Οι McCollough και Hernandez, των οποίων η αποχώρηση θα ισχύσει στις 31 Ιανουαρίου, θα παραμείνουν στο διοικητικό συμβούλιο και θα συνεχίσουν να είναι μέτοχοι, ενώ η διευθύνουσα σύμβουλος του οίκου, Shira Suveyke Snyder, η οποία ανέλαβε τον ρόλο τον Οκτώβριο, ηγείται της αναζήτησης ενός νέου creative director.
«Αισθανόμαστε τυχεροί που είχαμε την ευκαιρία να δημιουργήσουμε μια τόσο εξαιρετική ομάδα, μερικοί από τους οποίους ήταν μαζί μας από την πρώτη μέρα… Είμαστε βέβαιοι ότι μπορέσαμε να μεταδώσουμε όλα αυτά που μας τροφοδοτούν δημιουργικά, και μέσω αυτών, η Proenza Schouler θα συνεχίσει να εξελίσσεται με τρόπο που να έχει νόημα», είπαν οι McCollough και Hernandez στη Vogue.

«Η αναζήτηση του διαδόχου μας βρίσκεται σε εξέλιξη και θα είναι συναρπαστικό να ακούσουμε τι σημαίνει η Proenza Schouler για αυτά τα άτομα: τόσες πολλές αναμνήσεις, τόσες πολλές περίοδοι δουλειάς… έχουν περάσει δύο δεκαετίες συλλογών. Ξεκινήσαμε αυτήν την εταιρεία από την κρεβατοκάμαρά μας ως φοιτητές ακόμη, μόλις στα είκοσί μας. Δεν θα μπορούσαμε ποτέ να φανταστούμε τον μεταμορφωτικό δρόμο που θα ακολουθούσε. Είμαστε τυχεροί που είχαμε ένα απίστευτο σύστημα υποστήριξης γύρω μας, τόσο εντός όσο και εκτός της εταιρείας, άνθρωποι που αισθανόμαστε σαν οικογένεια, και χάρη σε αυτούς η Proenza Schouler είναι αυτό που είναι σήμερα. Ελπίζουμε ότι με κάποιο τρόπο, αυτό το ταξίδι άφησε ένα μικρό, ανεξίτηλο σημάδι στη μόδα της Νέας Υόρκης”, συμπληρώνουν.

Οι σχεδιαστές γιόρτασαν την 20η επέτειό τους το 2023, προσκαλώντας την Chloe Sevigny, μια από τις πρώτες διάσημες φαν τους, να ανοίξει το show της σεζόν Φθινόπωρο/Χειμώνας. Ο McCollough το περιέγραψε ως «την πιο προσωπική μας συλλογή μέχρι σήμερα — δεν περιστρέφεται γύρω από ένα θέμα, αλλάζει κοιτάζει τις πραγματικές γυναίκες στη ζωή μας: τι είναι αυτό που θέλουν;
Το να κατανοούν τι θέλουν οι stylish γυναίκες, είναι ένα από τα δυνατά χαρτιά των σχεδιαστών. Έχουν καλλιεργήσει ένα cool-girl crew που περιλαμβάνει ονόματα όπως η Sevigny και η Natasha Lyonne, fashion insiders όπως η co-founder της Moda Operandi Lauren Santo Domingo και η Editor-in-Chief του περιοδικού W Sara Moonves, καθώς και μέλη του καλλιτεχνικού και λογοτεχνικού κόσμου, από την Olympia Scarry στην Ottessa Moshfegh. Αυτός ο παράγοντας τους βοήθησε να κερδίσουν το πρώτο βραβείο CFDA/Vogue Fashion Fund το 2004 . Το μεγάλου μήκους ντοκιμαντέρ Seamless, σε σκηνοθεσία του Douglas Keeve γύρω από τον διαγωνισμό, τους χάρισε τις πρώτες αναφορές τους στο IMDb.com. Έλαβαν επίσης πολυάριθμες διακρίσεις από το CFDA όλα αυτά τα χρόνια, όπως το βραβείο Swarovski 2003 για Ready-to-Wear [πλέον γνωστό ως βραβείο Emerging Designer], το βραβείο Designer of the Year 2009 για την τσάντα τους με τις μεγαλύτερες πωλήσεις PS1 και το Womenswear Βραβείο σχεδιαστή της χρονιάς το 2007, το 2011 και το 2013.
Η πορεία τους στον οίκο Proenza Schouler είναι πλούσια σε παραμυθένιες στιγμές. Όταν ο Hernandez ήταν ακόμη φοιτητής, βρέθηκε σε ένα αεροπλάνο με την Editor-in-Chief της Vogue Anna Wintour. Εκείνος έγραψε ένα σημείωμα σε μια χαρτοπετσέτα και της το παρέδωσε στην πρώτη θέση. Σύμφωνα με πληροφορίες, ήταν ψυχρή, αλλά κράτησε το σημείωμά του και δύο εβδομάδες αργότερα, έκανε πρακτική στο Michael Kors. (Ο McCollough, από την πλευρά του, δούλευε στο Marc Jacobs ενώ ήταν ακόμη φοιτητής.) Μετά την αποφοίτησή τους το 2002, η Julie Gilhart, τότε διευθύντρια μόδας του Barneys και ένας σταθερός πρόσκοπος της μόδας, ήταν στο πλήθος και της άρεσε τόσο πολύ αυτό που είδε, που αγόρασε τη συλλογή για το πολυκατάστημα της Νέας Υόρκης.

Τώρα, ο McCollough και ο Hernandez αφήνουν πίσω τους ένα brand με τις ρίζες του στο American sportswear παρόλο που έχουν κλίνει στο power tailoring και το goddess dressing από την πανδημία, οι πιο αναγνωρίσιμες επιτυχίες τους περιλαμβάνουν ένα βελούδινο φόρεμα, πλισέ μίντι φούστες, μπλουζάκια με γραβάτα και αυτά τα εμβληματικά μπουστάκια και φορέματα.

Κοιτάζοντας πίσω στο ντοκιμαντέρ Seamless, από τους εννέα συναδέλφους τους φιναλίστ, μόνο ένας εξακολουθεί να εμφανίζεται στην πασαρέλα (ο Johnson Hartig της Libertine). Ο McCollough και ο Hernandez αντιμετώπισαν επίσης αρκετά εμπόδια, από τους επενδυτές μέχρι μια σειρά εμφανίσεών τους στο Παρίσι που, αντί να τους εκτοξεύσει στην μεγάλη κατηγορία που λαχταρούσαν να ενταχθούν, ολοκληρώθηκαν μετά από δύο σεζόν. Η Proenza Schouler είναι μέρος του κατεστημένου της Νέας Υόρκης τώρα, αλλά έχουν κρατήσει την εικόνα των «cool kids» τους. Και έτσι η απότομη έξοδος των σχεδιαστών είναι σίγουρο ότι θα τροφοδοτήσει εικασίες σχετικά με τις επόμενες κινήσεις τους – άλλωστε είναι μόλις στα σαράντα τους.
Μια δημοφιλής φήμη – σε μια βιομηχανία που φαίνεται να τρέφεται από αντίστοιχες – τους ονομάζει ως διαδόχους του Jonathan Anderson στο Loewe, ο οποίος, με τη σειρά του, φημολογείται ότι θα οδηγηθεί στον Dior. Οι σχεδιαστές δεν απάντησαν σε ερώτηση σχετικά με αυτές τις φήμες. Σε κάθε περίπτωση, σίγουρα αφήνουν μια τρύπα στο ημερολόγιο της εβδομάδας μόδας αυτής της σεζόν. Όταν ερωτήθηκαν εάν αφήνουν ανοιχτή την πόρτα για να επιστρέψουν μια μέρα στις θέσεις τους ως δημιουργικοί διευθυντές της Proenza Schouler, οι McCollough και Hernandez απάντησαν: «Ποιος ξέρει τι επιφυλάσσει το μέλλον για κάποιον από εμάς, αλλά μετά από πολλή σκέψη, νιώθουμε έτοιμοι να γυρίσουμε σελίδα σε αυτό το κεφάλαιο στη ζωή μας… Είμαστε οι άνθρωποι που είμαστε λόγω των εξαιρετικών ατόμων που έχουμε γνωρίσει και των αξέχαστων εμπειριών που είχαμε μέσα από τη δουλειά που κάνουμε. Νιώθουμε μια απέραντη ευγνωμοσύνη. Η Proenza Schouler ήταν η καθοριστική ιστορία της ζωής μας μέχρι τώρα, αλλά πάντα πιστεύαμε ότι μια καλοζωισμένη ζωή πρέπει να αποτελείται από πολλά και διαφορετικά κεφάλαια και μέχρι σήμερα, είχαμε μόνο ένα. Ανυπομονούμε να δούμε τι μας επιφυλάσσει το μέλλον και θα συνεχίσουμε να ονειρευόμαστε και να είμαστε ανοιχτοί σε ό,τι μας έρθει».
Η Νέα Υόρκη ανοίγει μια θέση δημιουργικού διευθυντή – μια σπάνια περίπτωση εδώ. «Αναζητούμε έναν οραματιστή ηγέτη που μπορεί να συνεχίσει απρόσκοπτα από εκεί που σταμάτησαν ο Jack και ο Lazaro και να τιμήσει τους κώδικες που έχουν αναπτύξει», δήλωσε η Suveyke Snyder στη Vogue. «Αυτό το άτομο θα πρέπει να έχει την αγάπη για την ιδέα, την τεχνική και τη δεξιοτεχνία που θα μας ωθήσουν στο επόμενο κεφάλαιο μας». Και, «η παγκόσμια αναζήτησή μας θα επιταχυνθεί τώρα που αυτά τα νέα έχουν δημοσιοποιηθεί. Με ένα εξαιρετικό ατελιέ και ένα στούντιο παγκόσμιας κλάσης, αναμένουμε μια απρόσκοπτη μετάβαση καθώς εντοπίζουμε μια νέα ηγετική θέση στο σχεδιασμό και θέτουμε χρονοδιαγράμματα για το μέλλον.