Η Maria Grazia Chiuri είχε την ιδέα να μετατρέψει το αρχαιοελληνικό ιδεώδες σε ένα σύγχρονο αφήγημα μόδας. Είχε και την επιθυμία να το κάνει στην Αθήνα. Η Έλις Κις μίλησε μαζί της στο Καλλιμάρμαρο και η σχεδιάστρια της αποκάλυψε από πού ξεκίνησαν όλα.
Λίγο μετά το φαντασμαγορικό φινάλε ενός πολυαναμενόμενου show στο Καλλιμάρμαρο, η Maria Grazia Chiuri μιλάει στο smartphone της, ευχαριστώντας κάποιους από τους στενούς της συνεργάτες. «Είμαστε τόσο ευχαριστημένοι και συγκινημένοι. Είναι μια στιγμή-ορόσημο. Πέρα από τη σκληρή δουλειά, υπάρχει πολύ πάθος και τόσοι άνθρωποι πίσω από ένα τέτοιο project. Είναι απόλυτα ομαδική δουλειά», μου λέει, καθώς περπατάμε προς την έξοδο του μαρμάρινου Σταδίου, με συντροφιά ένα γλυκό αθηναϊκό αεράκι. «Πραγματικά, είναι ένα όνειρο που έγινε πραγματικότητα. Ένα project που ποτέ δεν θα μπορούσα να φανταστώ ότι θα πραγματοποιούσα όταν ξεκίνησα στον Dior πριν από πέντε χρόνια».
H Dior Cruise 2022 κολεξιόν, την οποία μόλις παρακολούθησαν καλεσμένοι όπως η Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου, η Catherine Deneuve και η Anya Taylor-Joy, πρωταγωνίστρια της ταινίας The Queen’s Gambit, έχει ήδη ταξιδέψει ανά τον πλανήτη μέσω live streaming και trending hashtags. Ένα θέαμα μόδας με «πλισέ» φωτισμό, ορχήστρα, φορέματα goddess με hoodies πάνω από αθλητικά παπούτσια, σουρεαλιστικά μάτια με μαργαριτάρια και χρυσαφένια πυροτεχνήματα, συγκεντρώνει όλα εκείνα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν τον ορισμό του a night to remember. Σηματοδοτεί επίσης το αποκορύφωμα ενός μεγάλου ταξιδιού εξερεύνησης γύρω από την ιδέα της πολιτιστικής και δημιουργικής ανταλλαγής και γι’ αυτόν τον λόγο η Chiuri και η ομάδα της πέρασαν τις τελευταίες μέρες πριν από το show δουλεύοντας μέχρι τελειότητας – και εξάντλησης.
Για την καλλιτεχνική διευθύντρια των γυναικείων συλλογών του οίκου Dior ήταν μια διαδρομή μόδας, βεβαίως, αλλά και κάπως πιο προσωπική. Η ιδέα για το show τριγυρνούσε στο μυαλό της εδώ και καιρό, με αφορμή μια iconic φωτογράφιση στην Ακρόπολη πριν από ακριβώς 70 χρόνια, όταν ο Jean-Pierre Pedrazzini είχε απαθανατίσει την αισιοδοξία της μεταπολεμικής περιόδου, όπως είχε αποτυπωθεί στα haute couture βραδινά του Christian Dior για λογαριασμό του περιοδικού Paris-Match. Παράλληλα, η Chiuri ενδιαφερόταν ιδιαίτερα για την εξίσωση «το ελληνικό παρελθόν συναντά το παρόν» μέσα από ένα αισθητικό φάσμα. «Δεν ήθελα να παρουσιάσω μια ιδέα-σουβενίρ της Ελλάδας. Γιατί αυτό είναι το ρίσκο με μεγάλες πόλεις όπως η Ρώμη, η Αθήνα και το Παρίσι. Ήταν πολύ σημαντικό να έχω τον χρόνο να σκεφτώ. Ξεκίνησα να μελετάω τον περασμένο Νοέμβριο. Ποτέ στη ζωή μου δεν έχω μελετήσει τόσο πολύ!» μου λέει. «Συνειδητοποίησα αμέσως αυτού του είδους τον κίνδυνο και σε αυτήν εδώ την περίπτωση – το γεγονός ότι είμαι από τη Ρώμη βοήθησε πολύ. Η φωτογραφία Dior κάτω από τις Καρυάτιδες είναι τόσο δυνατή εικόνα, που σε κλάσμα δευτερολέπτου διατρέχεις τον κίνδυνο να αναπαραγάγεις κάτι εντελώς old style, ένα σουβενίρ, ένα στερεότυπο. Είμαι ιδιαίτερα ευαίσθητη σε αυτό το θέμα, γιατί είναι κάτι που πάντα ένιωθα στο πετσί μου. Είναι δύσκολο να εξηγήσεις ότι μια χώρα είναι διαφορετική σήμερα».