Eftychia AW19
Eftychia AW19
Eftychia AW19

Η κατάκτηση της Ευτυχίας

Η νεαρή σχεδιάστρια Ευτυχία Καραμολέγκου ονειρεύεται να αποδειχτεί διαχρονική η δουλειά της. Τα πρώτα δείγματα μας πείθουν.

Έναν από τους τοίχους του σπιτιού-ατελιέ της στο Ανατολικό Λονδίνο κοσμεί η φωτογραφία μιας ξανθιάς καλλονής στην ξύλινη μπάρα ενός κλαμπ, κάπου στην Ευρώπη του ’70. «Είναι η γυναίκα της τρίτης μου συλλογής», λέει η Ευτυχία Καραμολέγκου. «Θα με ακούσετε συχνά να αναφέρομαι στη “γυναίκα” μου, αυτή για την οποία δημιουργώ: ανεξάρτητη και σίγουρη για τον εαυτό της. Το αντίθετο από εμένα, δηλαδή».

 

View this post on Instagram

#venusinexile inspo woman for this season EFTYCHIA AW19

A post shared by EFTYCHIA (@eftychia_co) on

Η προβολή των αδυναμιών της μοιάζει πολύτιμο χάρισμα για την ίδια, τώρα που κατέκτησε την επιτυχία ως η πρώτη επικρατέστερη Ελληνίδα στα βραβεία LVMH για νέους σχεδιαστές. Μπορεί να μην έφτασε στους οκτώ φιναλίστ, κατάφερε όμως να δείξει τη δουλειά της στους ημιτελικούς στο Παρίσι, κερδίζοντας την αναγνώριση της Naomi Campbell. «Εντυπωσιάστηκε από τα κοστούμια μου. Ιδιαίτερα από το μήνυμά τους», λέει.

 


©Eftychia SS19

Για τη νεαρή σχεδιάστρια η μόδα δεν είναι τέχνη, αλλά… κοινωνιολογία. «Απευθύνομαι κυρίως σε γυναίκες καριέρας. Το κοστούμι είναι το πιο δημοκρατικό ρούχο. Βλέποντάς το από μακριά, είναι σχεδόν απίθανο να αντιληφθείς την καταγωγή, την κοινωνική τάξη, το οικονομικό υπόβαθρο ή τη σεξουαλική ταυτότητα αυτού που το φοράει». Δανείστηκε τον τίτλο της τελευταίας της συλλογής από το βιβλίο Venus in Exile της Wendy Steiner, που ασχολείται με την αμφισβητούμενη έννοια της ομορφιάς στην τέχνη του 20ού αιώνα, ενώ θυμάται με νοσταλγία τα χρόνια της στο πλευρό της Μαίρης Κατράντζου, τις σπουδές της στην Αμβέρσα και στο Saint Martins.

 


©Eftychia SS19

Την ίδια νοσταλγία έχει για τη Σύρο, τη Σαντορίνη και την Κω, νησιά όπου μεγάλωσε. Το καθαρά ελληνικό της χαρακτηριστικό είναι ότι δεν έχει ποτέ «Plan B». Σκεφτείτε ότι προτίμησε να ακυρώσει τη φωτογράφιση της τελευταίας της συλλογής, που θα βρίσκεται στα καταστήματα τον Αύγουστο – οι προηγούμενες έχουν ξεχωρίσει στη Σεούλ, στο Λος Άντζελες, στη Νέα Υόρκη, στο Τόκιο και στο Λονδίνο –, επειδή τα μοντέλα δεν είχαν την ιδιοσυγκρασία της «γυναίκας της».

 


Eftychia AW19
©Anna Victoria Best

Ένας αξιόπιστος τρόπος για να προβλέψει κανείς το μέλλον της είναι να ρίξει μια ματιά στο παρόν. Για την ώρα, έχει εισβάλει στην γκαρνταρόμπα της Phoebe Philo και της Gaia Repossi, ενώ επεξεργάζεται την ιδέα μιας σειράς γυναικείων εσωρούχων. Το σίγουρο είναι ότι αντλεί έμπνευση από τις ασπρόμαυρες φωτογραφίες των κοσμογυρισμένων παππούδων της και από τα «Μοντελάκια», το τετράδιο όπου έκανε τα πρώτα της σχέδια, όταν ήταν μικρή.

 


Eftychia AW19
©Anna Victoria Best

Εξίσου δεδομένο είναι το γκρίζο των μαλλιών της, που κάνει αντίθεση με τα νεανικά της χαρακτηριστικά. Σε κάθε περίπτωση, η Ευτυχία μοιάζει ικανή να απογειώσει την αγγλική έννοια που κάθε τόσο έφερνε στην κουβέντα μας: Τimeless, δηλαδή διαχρονικό.

 


Ευτυχία Καραμολέγκου
©Sydney Diack

 


Instagram: @eftychia_co
Δημοσιεύτηκε στο τεύχος Μαΐου της Vogue Greece. 

Scroll to Top