η-vogue-ukraine-μπαίνει-στο-metaverse-για-να-υποστηρίξει-τ-243932
©Mat Headly

Η Vogue Ukraine κάνει τα πρώτα της βήματα στο metaverse και δείχνει την υποστήριξη της στην ουκρανική βιομηχανία μόδας, καθώς ο πόλεμος συνεχίζει να έχει τεράστιο αντίκτυπο στη χώρα. Η Vogue συνεργάστηκε με την NFT marketplace The Dematerialized (DMAT) με στόχο να αναδείξει τη δουλειά τριών σχεδιαστών: Bevza, Gudu και Ienki Ienki. Και τα 3 brands παρουσίασαν τα designs τους στο Παρίσι στις 28 Σεπτεμβρίου κατά τη διάρκεια της εβδομάδας μόδας, πριν αυτά τα φυσικά ρούχα γίνουν NFT, τα οποία θα μπορούν να αγοραστούν μέσω DMAT.

«Το Vogue UA δεν περιορίζεται στη γεωγραφία – τώρα βρισκόμαστε εκεί που βρίσκονται οι Ουκρανοί», λέει ο αρχισυντάκτης Philipp Vlasov για το κίνητρο πίσω από το project. «Αυτή η πτώση της συνεργασίας με το DMAT είναι η πρώτη μας προσπάθεια στο metaverse, όπου σκοπεύουμε να δημιουργήσουμε μια ισχυρή παρουσία». Θα ακολουθήσουν περαιτέρω λανσαρίσματα ρούχων και αξεσουάρ από ανερχόμενους και καταξιωμένους Ουκρανούς σχεδιαστές. «Το να βοηθήσουμε την ουκρανική βιομηχανία μόδας να επιβιώσει και να αντέξει σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς αποτελεί μέρος της αποστολής της Vogue UA».

Στόχος του έργου είναι να βοηθήσει τους σχεδιαστές να βρουν νέους και καινοτόμους τρόπους για να πουλήσουν τα προϊόντα τους και να δημιουργήσουν έσοδα σε αυτές τις εξαιρετικά δύσκολες στιγμές. Στο παρελθόν, η DMAT συνεργάστηκε με ανθρώπους όπως ο Karl Lagerfeld (η συλλογή DMAT X Karl Lagerfeld εξαντλήθηκε σε δευτερόλεπτα τον Δεκέμβριο) και ο Nicholas Kirkwood στις προσπάθειές του να φέρει κοντά το κοινό της μόδας και του web3 κάτω από την ίδια στέγη. Τα σχέδια που κυκλοφορούν στην αγορά κυμαίνονται από digital figurines μέχρι phygital φτιαγμένα κατά μέτρο με couture φορέματα.

Σύμφωνα με την αποκάλυψη της συνεργασίας της Vogue Ukraine, η DMAT τραβάει την αυλαία για έναν νέο χώρου ανακάλυψης, όπου οι επισκέπτες μπορούν να δουν τα σχέδια σε ένα gamified περιβάλλον. «Ήταν ένα τόσο σημαντικό έργο να δουλέψω με τόσο ταλαντούχους σχεδιαστές όπως ο Ienki Ienki, ο Gudu και ο Bevza», λέει η Marjorie Hernandez, συνιδρυτής και co-CEO του DMAT. Η συνιδρυτής της Karinna Grant είπε: «Είναι τιμή μας που δίνουμε κοινωνικό και οικονομικό κεφάλαιο σε αυτούς τους Ουκρανούς σχεδιαστές μέσω αυτού του σημαντικού έργου».

Οι αγοραστές που θα αγοράζουν τα NFT καλούνται να μοιραστούν το πως θα κάνουν style τα virtual κομμάτια τους στα social media, προσθέτοντας το tag @vogue_ukraine, το οποίο θα χρησιμοποιήσει η Vogue UA για να συγκεντρώσει μια γκαλερί με τα άτομα που φορούν τα looks.

Η Vogue Ukraine μπαίνει στο Metaverse για να υποστηρίξει τα fashion talents της χώρας-0
©Gugu’s Avant coat
Η Vogue Ukraine μπαίνει στο Metaverse για να υποστηρίξει τα fashion talents της χώρας-0
©The Bear Michlin jacket by Ienki Ienki

Η ομάδα της Vogue Ukraine διασκορπίστηκε όταν η Ρωσία εισέβαλε στη χώρα τον Φεβρουάριο του 2022. «Είμαστε επικεντρωμένοι στην ψηφιακή μας παρουσία, δημιουργώντας χρήσιμο και εμπνευσμένο περιεχόμενο για να δώσουμε δύναμη στους Ουκρανούς, ενώ παράλληλα προσφέρουμε κάποια εικόνα στον κόσμο για τη χώρα που κάποιος τόλμησε να πει ότι είχε δεν υπάρχει δικαίωμα ύπαρξης», έγραψε ο Vlasov σε ανοιχτή επιστολή τον Μάρτιο, ενώ συνέχιζε να διοικεί την ομάδα του από την εξορία. «Δεν θα χάσουμε την ελπίδα μας. Η δικαιοσύνη πρέπει να επικρατήσει».

Τα NFT θα είναι διαθέσιμα για αγορά από τις 6 μ.μ. BST στις 4 Οκτωβρίου, αποκλειστικά στο The Dematerialised, με τα έσοδα να επιστρέφονται στους σχεδιαστές.