Η Alex Prager είναι η πιο επιδραστική φωτογράφος της γενιάς της

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest

Η Alex Prager είναι η πιο επιδραστική φωτογράφος της γενιάς της

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Photos: Courtesy Alex Prager Studio and Lehmann Maupin, New York, Hong Kong and Seoul
Photos: Courtesy Alex Prager Studio and Lehmann Maupin, New York, Hong Kong and Seoul

Όταν µεγάλωνε στο Σίλβερ Λέικ του Λος Άντζελες, δεν είχε περάσει από το µυαλό της ότι κάποια στιγµή ο φακός θα γινόταν ο πιο πιστός «εραστής» της. Έπρεπε να περάσουν κάποια χρόνια µέχρι να βρεθεί τυχαία σε µια έκθεση του William Eggleston στο Getty, για να καταλάβει ότι η φωτογραφία µπορεί να είναι υψηλή τέχνη. Μέχρι το τέλος της εβδοµάδας είχε αγοράσει από το eBay την πρώτη της κάµερα και τον βασικό εξοπλισµό για να εκτυπώσει τις πρώτες της εικόνες. Με µπόλικη αντισυµβατική διάθεση, άρχισε να οργανώνει τις πρώτες της εκθέσεις στο πλυσταριό της πολυκατοικίας της και στα κοµµωτήρια της γειτονιάς, θέλοντας να δει τις αυθόρµητες αντιδράσεις του αµύητου στην τέχνη κοινού µπροστά στη θέα των φωτογραφιών της. Ήταν ακόµα αρχές του 2000.

 


©©Courtesy Alex Prager Studio and Lehmann Maupin, New York, Hong Kong and Seoul

Το 2019 η Alex Prager έχει πλέον χτίσει τον δικό της µύθο. Οι εικόνες της περιλαµβάνονται στη µόνιµη συλλογή του MoMΑ, έχουν δηµοσιευθεί στις σελίδες της αµερικανικής Vogue, ενώ το πρώτο µικρού µήκους φιλµ της, Despair, βασισµένο στο φωτογραφικό της έργο, είχε πρωταγωνίστρια την Bryce Dallas Howard. Κάπου στα υπάρχοντά της βρίσκεται και ένα βραβείο Emmy για τα εµπνευσµένα βίντεο του Touch of Evil, που έφτιαξε για τους New York Times, παίζοντας µε την εικόνα πολλών διάσηµων αστέρων, µεταξύ των οποίων ο Brad Pitt. Το 2012, το Foam του Άµστερνταµ την τίµησε µε το βραβείο Paul Huf. Εκεί όπου τώρα επιστρέφει µε µια µεγάλη αναδροµική έκθεση των πιο σηµαντικών σταθµών της καριέρας της τα τελευταία δέκα χρόνια. 

 


©Courtesy Alex Prager Studio and Lehmann Maupin, New York, Hong Kong and Seoul

«Στήνοντας την έκθεση, ήταν περίεργο να βλέπω όλες τις εικόνες µου δίπλα δίπλα. Ένιωσα σαν να κοιτάζω το παρελθόν µου. Συνειδητοποίησα την εξέλιξή µου, τα λάθη, τα συναισθήµατά µου, όλα», µου λέει από έναν σκοτεινό θάλαµο κάπου στο Echo Park, όπου επεξεργάζεται τις εικόνες ενός project που θα παρουσιάσει το φθινόπωρο στη Νέα Υόρκη. Το Λος Άντζελες είναι µία από τις βασικές επιρροές της, ενώ οι εικόνες της θυµίζουν χολιγουντιανό µελόδραµα ή ακόµα και φιλµ του Luis Buuel. «∆εν θα µπορούσα να µην έχω επηρεαστεί από το µέρος όπου µεγάλωσα. Το LΑ εξακολουθεί να είναι µια “άγρια ∆ύση”, µια µητρόπολη στην οποία συµβαίνουν τα πιο απίθανα πράγµατα», λέει.

 


©Courtesy Alex Prager Studio and Lehmann Maupin, New York, Hong Kong and Seoul

Για να τραβήξει µια φωτογραφία, µπορεί να περάσουν µήνες. Για την Crowd #3 (Pelican Beach), λόγου χάρη, χρειάστηκε είκοσι τόνους άµµο και τριακόσιους κοµπάρσους, µεταξύ των οποίων πολλοί φίλοι και µέλη της οικογένειάς της. «Έχω µια τεράστια συλλογή από σκηνικά αντικείµενα, περούκες, κοστούµια… Το αγαπηµένο µου prop είναι ένα σκανδαλοθηρικό περιοδικό που έφτιαξα µόνη µου για µια φωτογράφιση, στο εξώφυλλο του οποίου ποζάρει η αδελφή µου σαν ξεπεσµένη ηθοποιός», εξοµολογείται. Η Alex έχει χιούµορ. Όπως και οι εικόνες ή οι ταινίες της. «Το γέλιο παίζει σηµαντικό ρόλο στη ζωή και στο έργο µου. Όπως και η τάση µου να µπλέκω την πραγµατικότητα µε τη φαντασία», καταλήγει.

 

Info: Silver Lake Drive, Μουσείο Foam, Άµστερνταµ, έως 4/9.
Δημοσιεύτηκε στο τεύχος Ιουλίου της Vogue Greece. 

Scroll to Top