η-sociedad-textil-lonia-απέκτησε-τον-οίκο-christian-lacroix-343832
©Photo: Daniel Simon/Gamma-Rapho/Getty Images

“It’s Lacroix, sweetie!”

Τρεις μικρές λέξεις που αρθρώθηκαν από την fashion περσόνα Edina Monsoon στο βρετανικό sitcom Absolutely Fabulous, δεν αποκλείεται να ακουστούν ξανά.

Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι η ισπανική εταιρεία Sociedad Textil Lonia, ή STL, έχει καταλήξει σε συμφωνία για την απόκτηση του 100% του Christian Lacroix, του γαλλικού οίκου μόδας συνώνυμου με την αφθονία του 1980. Ο οίκος Christian Lacroix ανήκε στο παρελθόν στον όμιλο Falic, επίσης ιδιοκτήτες του αμερικανικού ομίλου λιανικής πώλησης Duty Free Americas. Οι λεπτομέρειες της συμφωνίας δεν κοινοποιήθηκαν.

Η Sociedad Textil Lonia απέκτησε τον οίκο Christian Lacroix-1
©Photo: Taylor Hill/Getty Images

Η STL σε δήλωσή της επεσήμανε «μια ισχυρή σύνδεση μεταξύ της δημιουργικής φιλοσοφίας και της τέχνης ανάμεσα στις δύο πλευρές. «Θαυμάσαμε το όραμα, τη μαγεία και τη δεξιοτεχνία του Maison Lacroix, οπότε όταν δόθηκε η ευκαιρία, το αγκαλιάσαμε με ανυπομονησία. Θα κάνουμε ό,τι μπορούμε για να διασφαλίσουμε ότι το μοναδικό ταλέντο του δημιουργού του και η ανεκτίμητη συνεισφορά του στον κόσμο της μόδας θα αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητές τους».

Ο ίδιος ο Lacroix, ο οποίος στα 73 του τώρα σχεδιάζει κοστούμια για την όπερα, έδωσε τις ευλογίες του. «Η ισπανική οικογένεια που έχει την STL είχε την κομψότητα να επικοινωνήσει μαζί μου πριν από την επίσημη ανακοίνωση για την απόκτηση του ονόματος και των αρχείων του Christian Lacroix. Μάλλον θα συναντηθούμε σύντομα με άτυπο τρόπο», είπε ο σχεδιαστής στο Vogue Business.

Ο Lacroix έγινε ιδιαίτερα γνωστός μέσα από τον ρόλο του στο Patou, τον οίκο του Παρισιού που ίδρυσε ο Jean Patou το 1912, διάσημος για το άρωμα Joy. Το 1987, με επένδυση του προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου της LVMH, Bernard Arnault, ξεκίνησε μόνος του, φτιάχνοντας το go-go look της εποχής με τις πουφ φούστες, τα κεντημένα σακάκια και τις χρωματιστές ballgowns. Αλλά οι μόδες άλλαξαν καθώς η δεκαετία του ’80 έγινε η δεκαετία του ’90 και τα noughties. Το 2005, η LVMH πούλησε την ετικέτα Lacroix στη Falic και τέσσερα χρόνια αργότερα η εταιρεία προχώρησε σε αναδιάρθρωση για να βελτιώσει τη λειτουργική της αποτελεσματικότητα και να εξασφαλίσει μακροπρόθεσμη σταθερότητα.

Το portfolio της STL περιλαμβάνει επί του παρόντος την Purificación García και την CH Carolina Herrera. Ο πρώτος αποκτήθηκε το 1998, λίγο μετά την ίδρυση της STL. Το 2000, η ​​STL σύναψε μια μακροπρόθεσμη συμφωνία με την CH Carolina Herrera για να υποστηρίξει την ανάπτυξη και την επέκταση της μάρκας μέσω ενός δικτύου καταστημάτων σε όλο τον κόσμο — έχει 486 καταστήματα που ανήκουν σε ένα μόνο εμπορικό σήμα και άλλα εκατό στο πλαίσιο στρατηγικών συνεργασιών στη Μέση Ανατολή και τη Λατινική Αμερική .

Ερωτηθείσα για το πώς η συμφωνία επηρεάζει την επωνυμία Lacroix και σχεδιάζει να την επεκτείνει, η STL είπε: «Καθώς συνεχίζουμε να ενσωματώνουμε και να αξιολογούμε αυτή τη συναρπαστική προσθήκη στο χαρτοφυλάκιό μας, αφιερώνουμε ποιοτικό χρόνο για να διασφαλίσουμε ότι όλα γίνονται προσεκτικά. Σε αυτό το στάδιο, δεν έχουμε πρόσθετες λεπτομέρειες να μοιραστούμε.” Αυτό περιλαμβάνει εάν θα οριστεί ή όχι ένας δημιουργικός διευθυντής και, εάν ναι, πότε. Η Edina Monsoon και πολλοί άλλοι θαυμαστές του Lacroix θα περιμένουν.

MHT