνευ όρων μια σχεδιάστρια μόδας η οποία επέλεξε να δώσει τη δική της εκδοχή στην πλέξη ενός υφάσματος Jacquard,  που ανήκει στην ιδιωτική  συλλογή τεχνολογίας της Google.  Το αποτέλεσμα ήταν κάτι περισσότερο από μια απλή ενσωμάτωση της συνδεσιμότητας στα ίδια τα ενδύματα.

Filep Motwary: Τι είναι αυτό που θέλετε κυρίως να εκφράσετε μέσα από τις συλλογές σας.

Clara Daguin: Η έννοια της επιφάνειας του δέρματος και ο συνδυασμός της με την τεχνολογία αποτελεί την αφετηρία της έρευνάς μου  η οποία εκφράζεται μέσα από τα ρούχα που δημιουργώ.

Η τεχνολογία στην καθημερινότητα αφορά όλους μας και στηριζόμαστε σε αυτήν με ποικίλους τρόπους. Ένα παράδειγμα είναι τα smartphones που όλοι μας έχουμε τουλάχιστον από ένα! Έχουν εξελιχθεί σε τέτοιο βαθμό που πλέον αποτελούν προέκταση του εαυτού μας και λειτουργούν ως πύλες για την πιο οικία και ειλικρινή εκδοχή της προσωπικότητας μας.  Μέσα από τα ρούχα που σχεδιάζω, προσπαθώ  να εκφράσω αυτή την εγγύτητα των ηλεκτρονικών συστημάτων και το συσχετισμό τους με το ανθρώπινο σώμα. Μπορεί σύντομα τα smartphones να μην αποτελούν πλέον ανεξάρτητο παράγοντα σε σχέση με το δέρμα μας αλλά να είναι εμφυτευμένα σε αυτό.


©Clara Daguin HC FW21 © Leo Cannone

FM: Πώς ξεκίνησε το ενδιαφέρον σας για την τεχνολογία και με ποιό τρόπο οι ιδέες σας μπορούν να προαναγγέλλουν το μέλλον;

CL: Όλα ξεκίνησαν μέσα από ένα πρόβλημα υγείας κατά το οποίο έπρεπε συνέχεια να χρησιμοποιώ ένα σκαρφιστήρα για να παίρνω ινσουλίνη. Τότε ήταν που συνειδητοποίησα τη δύναμη της τεχνολογίας,  τη θετική και την αρνητική της πλευρά, κυρίως γιατί η ζωή μου, όπως και πολλών άλλων ανθρώπων, εξαρτάται από αυτή. Στην εργασία μου η τεχνολογία είναι σε διάλογο με το γυμνό και απροστάτευτο σώμα που χρειάζεται να ντυθεί.


©Clara Daguin HC FW21 © Leo Cannone

FM: Μιας και η δουλειά σας παρουσιάζεται στα πλαίσια της εβδομάδας μόδας της Haute Couture στο Παρίσι, Θα μπορούσατε να μας διασαφηνίσετε τις αντιλήψεις σας γύρω από την έννοια του  savoir faire (η τεχνογνωσία γύρω από την ραπτική); Θα ήθελα να ακούσω την άποψη σας γύρω από τη συμβίωση φυσικών υλικών με την τεχνολογία.

CL: Δημιουργώ η ίδια τα υφάσματα μου με φυσικά, συνθετικά και τεχνολογικά υλικά προτού τα χρησιμοποιήσω για να φτιάξω τη συλλογή ενδυμάτων Clara Daguin.

Μου αρέσουν διαφορετικά υλικά όπως η μεταξωτή οργάντζα, η συνθετική αλογότριχα, οι γυάλινες χάντρες, φυσικά νήματα, φωτιστικές ίνες LED καθώς επίσης τα αγώγιμα νήματα από νάιλον, καλώδια κλπ. Ωστόσο, η έννοια του δικού μου savoir-faire επικεντρώνεται στη συγχώνευση παραδοσιακών χειροτεχνιών όπως για παράδειγμα τα χειροποίητα κεντήματα στα οποία συχνά εντάσσω ηλεκτρονικά κυκλώματα και αισθητήρες.


©Aura 2018 © Clara Daguin

FM: Εστιάζοντας στο σώμα που ντύνεται με τεχνολογικά, ηλεκτρονικά ρούχα, παρά την σύνδεση του με την τεχνολογία, αυτο συνεχίζει να κρατά την ανθρώπινη του διάσταση. Το αναμενόμενο θα ήταν η εξέλιξή του σώματος σε κάτι ίσως άτρωτο, ή μήπως όχι;

CL: Όντως, πρόκειται για δίλημμα! Συχνά αναρωτιέμαι μέχρι ποιο σημείο θα επιτρέψουμε στην τεχνολογία να εξελιχθεί προτού την αφήσουμε να αντικαταστήσει εξ ολοκλήρου την ανθρώπινη υπόσταση. Πιστεύω πως η προστασία του ανθρώπινου είδους είναι εμφανής στα ρούχα που προτείνω . Ακόμα και η ηλεκτρονική τους διάσταση είναι κάτι που στο τέλος επιτυγχάνεται μόνο μέσα από τη χειροτεχνία. Ομολογώ πως κατά τη διάρκεια της παραγωγής της συλλογής  μας, το στοιχείο της επιβράδυνσης – πάρα της επιτάχυνσης – γίνεται  έντονα αισθητό και η βραδύτητα της όλης διαδικασίας θυμιζει πνευματικό διαλογισμό.


©Reflective, 2018 © left Mickael Vis & right Diane Hymans

FM: ‘Επειτα  απο μια τόσο έντονη εμπειρία όπως αυτή της πανδημίας και δεδομένης της εκπληκτικής σας συλλογής, πώς οραματίζεστε το μέλλον της μόδας; 

CL:  Τείνω να πιστεύω πως η κανονικότητα είναι ένα είδος μυθοπλασίας. Το οικοσύστημα της μόδας θα συνεχίσει να λειτουργεί όπως άλλοτε και αυτό θα αποτελέσει μια μεγάλη ευκαιρία για τη δημιουργία ενός νέου οικονομικού μοντέλου μέσα στο οποίο θα ενσωματωθεί η τεχνολογία με ακόμα μεγαλύτερη την αίσθηση της ευθύνης. Η όλη διαδικασία παραγωγής της μόδας θα γίνει πιο αργή. Ήδη αρκετοί από τους μαθητές μου κάνουν σπουδές γύρω από την έννοια της «βιωσιμότητας και της καινοτομίας» και πιστεύω ότι στο προσεχές μέλλον αυτο θα αποτελέσει μονόδρομο για τη βιομηχανία μας.


©Clara © Barnabé Moinard

 

Διαβάστε επίσης | Filep’s Scrapbook:  Agglomerati για όλες τις εποχές

Scroll to Top