Πριν από 50 χρόνια, στις 20 Ιουλίου 1969, η αποστολή Apollo 11 οδήγησε επιτυχώς τους πρώτους ανθρώπους στη Σελήνη. Ο Neil Armstrong και ο Buzz Aldrin πάτησαν το πόδι τους εκεί που κανείς μέχρι τότε δεν είχε φτάσει. Ήταν μια ιστορική στιγμή, με περίπου 600 εκατομμύρια ανθρώπους παγκοσμίως να την παρακολουθούν σε απευθείας μετάδοση, κορυφώνοντας μια δεκαετία ανταγωνισμού για την κατάκτηση του διαστήματος – από την εκτόξευση του Sputnik 1 από τη Ρωσία το 1957 η Δύση και η Σοβιετική Ένωση επιδόθηκαν σε αγώνα δρόμου για την επίτευξη του μεγάλου σκοπού. Το διαστημικό ράλι του Ψυχρού Πολέμου είχε σοβαρό αντίκτυπο, όχι μόνο στη συζήτηση για τη σχέση μας με τον σύμπαν, αλλά και στην πολιτιστική εξέλιξη γενικότερα.
Σε αυτό το πλαίσιο οι σχεδιαστές μόδας André Courrèges, Paco Rabanne και Pierre Cardin εμπνεύστηκαν και πρότειναν έναν εντελώς νέο τρόπο ντυσίματος. Αυτοί και άλλοι συνάδελφοί τους δημιούργησαν μια κληρονομιά, η οποία συνεχίζεται. Καθώς γιορτάζουμε την 50ή επέτειο από την προσσελήνωση, η Vogue γυρνάει μισό αιώνα πίσω και ανιχνεύει τις επιρροές στη μόδα αστερισμών, αστροναυτών, εξωγήινων και άλλων στοιχείων που χαρακτηρίζουν το μεγάλο άγνωστο.
André Courrèges
Του αποδίδεται -από κοινού με τη Mary Quant- η επιβολή της μίνι φούστας, ενώ βρίσκεται στην κορυφή της λίστας των σχεδιαστών που επηρεάστηκαν από την εξερεύνηση του ηλιακού μας συστήματος. Ξεκινώντας από τη συλλογή Space Age του 1964, με αφθονία λευκού και ασημί, ο André Courrèges εξέφρασε από τους πρώτους την αισθητική της εποχής. Πέρα από το κοντό μήκος του ποδόγυρου επινόησε και άλλα στοιχεία που όρισαν την εμφάνιση του «Moon Girl», όπως οι φλατ μπότες, τα γυαλιά-μάσκες, τα καπέλα-κράνη και τα ρούχα από PVC. Η εμμονή του με την άνεση, την καινοτομία και την πρωτοπορία συνεχίστηκε και μετά την προσσελήνωση, ενώ έλαβε πρόσκληση να επισκεφθεί το κέντρο ελέγχου της NASA, στο ακρωτήριο Canaveral.
Paco Rabanne
Για τον Ισπανό σχεδιαστή Paco Rabanne ο διαστημικός ανταγωνισμός υπήρξε η τέλεια αφορμή για την επινόηση ενός φανταστικού μέλλοντος στη μόδα. Χρησιμοποιώντας αντισυμβατικά υλικά -συμπεριλαμβανομένου του χαρτιού, του πλαστικού και, κυρίως, του μετάλλου- τα σχέδια του συχνά μοιάζουν με μια πολύ όμορφη (και μερικές φορές αποκαλυπτική) θωράκιση απέναντι σε ένα μυστηριώδες σύμπαν. Με τον παιχνιδιάρικο ισχυρισμό ότι «ταξίδεψαν στη Γη από τον πλανήτη Αλτάιρ για να θεμελιώσουν τον πολιτισμό πριν από 78.000 χρόνια», οι δημιουργίες του υπονοούσαν ένα ιδανικό ταξίδι στο χρόνο, συνδυάζοντας στοιχεία από μεσαιωνικούς θώρακες και άλλες ιστορικές ενδυμασίες σε μια αβέβαιη σύγχρονη εποχή. Οι τολμηρές γραμμές και οι πρωτοποριακές μέθοδοι κατασκευής των κοστουμιών της ταινίας Barbarella του 1968 έχουν αντιγραφεί πολλές φορές κατά τη διάρκεια των δεκαετιών, ενώ σε σύγχρονες εκδόσεις έχουμε δει να φοριούνται ανάλογα ρούχα από διασημότητες όπως η Paris Hilton και η Bella Hadid. Πιο πρόσφατη επανέκδοση είναι η πολύ δημοφιλής μεταλλική του τσάντα του 1969.