Λίγες ημέρες πριν, σε μια ηλιόλουστη ταράτσα ενός 100 ετών πύργου που έχει μετατραπεί σε κέντρο τεχνών, τη Villa Noailles, ο Βέλγος σχεδιαστής Igor Dieryck απέσπασε δύο κορυφαία βραβεία μόδας – το Grand Prix du Jury Première Vision και το 19M Métiers d’Art Prize, όπως και το Βραβείο του Κοινού στο 38ο Διενθές Φεστιβάλ Μόδας, Φωτογραφίας και Αξεσουάρ της γαλλικής πόλης Υέρ. Την ίδια στιγμή, η άλλοτε συνεργάτιδά του στην Acne Studios, Petra Fagerstrom, κέρδισε το βραβείο Ateliers des Matières που χορηγεί ο οίκος Chanel και το βραβείο βιωσιμότητας της Mercedes Benz.
Ο 24χρονος Dieryck, απόφοιτος του Royal Academy of Fine Arts της Αμβέρσας και άρτι αφιχθείς στο ανδρικό τμήμα του οίκου Hermès, δούλεψε μήνες για να δημιουργήσει τη “YESSIR”, μια συλλογή που εκπέμπει την αίγλη της εποχής του Grand Hotel, ενώ παράλληλα εξερευνά τους κανόνες και τους συμβολισμούς των στολών, και το πώς αυτές αλλάζουν τη σχέση όσων τις φορούν με τον κόσμο.

Η δουλειά του προέκυψε μέσα από προσωπική εμπειρία. Ο Dierych δούλεψε για χρόνια στη ρεσεψιόν ενός ξενοδοχείου ενώ ολοκλήρωνε το πτυχίο του στη μόδα, μια εργασία που του έδωσε άπλετο χρόνο να παρατηρεί τις αλληλεπιδράσεις μεταξύ των πελατών και του προσωπικού, όπως και τις σχέσεις εξουσίας. Το αποτέλεσμα ήταν γοητευτικό και έξυπνο: καπέλα σε baby pink, πολύ ψηλόμεσα παντελόνια, σουρεάλ τσάντες, λευκά γάντια, παρκά εμπνευσμένα από το streetwear, ιδιαίτερες κουκούλες και μανίκια πρωταγωνίστησαν στην συλλογή. Για τη συμμετοχή του στο βραβείο 19M, το κλασικό «ξεσκονόπανο» αποτέλεσε έμπνευση για ένα πολύ εντυπωσιακό φούτερ που δημιουργήθηκε χωρίς φτερά (από κίτρινο σιφόν) σε συνεργασία με τον Lemarié.
Παράλληλα με το χρηματικό έπαθλο των 20.000 ευρώ, ο Dieryck κέρδισε όχι μία, αλλά δύο, συνεργασίες με το τμήμα Métiers d’Art του οίκου Chanel, τις οποίες θα παρουσιάσει στην πασαρέλα της Hyères το επόμενο έτος. Επίσης, δύο capsule συλλογές του, μια με βάση την ενσωμάτωση με τη Galeries Lafayette και μια άλλη με την eco-friendly εταιρεία ICICLE, θα κυκλοφορήσουν στα καταστήματα την επόμενη άνοιξη.
