montblanc-νέα-εποχή-στην-αθήνα-257512
©Montblanc

Οι λευκοί τόνοι συνδέουν τους εσωτερικούς με τους εξωτερικούς χώρους, ενώ η ζωηρή εικονογράφηση δίνει στις βιτρίνες χειμερινή διάσταση. Το νέο flagship κατάστημα της Montblanc στην Αθήνα, στην οδό Κριεζώτου, συνδυάζει την παράδοση με τη δημιουργική φρεσκάδα του ιστορικού οίκου, υιοθετώντας το Neo 3.0 κόνσεπτ του Γάλλου αρχιτέκτονα εσωτερικών χώρων, Noé Duchaufour-Lawrance – είναι μόλις το δεύτερο κατάστημα του οίκου διεθνώς που λαμβάνει αυτήν τη νέα μορφή, μετά από αυτό στην Κωνσταντινούπολη που εγκαινιάστηκε λίγες εβδομάδες πριν. «Ο οίκος χτίστηκε πάνω στην καινοτομία, που εξακολουθεί να είναι μέρος του DNA μας. Σε αυτό το πλαίσιο περιλαμβάνεται όμως και η έννοια του να παραμένεις relevant (σχετικός) στην αγορά, τους πελάτες και τους συλλέκτες σου», λέει στη Vogue Greece ο Franck Juhel, πρόεδρος της Montblanc για την Ελλάδα, την Τουρκία, τη Μέση Ανατολή, την Ινδία και την Αφρική, με έδρα το Ντουμπάι.

Ηγετικό όνομα στον κόσμο των πολυτελών ειδών γραφής και των business αξεσουάρ, η Montblanc έχει πιστούς φίλους στη χώρα μας. Και αυτό έχει να κάνει και με τους συνεργάτες της, την εταιρεία Τζάννες, τους παλαιότερους εν ενεργεία συνεταίρους της παγκοσμίως. Στη νέα αθηναϊκή μπουτίκ οι επισκέπτες μπορούν να περιεργαστούν ρολόγια με πολύπλοκους μηχανισμούς, όπως τη σειρά Montblanc 1858, αλλά και να ανακαλύψουν μια νέα αποκλειστική συλλογή που γιορτάζει τον Τζίμι Χέντριξ, καθώς κάθε χρόνο ο οίκος στρέφει ένα κομμάτι από το δημιουργικό του know-how σε μια προσωπικότητα που έχει σημαδέψει την εποχή της. Άλλωστε, ένα από τα πρωταρχικά μότο της εταιρείας που γεννήθηκε το 1906 στη Γερμανία παραμένει το ότι ο κάθε ένας από εμάς μπορεί και πρέπει να αφήσει το σημάδι του.

Montblanc: Νέα εποχή στην Αθήνα-1
©Montblanc

Τα πρώτα χρόνια της ίδρυσής της η Montblanc στράφηκε στην κατασκευή πρωτοπόρων ειδών γραφής, για να περάσει αργότερα στην ωρολογοποιία, αλλά και στην παραγωγή δερμάτινων και άλλων αξεσουάρ. Σήμερα, τα είδη γραφής εξακολουθούν να κατασκευάζονται στο Αμβούργο, η Φλωρεντία παραμένει το «σπίτι» των δερμάτινων αξεσουάρ, ενώ η Ελβετία συνεχίζει να είναι ο φυσικός χώρος της κατασκευής των ρολογιών του οίκου, ο οποίος σήμερα ανήκει στον όμιλο Richemont. Στο μεταξύ, ένας επικεφαλής του τμήματος μάρκετινγκ φαίνεται να ήταν ο ιθύνων νους πίσω από το γνώριμο Montblanc λογότυπο που εδώ και τόσες δεκαετίες παραπέμπει σε έξι κορυφές της οροσειράς των Άλπεων. Αυτό θυμίζει επίσης λουλούδι ή και αστέρι, ενώ παράλληλα ενισχύει την ιδέα ότι ο κάθε ένας από εμάς αξίζει να αγγίξει τη δική του κορυφή. Το σίγουρο είναι ότι το έχουν καταφέρει πολλές από τις διεθνείς προσωπικότητες που έχουν χρησιμοποιήσει ένα Montblanc – μεταξύ άλλων ο John F Kennedy, η βασίλισσα Ελισάβετ και ο Barack Obama.

Τι συμβαίνει, όμως, σήμερα που η γραφή δεν βρίσκεται  στην πρώτη γραμμή των καθημερινών προτεραιοτήτων; Πώς αντιμετωπίζει η Montblanc το φαινόμενο; «Με πολλούς τρόπους», τονίζει ο Franck Juhel. «Νωρίτερα φέτος, παραδείγματος χάρη, ανοίξαμε το Montblanc Haus στο Αμβούργο, έναν μουσειακό χώρο 4.000 τ.μ. όπου παρουσιάζουμε τη δική μας ιστορία, αλλά και την ιστορία της γραφής γενικότερα. Έχουμε συνεργασίες με 1.200 σχολεία που θα το επισκεφθούν και θα πάρουν μέρος σε σεμινάρια καλλιγραφίας. Αυτό το πρόγραμμα θα προσπαθήσουμε αργότερα να το μεταφέρουμε σε παγκόσμιο επίπεδο, ώστε να ενημερώσουμε για όλο αυτό που συμβαίνει, ότι δηλαδή σήμερα το γράψιμο μοιάζει με πολυτέλεια, ενώ δεν είναι».

Montblanc: Νέα εποχή στην Αθήνα-2
©Montblanc

Ο ίδιος ο Juhel εντάχθηκε στο δυναμικό της Montblanc πριν από 9 χρόνια. Από τις πρώτες κιόλας μέρες, μια από τις ασχολίες του ήταν η σημασία της γραφής σε ένα ταχέως αναπτυσσόμενο ψηφιακό περιβάλλον. Και όμως, σε αυτά τα 9 χρόνια ο ίδιος και η υπόλοιπη ομάδα της Montblanc παρατηρούν τις πωλήσεις των ειδών γραφής του οίκου να ανεβαίνουν σταθερά με εντυπωσιακό ρυθμό κάθε χρόνο. Σε αυτό συμπεριλαμβάνονται και old school είδη, όπως οι πένες.

«H γνώμη μου είναι ότι όσο περισσότερο στρεφόμαστε στο ψηφιακό περιβάλλον, τόσο περισσότερο χρειαζόμαστε το αναλογικό. Το να είμαστε σε επαφή με την πραγματικότητα. Το ίδιο συμβαίνει και στη μουσική. Δείτε πόσο καλά πάει το βινύλιο. Μπορεί να μην έχει τον τέλειο ήχο του ψηφιακού, αλλά διαθέτει μια πιο ανθρώπινη, ρεαλιστική μουσική χροιά. Το ίδιο ισχύει με τη γραφή», λέει ο Juhel.

Montblanc: Νέα εποχή στην Αθήνα-3

Για τις νεότερες γενιές που μοιάζουν να απομακρύνονται από το χαρτί και το στυλό, η Montblanc δίνει λύσεις. Όπως τη συλλογή Naruto, με πρωταγωνιστή τον ήρωα του ιαπωνικού μάνγκα του Masashi Kishimoto, ο οποίος φέτος γιορτάζει τα 20 χρόνια του. Η συνέργεια Naruto x Montblanc περιλαμβάνει δερμάτινα είδη αλλά και τον Naruto στο εμβληματικό Meisterstück στυλό. Την ίδια στιγμή, ένα ζευγάρι ακουστικών Montblanc απευθύνεται σε ένα νεανικό κοινό. Οι νέοι βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της Montblanc και σε επίπεδο εκπαίδευσης, καθώς η εταιρεία προετοιμάζει ήδη το ανθρώπινο δυναμικό του αύριο. «Δεν μπορείς να διατηρήσεις μια επιχείρηση που πλησιάζει τα 100 χρόνια αν δεν προετοιμάσεις το μέλλον της σε θέματα μάνατζμεντ, καταστημάτων, αλλά και τεχνητών. Μόνο η κατασκευή της “μύτης” ενός στυλό απαιτεί τέσσερα χρόνια εκπαίδευσης», συμπληρώνει ο Juhel.

Η αγορά των ειδών γραφής επηρεάζεται από τις ευρύτερες τάσεις; «Θα μπορούσε, όμως πρακτικά δεν γίνεται, γιατί κάθε κομμάτι θέλει πολύ χρόνο για να κατασκευαστεί. Δεν μπορούμε, για παράδειγμα, να ξέρουμε τι θα είναι τάση σε τρία χρόνια», παρατηρεί.

Montblanc: Νέα εποχή στην Αθήνα-4
©Montblanc

Αντ’ αυτού, η Montblanc δίνει πνοή στις δικές της, όπως η χρήση φύλλων χρυσού, μέθοδος που περιλαμβάνεται και στη συνεχιζόμενη ιστορία καινοτομίας του οίκου, καθώς κάτι τέτοιο τεχνικά δεν ήταν εφικτό πριν από μερικά χρόνια. Στο μεταξύ, στη νέα μπουτίκ της Αθήνας το επιτελείο της Montblanc εξηγεί ήδη στο κοινό ότι στο υπόγειο του νεοκλασικού κτιρίου δύο τεχνίτες βρίσκονται ήδη στις επάλξεις για σέρβις μετά την πώληση, ενώ στους χώρους του καταστήματος υπάρχει η δυνατότητα live καθαρισμού της πένας σας. Συγχρόνως, συνεχίζεται η αγαπημένη δραστηριότητα της προσωποποίησης των διαφόρων ειδών, ενώ μια γωνία είναι αφιερωμένη στους συλλέκτες. Υπάρχει και άλλο ένα στοιχείο που αναδεικνύεται εδώ: ότι η Montblanc δεν είναι μόνο ανδρική υπόθεση. «Οι γυναίκες αποτελούν το 50% των πελατών μας. Αγοράζουν για τις ίδιες και όχι μόνο και αυτό είναι πολύ σημαντικό», καταλήγει ο Juhel. «Όταν σχεδιάζαμε τη μπουτίκ το λάβαμε υπόψη μας. Έχουμε γυναικείες συλλογές, όμως όλο και περισσότερο βλέπουμε προϊόντα που δεν διαχωρίζονται πια σε γυναικεία και ανδρικά», καταλήγει.

Montblanc: Νέα εποχή στην Αθήνα-5
©Montblanc