η-victorias-secret-επιστρέφει-με-το-world-tour-και-δεν-είναι-272430

Ήταν Δεκέμβριος του 2018 όταν το τελευταίο Victoria’s Secret Fashion Show προβλήθηκε στο CBS. Ένα χρόνο νωρίτερα, το show προσέλκυσε ένα δισεκατομμύριο θεατές παγκοσμίως, ωστόστο η επιτυχία έφερε το brand αντιμέτωπο με όλες τις πολιτισμικές αλλαγές που απαίτησε μια νέα γενιά γεννημένη στην εποχή του διαδικτύου, διεκδικώντας να δει τον εαυτό της να αντιπροσωπεύεται στις καμπάνιες. Παράλληλα όμως και οι ανταγωνιστές του label είχαν προσθέσει την συμπεριληπτικότητα στα business plans τους. Το πρώτο show Savage Fenty της Rihanna το φθινόπωρο 2018, ανέδειξε την εξάρτηση της Victoria’s Secret σε μια στενή προσέγγιση γύρω από την ομορφιά, με push-up bras, γυμνασμένους κοιλιακούς, φτερά αγγέλων, head pieces και αξεσουάρ που έμοιαζαν εκτός πραγματικότητας. Στη συνέχεια προέκυψε και η εμπλοκή του ιδιοκτήτη με τον Jeffret Epstein που κατηγορείται για σεξουαλικά εγκλήματα. Σε επίσημο call του brand το Νοέμβριο του 2019, ήταν πλέον επίσημο: Το show ακυρώθηκε.

Στα χρόνια που ακολούθησαν η Victoria’s Secret έκανε ένα φιλόδοξο rebranding, απομακρύνοντας τους εμπνευστές του show, αντικαθιστώντας τους αγγέλους με μια VS κολεκτίβα με πρόσωπα όπως οι Megan Rapinoe, Priyanka Chopra Jonas, και Paloma Elsesser. Τα μεγέθη αυξήθηκαν, ενώ στις προτάσεις των προϊόντων προστέθηκαν και items που μέχρι τότε είχαν αγνοηθεί όπως σουτιέν θηλασμού και μαστεκτομής, καθώς δεν ταίριαζαν στον ορισμό του sexy όπως είχε διαμορφωθεί από άντρες. Ο Leslie H. Wexner, founder του ομίλου L Brands όπου ανήκε η Victoria’s Secret, παραιτήθηκε από Πρόεδρος και CEO πουλώντας την πλειοψηφία των μετοχών του. Σήμερα η Victoria’s Secret παραμένει ηγέτης στις ΗΠΑ στην κατηγορία των εσωρούχων και μέσα σε 12 μήνες παρουσίασε μια μικρή άνοδο σε σχέση με το 2021.

Η Victoria’s Secret επιστρέφει με το World Tour και δεν είναι ένα ακόμα show-1

“Δεν υπάρχει λόγος να απολογούμαστε πια”, σχολιάζει ο Raul Martinez, EVP, head creative director της Victoria’s Secret και επικεφαλής του project. “Έχουμε εξελιχθεί και προχωρήσει, αλλά δεν είναι πως τα αφήνουμε όλα πίσω. Αγγίζουμε το storytelling και γιορτάζουμε τις γυναικείες φωνές, αλλά πρόκειται και για μια γιορτή της μόδας, αυτό ήταν κάτι iconic για το brand”.

Το Victoria’s Secret World Tour, όπως ονομάζεται το show, ενώνει διεθνείς γυναίκες δημιουργούς από τέσσερις πόλεις στον κόσμο. Το VS 20 περιλαμβάνει filmmakers, μουσικούς, καλλιτέχνες και άλλους δημιουργούς με ένα κουαρτέτο από fashion designers στο επίκεντρο. Αξιοποιώντας τις πηγές της Victoria’s Secret, η Supriya Lele από το Λονδίνο, η Bubu Ogisi από το Lagos, η Jenny Fax από το Τόκιο, η Melissa Valdes από την Bogota, θα παράξουν συλλογές, το behind-the-scenes των οποίων θα αποτυπωθεί σε ένα ντοκιμαντέρ. Όλα μαζί θα προστεθούν σε ένα filmed fashion show που θα παρουσιάζει και ένα πέμπτο τμήμα σχεδιασμένο από την Victoria’s Secret.

Η Victoria’s Secret επιστρέφει με το World Tour και δεν είναι ένα ακόμα show-2

Η London Director του brand Margot Bowman, που δουλεύει με την Supriya Lele και την ομάδα της, είχε αποκυρήξει το show πιο παλιά. “Δεν ονειρευόμουν να συμμετάσχω, γιατί ήξερα πως ήμουν αποκλεισμένη. Ήμουν ένα plus size κορίτσι. Αλλά θυμάμαι ακόμα τις εικόνες. Καλώς ή κακώς, ήταν δυναμικές και iconic. Και στην περίπτωσή μου το βλέπω σαν μια ευκαιρία να δημιουργήσω μια νέα εικόνα, στην οποία θα νιώθουν πως συμπεριλαμβάνονται περισσότεροι”.

Η Victoria’s Secret επιστρέφει με το World Tour και δεν είναι ένα ακόμα show-3

Θα ενώσει τον κόσμο αυτό το νέο Victoria’s Secret σύμπαν; Πέρυσι η εταιρεία αποτέλεσε το θέμα του ντοκιμαντέρ Angels and Demons, σκηνοθετημένο από τον Matt Tyrnauer, που εξέταζε την σχέση του πρώην ιδιοκτήτη με τον Jeffrey Epstein. Παράλληλα το βιβλίο Selling Sexy: The Unstoppable Rise and Inevitable Fall of Victoria’s Secret, που υπογράφει πρώην δημοσιογράφος του Business of Fashion, έχει προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει στις αρχές του 2024 και το οποίο δείχνει διατεθειμένο διατηρήσει την αμφιλεγόμενη ιστορία του brand στο επίκεντρο. Θα πρέπει επίσης να λάβουμε υπόψη και τις νέες αφίξεις της βιομηχανίας. Η Kim Kardashian λάνσαρε το Skims το 2019, μια εταιρεία η αξία της οποίας υπολογίζεται σε 3.000 εκατομμύρια δολάρια, και με επιρροή που έχει απελευθερώσει έναν πυρετό για shapewear στο catwalks. H Lizzo συνεργάζεται από πέρυσι με τη Yitty και με κεντρικό logo “ακραία αυτοεκτίμηση και ψυχική αυτοπεποίθηση”, αποδεικνύει πόσο αλλάζει η lingerie βιομηχανία. Όταν η Victoria’s Secret ανακοίνωσε το Μάρτιο ότι θα επενδύσει σε μια νέα εκδοχή του Fashion Show, η ποπ σταρ τόνισε στο Twitter: “Είναι μια νίκη για την συμπεριληπτικότητα. Αλλά αν τα brands το κάνουν αυτό απλά επειδή έλαβαν αρνητικές κριτικές, τι θα γίνει όταν οι τάσεις αλλάξουν ξανά; Οι CEOs αυτών των εταιρειών βλέπουν σοβαρά την συμπεριληπτικότητα; Ή απλά υπολογίζουν τα χρήματα;

Πείθοντας το κοινό ότι το female empowerment είναι η νέα κινητήριος δύναμη της Victoria’s Secret, αποτελεί την αποστολή του VS20. Η Supriya Lele που φέρνει την Ινδική κληρονομιά της στα ντραπέ σχέδιά της, εκτιμά την συνεργασία του brand της με τον γίγαντα των εσωρούχων. Η Paloma Elsesser, μέρος του VS Collective, η φωνή της οποίας ακούγεται στο video του brand, έχει περπατήσει σε catwalk της Lele στο Λονδίνο. “Αυτός ήταν και ο λόγος που ένιωσα πως μπορώ να συνδεθώ με αυτό το project. Παλιότερα ίσως όχι, αλλά τώρα νιώθω πως χειρίζονται πιο πολύ τη μοντέρνα γλώσσα”, εξηγεί. “Μετά την συνάντηση με την ομάδα, κατάλαβα πως ήταν μια μεγάλη απόφαση, πως ήθελαν πραγματικά να έχουν μια οπτική που εστιάζει στις γυναίκες και σκέφτηκα πως ήταν μεγάλη ευκαιρία. (η εταιρεία δεν θα πουλά τις συλλογές της Lele και των άλλων σχεδιαστών, αλλά το World Tour θα λειτουργήσει σαν βήμα να αναδείξουν τη δουλειά τους).

Το τηλεφώνημα της Victoria’s Secret, αιφνιδίασε την Bubu Ogisi από το Lagos. “Για να είμαι ειλικρινής δεν πρόσεχα και πολύ. Συνήθως δεν δουλεύω με εσώρουχα, οπότε μπερδεύτηκα λίγο. Αλλά γι’ αυτό το World Tour, ήθελαν να πειραματιστώ και κεντρικό στοιχείο της δουλειάς μου είναι ο πειραματισμός. Οπότε σκέφτηκα πως θα ήταν υπέροχη ιδέα να δω τον τρόπο που δουλεύουν και πως θα μπορούσα να τον αλλάξω”. Σε αυτή την συλλογή όλα παραπέμπουν σε Θεές της μυθολογίας. Κάθε μοντέλο θα αποτελεί ένα μοναδικό είδος, μια Θεά. Σημειώστε όμως πως οι θεές της Ogisi δεν θα θυμίζουν σε τίποτα τις θέες του σεξ από το παρελθόν του brand. Άραγε το Victoria’s Secret World Tour θα είναι σέξυ; “Ναι, φυσικά”, λέει ο Martinez. ¨Αλλά μέσα από μια θηλυκή ματιά. Η βασική διαφορά ανάμεσα στη Victoria’s Secret του χθες και στο World Tour του 2023, είναι πως οι γυναίκες δεν θα αποτελούν αντικείμενα για τα μάτια των θεατών. Οι δημιουργοί μέσα από την ματιά τους ορίζουν τι σημαίνει να είσαι σεξουαλικά ελκυστικός. “Προφανώς υπάρχει μεγάλη βελτίωση στην εκπροσώπηση και πιστεύω πως είναι σπάνιο να βλέπουμε στην οθόνη γυναίκες που αναγνωρίζουμε, ειδικά σε ένα fashion σκηνικό”, παρατηρεί ο Bowman, director του Λονδρέζικου τμήματος του ντοκιμαντέρ. “Ελπίζω οι άνθρωποι να το δουν και να σκεφτούν, wow, υπάρχουν πολλοί τρόποι να είσαι γυναίκα”.