Ο Versace επιστρέφει στο σπίτι του, στην Ιταλία.
Ο Όμιλος Prada εξαγόρασε τον φημισμένο ιταλικό οίκο μόδας από την Capri Holdings, όπως ανακοίνωσαν οι εταιρείες σήμερα, έναντι 1,25 δισ. ευρώ, με την έγκριση να εκκρεμεί.
«Είμαστε στην ευχάριστη θέση να καλωσορίσουμε τον Versace στον όμιλο Prada και να δημιουργήσουμε ένα νέο κεφάλαιο για μια μάρκα με την οποία μοιραζόμαστε μια ισχυρή δέσμευση για δημιουργικότητα, δεξιοτεχνία και κληρονομιά», δήλωσε ο Πρόεδρος και executive director του Prada Group Patrizio Bertelli. «Σκοπεύουμε να συνεχίσουμε την κληρονομιά του Versace, γιορτάζοντας και ερμηνεύοντας εκ νέου την τολμηρή και διαχρονική αισθητική του. Ταυτόχρονα, θα του παρέχουμε μια ισχυρή πλατφόρμα, ενισχυμένη από χρόνια συνεχών επενδύσεων και με μακροχρόνιες σχέσεις. Ο οργανισμός μας είναι έτοιμος και σε καλή θέση να γράψει μια νέα σελίδα στην ιστορία του Versace, βασιζόμενος στις αξίες του Ομίλου».
O Versace τέθηκε προς πώληση από την Capri (ιδιοκτήτη των Michael Kors και Jimmy Choo) όταν η συγχώνευση της εταιρείας με την Tapestry (ιδιοκτήτρια των Coach, Kate Spade και Stuart Weitzman) μπλοκαρίστηκε από την Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου των ΗΠΑ τον Νοέμβριο. Η Capri επαναπροσδιόρισε από τότε εστιάζοντας στη μεγαλύτερη επωνυμία της, Michael Kors. Η εταιρεία εξακολουθεί να αναζητά αγοραστή για τον Jimmy Choo. Η Capri —τότε, Michael Kors Holdings— εξαγόρασε τη Versace τον Ιανουάριο του 2019 για πάνω από 2,1 δισεκατομμύρια δολάρια.
Ο Versace εντάσσεται στην Prada με έναν νέο chief creative officer. Στις 13 Μαρτίου, η μάρκα ανακοίνωσε ότι η Donatella Versace θα παραιτηθεί από τη θέση της σχεδιάστριας και θα αναλάβει τη θέση της νέας chief brand ambassador, σχεδόν 30 χρόνια αφότου ανέλαβε το δημιουργικό τιμόνι του οίκου μόδας μετά τον θάνατο του αδελφού της Gianni Versace το 1997. Ο Dario Vitale διορίστηκε δημιουργικός διευθυντής του οίκου – σηματοδοτώντας την πρώτη φορά που η οικογένεια Versace άφησε αυτό το ρόλο. Ο Vitale εντάχθηκε από την αδερφή μάρκα της Prada, Miu Miu, όπου εργάστηκε από το 2010 και πιο πρόσφατα υπηρέτησε ως design director of ready-to-wear and head of image πριν εγκαταλείψει τη θέση τον Ιανουάριο. Η θητεία του στη Miu Miu κάνει πιο εύκολη την μετάβαση του σχεδιαστή κάτω από την ομπρέλα της Prada.
Οι πληροφορίες εμφανίστηκαν για πρώτη φορά τον Ιανουάριο με την Capri να έχει στρατολογήσει την Barclays για να τη βοηθήσει να εξασφαλίσει έναν αγοραστή τόσο για το Versace όσο και για τον Jimmy Choo. Σε γύρους προσφορών, άλλοι παίκτες, συμπεριλαμβανομένου του πρώην Διευθύνοντος Συμβούλου της Gucci, Marco Bizzarri και της Primavera Capital Group, λέγεται ότι εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την ευκαιρία να αποκτήσουν τον οίκο Versace. Είναι σπάνιο για ένα διάσημο οίκο μόδας όπως ο Versace να βγαίνει προς πώληση, και τόσο το ενδιαφέρον για την ευκαιρία όσο και οι εικασίες γύρω από το πού θα προσγειωθεί τελικά ήταν μεγάλο.
Καθώς ο Capri και ο Versace ακολουθούν χωριστούς δρόμους, ξεκινά μια προσπάθεια ανατροπής για την Prada. Οι πωλήσεις στο Capri μειώθηκαν με τα χρόνια, με τα έσοδα της Versace να μειώνονται κατά 15% στα 193 εκατομμύρια δολάρια το τρίτο τρίμηνο του 2025, καθώς τα έσοδα του ομίλου μειώθηκαν κατά 11,6%. Στην πρόσφατη ημέρα επενδυτών της Capri, η εταιρεία είπε ότι στόχος της είναι να μεγαλώσει το Versace σε ένα εμπορικό σήμα 1,5 δισεκατομμυρίων δολαρίων. Μπορεί η Prada να φτάσει εκεί;
Η Versace χρειάζεται μια αναζωογόνηση, είπαν οι αναλυτές. Σε ένα σημείωμα στις 19 Φεβρουαρίου, ο ανώτερος αναλυτής λιανικής και διευθύνων σύμβουλος της TD Cowen, Oliver Chen, περιέγραψε τις βασικές ανάγκες της εταιρείας από τη Versace: στρατολόγηση μιας ευρύτερης πολυτελούς βάσης και εξισορρόπηση νέας και υπάρχουσας δέσμευσης από άτομα υψηλής καθαρής αξίας και φιλόδοξους καταναλωτές. Το να προσδιορίσετε ποιος είναι ο πελάτης της Versace σήμερα —ιδιαίτερα σε μια αγορά όπου κυριαρχεί η ήσυχη πολυτέλεια και η απόσυρση από τα λογότυπα— θα είναι ένα δύσκολο έργο. Ένα νέο σχεδιαστικό όραμα υπό τον Vitale, με τη συμμετοχή της Donatella θα σηματοδοτήσει μια ανανέωση για τη δημιουργική προοπτική της μάρκας.
«Η εξαγορά της Versace σηματοδοτεί ένα ακόμη βήμα στο εξελικτικό ταξίδι του Ομίλου μας, προσθέτοντας μια νέα διάσταση, διαφορετική και συμπληρωματική», δήλωσε ο Andrea Guerra, Διευθύνων Σύμβουλος του Ομίλου Prada. “Η υποδομή του Ομίλου είναι ισχυρή, έχουμε καθετοποιήσει τους οργανισμούς των επωνυμιών μας και ενισχύσαμε τις ρουτίνες και τις διαδικασίες μας. Νιώθουμε έτοιμοι να ανοίξουμε αυτό το νέο κεφάλαιο. Η Versace έχει τεράστιες δυνατότητες. Το ταξίδι θα είναι μακρύ και θα απαιτεί πειθαρχημένη εκτέλεση και υπομονή”.
Χθες, εμφανίστηκαν αναφορές ότι οι αμερικανικοί δασμοί θα μπορούσαν να επηρεάσουν τη συμφωνία, με εικασίες ότι η τιμή είχε μειωθεί κατά 200 εκατομμύρια δολάρια. Οι αναφορές αρχικά τιμολόγησαν το Versace στα 1,6 δισεκατομμύρια δολάρια.