Με δύο νέες εκθέσεις υποδέχεται το δύσκολο καλοκαίρι του 2020 το Ίδρυμα Βασίλη & Ελίζας Γουλανδρή στα Μουσεία της Αθήνας και της Άνδρου. Στο νέο μουσείο του Παγκρατίου θα δούμε πρωτότυπα εικαστικά έργα παιδιών δημοτικού και γυμνασίου, εμπνευσμένα από την εμπειρία της καραντίνας, μετά από ανοιχτή πρόσκληση «να θέσουν σε εγρήγορση τη φαντασία τους, υπερβαίνοντας τη νωχελική αδράνεια του κατ’ οίκον περιορισμού και να ζωγραφίσουν, χωρίς όρους και προϋποθέσεις, εντελώς ελεύθερα, θέματα που ενέπιπταν στην προσοχή τους.
Από την άλλη, το Μουσείο της Άνδρου εγκαινιάζει την ομαδική αναδρομική έκθεση «Αφαιρετικές προσεγγίσεις Ελλήνων καλλιτεχνών της Διασποράς», με έργα των Chryssa (Χρύσα Βαρδέα), Takis (Παναγιώτης Βασιλάκης), Θεόδωρος Στάμος, Γιάννης Κουνέλλης, Λουκάς Σαμαράς, Θάνος Τσίγκος, Τζον Χριστοφόρου, Ντίκος Βυζάντιος, Pavlos (Παύλος Διονυσόπουλος), Σοφία Βάρη, Μπάμπης Βεκρής (Electros), Νάσος Δάφνης, Κώστας Ανδρέου, George Negroponte, Μαρκ Χατζηπατέρας, Νάκης Παναγιωτίδης, Άλκης Πιερράκος, Άρης Κουτρουλής, Lynda Benglis.
Άνδρος: Αφαιρετικές προσεγγίσεις Ελλήνων καλλιτεχνών της Διασποράς
Το αφιέρωμα αυτό, που αφορά αφαιρετικές προσεγγίσεις Ελλήνων καλλιτεχνών που διακρίθηκαν στην αλλοδαπή, εντάσσεται στο πλαίσιο προγραμματισμού του Ιδρύματος να φέρει κοντά στο ελληνικό κοινό έργα δημιουργών οι οποίοι είτε γεννήθηκαν είτε σε κάποια στιγμή της ζωής τους εγκαταστάθηκαν και συνεχίζουν να ζουν στη χώρα υποδοχής. Το συγκεκριμένο αφιέρωμα είχε προγραμματιστεί για μεταγενέστερο χρόνο. Μπήκε, όμως, πρωθύστερα στην ατζέντα των υπευθύνων, εξαιτίας των δυσοίωνων δεσμευτικών συγκυριών που προέκυψαν λόγω των απρόσμενων, θλιβερών υγειονομικών συμβάντων τα οποία τους υποχρέωσαν να μεταθέσουν την προγραμματιζόμενη για το καλοκαίρι του 2020 έκθεση του Γιώργου Ρόρρη. Είναι δεδομένο ότι πλειάδα Ελλήνων εικαστικών έζησαν ή ζουν και διαπρέπουν στο καλλιτεχνικό προσκήνιο των χωρών όπου κατέφυγαν και παρέμειναν. Ωστόσο, η θεματική που όρισαν αφορά αποκλειστικά καλλιτέχνες που εν μέσω πολλών δυσκολιών, άλλοι από ιδιοσυγκρασιακή αφαιρετική ροπή και άλλοι εξ ανάγκης κινούμενοι, αποφάσισαν να δοκιμαστούν στα αφαιρετικά κρατούντα της εποχής τους.