Ο Anthony Vaccarello του Saint Laurent θα είναι αρκετά απασχολημένος φέτος στο Φεστιβάλ των Καννών. Η Saint Laurent Productions, ένα σχετικά νέο τμήμα που δημιουργήθηκε από τον οίκο για την παραγωγή ταινιών εμβληματικών δημιουργών –η πρώτη τους προσφορά, το 2023, ήταν το Strange Way of Life του Pedro Almodóvar– θα κάνει πρεμιέρα με 3 παραγωγές φέτος στο φεστιβάλ: The Shrouds του David Cronenberg, την Παρθενόπη του Paolo Sorrentino και, από τον Jacques Audiard, την Emilia Perez, με πρωταγωνιστές τη Selena Gomez, τη Zoe Saldaña και τον Edgar Ramirez, μεταξύ άλλων.
Αυτό που ακολουθεί είναι μια συνομιλία με τον Vaccarello πριν από τις Κάννες. Και αυτό που προέκυψε από τη συνομιλία μας είναι ότι ενώ ο Vaccarello είναι σινεφίλ, συνειδητοποίησε επίσης με οξυδέρκεια ότι ο καλύτερος τρόπος για ένα αξιοσέβαστο όνομα της μόδας να κάνει μια δημιουργική διαφορά στον σημερινό κόσμο – ενώ ταυτόχρονα ισορροπεί μεταξύ των δύο μεγάλων πολιτιστικών εμμονών της Γαλλίας, τη μόδα και τον κινηματογράφο- είναι να προσφέρει το είδος της οικονομικής υποστήριξης που θα επέτρεπε στους σκηνοθέτες να κάνουν το είδος των ταινιών που πραγματικά θέλουν να κάνουν.
Ο Saint Laurent έχει κάνει τα κοστούμια και στις τρεις ταινίες, αλλά δεν θα δείτε κανένα είδος εμπορικού παιχνιδιού — είτε μέσω της τοποθέτησης προϊόντων είτε με κοστούμια που έχουν μετατραπεί σε capsule συλλογές. Ο Vaccarello είναι ένας έξυπνος σχεδιαστής που καταλαβαίνει ότι πολλές φορές η δημιουργικότητα και η εμπορικότητα πρέπει να ενώνονται χέρι-χέρι — ωστόσο με αυτό το project, πιστεύει με πάθος ότι μερικές φορές μπορούν να θαυμάσουν ο ένας τον άλλον από μακριά.
Vogue: Πριν μιλήσουμε για την Saint Laurent Productions, Anthony, θα ήθελα πολύ να σε ρωτήσω για τις πρώτες σου αναμνήσεις από ταινίες και σκηνοθέτες που αγαπούσες και γιατί ασχολήθηκες με αυτές.
Anthony Vaccarello: Ο κινηματογράφος ήταν πάντα κάτι που αγαπούσα πραγματικά. Γεννήθηκα στο Βέλγιο, όχι στην πιο συναρπαστική χώρα του κόσμου [γέλια], και έτσι οι ταινίες ήταν ένα καλό πεδίο για εξερεύνηση, για να δω κάτι που δεν ήταν δικό μου στην πραγματική ζωή… να ξεφύγεις λίγο και να ονειρευτείς. Στη σχολή καλών τεχνών που έκανα πριν από τη La Cambre [τη διάσημη σχολή μόδας στις Βρυξέλλες], είδα τη δουλειά σκηνοθετών όπως ο [Pier Paolo] Pasolini και ο [Rainer Werner] Fassbinder, και ήθελα να δω όλο και περισσότερα. Δεν ήμουν θαυμαστής όλων όσων έκαναν, αλλά είχα ένα θέμα με τις πιο περίεργες ταινίες τους.
Είναι ενδιαφέρον που λέτε για τον Fassbinder και τον Pasolini , γιατί η δουλειά και των δύο σκηνοθετών είναι οπτικά όμορφη, με πολύ διαφορετικούς τρόπους—καλά, ίσως το όμορφο δεν είναι η σωστή λέξη. Ίσως εντυπωσιακή.
Είναι ένα είδος όμορφου: ένα βρώμικο όμορφο.
Ναι ακριβώς. Ποια από τις ταινίες τους σας άρεσε ιδιαίτερα;
Από τον Pasolini, τα Salò [Salò, or the 120 Days of Sodom] και Teorema [Theorem]…. To Salò ήταν ένα μεγάλο σοκ για μένα.
Ποτέ δεν μπόρεσα να βρω το κουράγιο να το παρακολουθήσω. Ξέρω ότι δεν είναι ακριβώς μια άνετη εμπειρία θέασης.