Parthenis Fashion Greek Designers Vogue Greece
Parthenis, SS20
Parthenis Fashion Greek Designers Vogue Greece
Parthenis, SS20

Τα καταστήματα άνοιξαν. Ο κόσμος, όμως, πάει για ψώνια;

Πώς είναι η κατάσταση στην ελληνική αγορά, δύο εβδομάδες μετά την επαναλειτουργία των φυσικών καταστημάτων; Η Ορσαλία Παρθένη (Parthenis), o Γιώργος Ελευθεριάδης (Yorgos Eleftheriades) και η Χριστίνα Μαρτίνη (Ancient Greek Sandals) απαντούν σε 7 κομβικές ερωτήσεις.

1. Πώς ανταποκρίνεται ο κόσμος στα προβλεπόμενα μέτρα προστασίας που έχετε εφαρμόσει;


Ορσαλία Παρθένη:
Οι περισσότεροι πελάτες έρχονται προετοιμασμένοι με μάσκα και η αντίδρασή τους είναι θετική. Εμείς φοράμε μάσκες
Parthenis έχουμε αντισηπτικά για τους πελάτες και εμάς, απολυμαίνουμε τις επιφάνειες συχνά και τα ρούχα με το που δοκιμάζονται τα κάνουμε με ατμό. 

Γιώργος Ελευθεριάδης: Οι πελάτες είναι πολύ θετικοί στον νέο τρόπο συμπεριφοράς και στα μέτρα προστασίας, νιώθουν ασφαλείς με τα νέα δεδομένα και δεν φοβούνται.

Χριστίνα Μαρτίνη: Eνώ η κατάσταση που έπρεπε να αντιμετωπίσουμε ήταν πρωτόγνωρη και δεν νιώθαμε καθόλου σίγουροι για το πώς θα λειτουργήσει ομαλά το κατάστημα, τηρώντας τα μέτρα, ο κόσμος τελικά ανταποκρίθηκε πολύ θετικά. Όπως τήρησαν τους περιορισμούς κατά την περίοδο της καραντίνας, έτσι και τώρα συνεργάζονται σε όλα τα μέτρα του καταστήματος.


©Ancient Greek Sandals

2. Σε τι βαθμό έχει επηρεαστεί η κίνηση στο κατάστημά σας και πώς θα χαρακτηρίζατε την αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών;


O.Π.: 
Προς το παρόν υπάρχει κινητικότητα και πολύ καλή διάθεση για τη νέα συλλογή. Νομίζω, επίσης, ότι αρκετοί πελάτες συνειδητά υποστηρίζουν αυτή τη δύσκολη στιγμή το σύγχρονο ελληνικό design.

Γ.Ε.: Είναι σίγουρο ότι δεν υπάρχει σύγκριση σε επίπεδο κινητικότητας. Ο κόσμος είναι πολύ λιγότερος αλλά στην περίπτωσή μας πιο αποφασισμένος, διότι το ίδιο το προϊόν που του προσφέρουμε είναι μια επένδυση για τη ζωή του και όχι τόσο για τη στιγμή, οπότε κερδίζουμε από αυτό. Νομίζω ότι το κοινό είναι πλέον πιο προσεκτικό και κάνει πιο ουσιαστικές επιλογές.

Χ.Μ.: Παρότι τις πρώτες μέρες ήταν αισθητά περιορισμένη η κίνηση, αυξάνεται μέρα με τη μέρα. Μας χαροποιεί ιδιαιτέρα όταν έρχονται οι σταθεροί πελάτες μας, για να δουν την καινούργια συλλογή και να μας πουν τα νέα τους. Γενικότερα, παρατηρώ ότι ο κόσμος είναι περισσότερο αποφασιστικός στις αγορές του. Δεν ξοδεύει πολύ χρόνο μέσα στο κατάστημα, δοκιμάζει λιγότερα ζευγάρια και έρχεται έχοντας κάνει την έρευνά του, αναζητώντας ακριβώς αυτό που θέλει. Η πλειοψηφία, πάντως, των πελατών που έρχονται είναι αισιόδοξοι.


Yiorgos Eleftheriades
©Eleftheriades

3. Τι συμβαίνει με τη δοκιμή των προϊόντων;


Ο.Π.:
Τα ρούχα απολυμαίνονται με ατμό μετά την δοκιμή και το κατάστημα αερίζεται επαρκώς.

Γ.Ε.: Στον χώρο των δοκιμαστηρίων μας, μπαίνει κάθε φορά ένας πελάτης. Τα ρούχα που θα δοκιμάσει, θα περαστούν αμέσως μετά με καυτό ατμό, ώστε να είναι ασφαλή για την επόμενη χρήση.

Χ.Μ.: Στην περίπτωσή μας, επειδή έχουμε να κάνουμε με υπόδημα, είναι υποχρεωτική η χρήση κάλτσας μιας χρήσης, την οποία προμηθεύουμε εμείς. Ξέρουμε ότι δεν είναι ιδανικό στιλιστικά το καλτσάκι με το σανδάλι, αλλά “better be safe than sorry”. Επίσης, το κατάστημα προμηθεύει δωρεάν μάσκες μιας χρήσης και αντισηπτικό χεριών.

4. Θα προχωρήσετε σε μειώσεις τιμών, ειδικές προσφορές ή άλλες προωθητικές ενέργειες, ώστε να προσελκύσετε τους καταναλωτές;


Ο.Π.:
Η νέα συλλογή δεν έχει κάποια έκπτωση, υπάρχουν όμως ρούχα προηγούμενων συλλογών στο 40%, τόσο στα φυσικά καταστήματα όσο και στο eshop.

Γ.Ε.: Προσφέρουμε μια έκπτωση 20% στην καινούργια συλλογή για έναν πολύ μικρό αριθμό τεμαχίων. Φέτος, βέβαια, στο κατάστημά μας θα βρει κανείς ρούχα περασμένων καλοκαιρινών σεζόν με εκπτώσεις έως 70%. Νομίζω ότι είναι μια περίοδος που μπορείς να βρεις αξιόλογα ρούχα, σε πολύ καλές τιμές.

Χ.Μ.: Σαν brand, διατηρούμε τόσο καιρό μια αυστηρά μη εκπτωτική πολιτική και αυτό σκοπεύουμε να κάνουμε και τώρα.


©Orsalia Parthenis

5. Πώς κρίνετε τα οικονομικά μέτρα στήριξης των επιχειρήσεων που ανακοίνωσε η κυβέρνηση;


Ο.Π.:
Προς το παρόν είμαι ευχαριστημένη, αλλά δεν μπορώ να προβλέψω το μέλλον. Πιθανόν, θα βοηθούσε μια μείωση των ενοικίων μέχρι το τέλος της χρονιάς, παράλληλα με τη στήριξη των επιχειρήσεων για διατήρηση θέσεων εργασίας και μετά τον Οκτώβριο.

Γ.Ε.: Αν τα χρήματα που έρχονται από τα ευρωπαϊκά κονδύλια, δεν φτάσουν στα χέρια των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, εύκολα, άμεσα και με χαμηλό δανεισμό, θα έχουμε μεγάλο πρόβλημα. Η διάθεση υπάρχει, αλλά μένει να δούμε και αν οι τράπεζες θα σταθούν στο ύψος των περιστάσεων. Γενικότερα, θεωρώ ότι ο σχεδιασμός των προβλεπόμενων μέτρων είναι σωστός.

Χ.Μ.: Αναμφισβήτητα, η κυβέρνηση βοήθησε πολύ τις επιχειρήσεις με τα μέτρα στήριξης. Στην προκειμένη περίπτωση, μας βοήθησε πολύ σε ότι είχε να κάνει με το φυσικό μας κατάστημα, όσο έμεινε κλειστό την περίοδο της καραντίνας. Το πιο σημαντικό για μας είναι οι συνεργάτες μας να είναι ασφαλείς και νιώθουμε τυχεροί που δεν έχουμε αναγκαστεί να προβούμε σε μείωση προσωπικού.  


©Yiorgos Eleftheriades

6. Η τουριστική σεζόν θα ξεκινήσει τον επόμενο μήνα στην Ελλάδα. Πιστεύετε ότι θα τονώσει την αγορά;


Ο.Π.:
Νιώθω ότι δεν μπορούμε να μιλήσουμε, ακόμα, με σιγουριά για την εξέλιξη που θα υπάρξει αναφορικά με τον τουρισμό, ένα κομμάτι που σίγουρα επηρεάζει τις πωλήσεις μας στην Αθήνα αλλά και στα νησιά. Παραμένουμε αισιόδοξοι.

Γ.Ε.: Στέκομαι με επιφύλαξη στο θέμα του τουρισμού. Πρώτον, είναι εξαιρετικά επίφοβο για την εξάπλωση του ιού. Επιπλέον, είναι ένα δυναμικό κομμάτι του αγοραστικού μας κοινού, το οποίο όμως δεν ξέρεις πώς θα αντιδράσει. Περιμένουμε να δούμε…

Χ.Μ.: Είναι δεδομένο ότι ο τουρισμός θα τονώσει αρκετά την αγορά, ειδικά στα νησιά, αλλά και στην Αθήνα, που τα τελευταία χρόνια αποτελεί δυναμικό πόλο έλξης για τους ξένους αγοραστές. Αν και η σεζόν ξεκίνησε αργά φέτος, αισιοδοξούμε ότι θα επεκταθεί μέχρι τον Νοέμβριο. Αν συνεχίσουν να γίνονται προσεκτικές και σταδιακές κινήσεις, είμαστε σίγουροι ότι θα επανέλθουμε στην κανονικότητα.


©Ancient Greek Sandals

7. Τι απαντάτε στο δίλημμα «αγορές online ή στο φυσικό κατάστημα»;


Ο.Π.:
Απαντώ και τα δύο! Διατηρώ online κατάστημα από το 2009 και βλέπω ότι υπάρχει ανοδική πορεία. Επειδή, όμως, η μόδα έχει να κάνει (και) με τις αισθήσεις, είναι πολλοί οι πελάτες που προτιμούν να δοκιμάζουν και να βλέπουν το προϊόν από κοντά, πριν το επιλέξουν. Σαν επιχείρηση, προσφέρουμε δωρεάν αποστολή -ανεξαρτήτως ποσού- και επιστροφή χρημάτων, άρα δεν υπάρχει μεγάλη διαφορά.  Επίσης, εξυπηρετούμε και τηλεφωνικά για τυχόν απορίες.  Σίγουρα, κατά τη διάρκεια της καραντίνας αποκτήσαμε πολλούς νέους fan του eshop.

Γ.Ε.: Είναι απαραίτητα και τα δύο. Ειδικά όταν μιλάμε για προϊόντα σαν τα δικά μας, που ποντάρουν στην ποιότητα και τη σχεδιαστική αρτιότητα, χωρίς να είναι αναλώσιμα.

Χ.Μ.: Για ενα brand είναι και τα δύο σημαντικά. Παρότι στο online, οι πωλήσεις είναι αυξημένες κατά 50%, τίποτα δεν μπορεί να συγκριθεί με την εμπειρία της αγοράς στο φυσικό κατάστημα, όπου ο πελάτης μπορεί να ανακαλύψει και να δοκιμάσει όλη τη συλλογή, μπαίνοντας στον κόσμο μας. Στο μαγαζί μας, εκτός από μια πλήρη συλλογή σανδαλιών, φιλοξενούμε και προϊόντα απο τους «φίλους» των Ancient Greek Sandals: κεραμικά, σαπούνι απο ελαιόλαδο, κεριά, μια συλλογή βιβλίων, καθώς και κομμάτια από τις συνεργασίες μας με άλλους οίκους.

Διαβάστε επίσης | Κομμωτήρια: Ρεπορτάζ και highlights από την επόμενη μέρα

Scroll to Top