H ελληνικής καταγωγής διάσημη ενδυματολόγος Patricia Field, μια επαναστάτρια της μόδας που προτάθηκε για Oscar, έπεισε όλες τις γυναίκες ότι μπορούν να έχουν εκατοντάδες ζευγάρια γόβες Manolo Blahnik στο διαμέρισμά τους και να τρέχουν στα πεζοδρόμια φορώντας τες, συνδυασμένες με μακριές τούλινες φούστες – όπως η Carrie Bradshaw στο Sex and the City. Φέτος, αφού έγραψε τα συναρπαστικά απομνημονεύματά της, Pat in the City: My Life of Fashion, Style, and Breaking All the Rules, είδε την πολύχρωμη ζωή της να γίνεται και ντοκιμαντέρ – το Ηappy Clothes, που προβλήθηκε πρώτη φορά στο Tribeca Film Festival. Ο σκηνοθέτης του Michael Selditch πέρασε πάνω από έναν χρόνο μαζί της, παρατηρώντας τη να εργάζεται, ενώ περιλαμβάνονται επίσης συνεντεύξεις με θρύλους της μόδας και ηθοποιούς με τους οποίους έχει συνεργαστεί, συμπεριλαμβανομένων των πρωταγωνιστριών του Sex and the City, Sarah Jessica Parker και Kim Cattrall, αλλά και της Lily Collins του Emily in Paris.
Μιλάμε μέσω zoom και την οθόνη φωτίζουν τα κατακόκκινα μαλλιά της. Βρίσκεται στη Νέα Υόρκη, την πόλη της, με την οποία έχει ιδιαίτερη σχέση – την έζησε στην ακμή της, την ενέπνευσε και την απογείωσε. Εκεί μπόρεσε να ξεδιπλώσει τα ταλέντα της και να χαρίσει χρώμα και αισιοδοξία στη μόδα. Παράλληλα με τις δουλειές της στις σειρές και στις ταινίες, η Patricia διατηρεί από το 1966 και την μπουτίκ House of Field, ένα hotspot μόδας και δημιουργικότητας, ό,τι πιο trendy και ταλαντούχο έχει δει η Νέα Υόρκη από τις αρχές της δεκαετίας του ’70 έως τα τέλη της δεκαετίας του ’90. Η Britney Spears, ο Ronnie Spector, η Paris Hilton, η Madonna, o Mat Dillon, η Debbie Harry, η Cardi B και ο Lenny Kravitz ήταν κάποιοι μόνο από τους τακτικούς πελάτες της, ενώ εκεί πουλούσε τα μπλουζάκια του ο Keith Haring, φτιάχνοντας παράλληλα τις βιτρίνες της. Ο Jean-Michel Basquiat, πάλι, σχεδίαζε στο πάτωμα φόρμες με μαρκαδόρο, έργα που πωλούνταν 25 δολάρια. Έκανε και πρόβες με το συγκρότημά του, Grey, στο διαμέρισμά της πάνω από το μαγαζί, όπου είχε πιάνο με ουρά. Συζητώντας μαζί της, συμμετέχεις στο παζλ των αναμνήσεών της – από το Studio 54, τα θρυλικά party years, την κρίση του Aids, τα Xtravaganza balls παρέα με τον André Leon Talley και τόσα άλλα που φαντάζουν κινηματογραφικά. Αυτή ήταν η δική της καθημερινότητα! Στα 81 της σήμερα, η Patricia έχει την ενέργεια 20άρας, θέλεις να την πάρεις από το χέρι και να πάτε μαζί για clubbing!
Patricia, πώς παραμένεις τόσο σύγχρονη και visionary;
(Γελάει και σηκώνει τα χέρια της ψηλά, πιάνοντας τα μαλλιά της) Mου το λένε συχνά αυτό. Ίσως γιατί πάντα περιτριγυριζόμουν από νέους. Ή επειδή ακολουθώ το ένστικτό μου και ζω τη ζωή μου όπως ακριβώς θέλω. Όταν βλέπω άλλους στην ηλικία μου, όντως μου φαίνονται διαφορετικοί. Στο μαγαζί μου πάντα προσλάμβανα ανθρώπους καλλιτεχνικούς, που ήξεραν πώς να ντυθούν. Αν έχεις ένστικτο στη μόδα, ξέρεις πώς να «πουλήσεις» τον εαυτό σου. Και αυτό είναι το πρώτο βήμα για να συμβουλεύσεις κάποιον άλλο όσον αφορά το στιλ του.
Περιμένω με ανυπομονησία να δω το ντοκιμαντέρ Ηappy Clothes. Πώς σε κατάφεραν να το κάνεις;
Πραγματικά δεν ήξερα πού θα έμπλεκα! Πολλές τοποθεσίες για τα γυρίσματα, πολλές μέρες κινηματογράφησης, συνολικά κράτησε έναν χρόνο! Ακόμα δεν έχει βγει, το στείλαμε σε κάποια φεστιβάλ και τώρα ασχολούμαστε με την πώλησή του. Θα προβληθεί σίγουρα όμως στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης.