μια-νέα-ελένη-260442
©Alvaro Beamud Cortes

«Ποιος να του το ‘λεγε ότι η πρώτη του φωτογράφιση μέσα στην κοιλιά μου θα ήταν για τη Vogue! Τώρα, ξέρεις, τον σκέφτομαι μετά από πολλά χρόνια, ολόκληρο άνδρα, να διαβάζει στο περιοδικό όσα λέω γι’ αυτόν, χωρίς ακόμα να τον έχω γνωρίσει. Πώς να μιλήσεις για κάποιον που δεν ξέρεις; Και όμως, είναι σαν να τον ξέρω τόσο καλά. Τον φαντάζομαι μέρα-νύχτα. Πώς θα είναι, πώς θα μιλάει, τι θα γίνει όταν μεγαλώσει. Λες να γίνει τραγουδιστής; Ή ποδοσφαιριστής σαν τον πατέρα του; Ας γίνει ό,τι θέλει! Όνομα δεν έχω σκεφτεί. Θέλω να τον δω πρώτα, να δω τι του πάει. Ρε παιδί μου, ξέρεις τι νιώθω τώρα; Άτρωτη. Δεν ξέρω πού τη βρήκα αυτή τη δύναμη. Αισθάνομαι ότι μπορώ να κάνω τα πάντα. Να πετύχω το ακατόρθωτο. Έχω μια πρωτόγνωρη χαρά. Πώς να την περιγράψω; Ούτε που ξέρω. Μη μου πεις, όμως, ότι δεν την αισθάνεσαι!».

Η Ελένη γελάει δυνατά. Καμιά φορά κλαίει, αλλά από χαρά. Ανακαλύπτει χίλιες δυο φοβίες που δεν ήξερε ότι υπήρχαν και άλλες τόσες δυνάμεις που δεν ήξερε ότι έχει. Μου λέει ότι δεν θέλει να γίνει τέλεια, αλλά καλή μητέρα – «Τέλειος δεν είναι κανείς». Μιλάει για τα κιλά που πήρε και την αλλαγή στο σώμα της με ενθουσιασμό, ενώ τρώει χωρίς ίχνος τύψης ένα κέικ βουτηγμένο στη σοκολάτα και μια μπαγκέτα με πολλά αλλαντικά. «Ποτέ δεν είχα τόσο καλοσχηματισμένους γλουτούς», παραδέχεται και μου κλείνει το μάτι. Χαϊδεύει κάθε λίγο και λιγάκι την κοιλιά της και άλλες φορές την κρατάει με τρυφερότητα. Στο lunch break της φωτογράφισης με βλέπει να τρώω μια άνοστη σαλάτα και με κοιτάζει με απορία. «Είσαι με τα καλά σου; Πάρε ένα από τα μπιφτέκια μου να σε πιάσει». Ποια ντίβα; Ποια σταρ; Ποιο ίνδαλμα; Μια μέλλουσα μαμά που έχει μάθει ήδη πολύ καλά τον κλασικό της ρόλο είναι.

Μια νέα Ελένη-1
©Alvaro Beamud Cortes

«Πάντα ήθελα να γίνω μητέρα, απλώς δυσκολεύτηκα πάρα πολύ», ομολογεί. «Ήταν αρκετός ο καιρός που το προσπαθούσα. Έτυχε σ’ εμένα να είναι πιο δύσκολο, όπως και σε πολλές άλλες γυναίκες. Θέλω να τους πω να μην απογοητεύονται, γιατί εκεί που νιώθεις ότι θες να τα παρατήσεις, εκεί που λες δεν αντέχω να δω και άλλο αρνητικό τεστ, γίνεται ένα θαύμα. Ενάμιση χρόνο πάλευα. Πέρασα από αποτυχημένες εξωσωματικές, από πολλούς γιατρούς, μέχρι που τελικά το μωρό ήρθε φυσικά. Ο πρώτος άνθρωπος που το μοιράστηκα ήταν ο Αλμπέρτο, φυσικά. Ήταν και είναι ένας τρομερά υποστηρικτικός σύντροφος και είμαι σίγουρη ότι θα γίνει φανταστικός μπαμπάς. Ο Αλμπέρτο είναι ο ιδανικός συνοδοιπόρος και στις χαρές και στις δυσκολίες, και μπορώ να σου πω ότι στην αρχή της εγκυμοσύνης μου πέρασα αρκετά δύσκολες στιγμές. Στις πρώτες εβδομάδες της κύησης έπαθα μια σοβαρή αποκόλληση, που με ανάγκασε να ακυρώσω όλες μου τις επαγγελματικές υποχρεώσεις και να μείνω στο κρεβάτι για περίπου τρεις μήνες. Ήταν μια δύσκολη περίοδος. Στενοχωρήθηκα, έπεσα πολύ. Με θυμάμαι καθηλωμένη σ’ ένα κρεβάτι να διαβάζω άρθρα σε sites για μια φημολογούμενη εγκυμοσύνη μου ή να ακούω ανθρώπους σε τηλεοπτικές εκπομπές να μιλάνε για το φύλο του μωρού, τη στιγμή που εγώ ούτε είχα δηλώσει ότι είμαι έγκυος ούτε ήξερα αν την άλλη μέρα θα έχω το παιδί. Δεν κατηγορώ κανέναν. Κατανοώ ότι όλοι κάνουν τη δουλειά τους. Απλώς για μένα αυτό ήταν βάρβαρο. Ας πούμε ότι ήταν μια στιγμή που θα προτιμούσα να μην ξέρουν ούτε το όνομά μου».

Μια νέα Ελένη-2
©Alvaro Beamud Cortes

Τη ρωτάω αν αυτή η στιγμή «παραβίασης» της ιδιωτικής της ζωής τής θυμίζει σε σκληρότητα το μπούλινγκ που είχε δεχτεί στο παρελθόν για την καταγωγή της. «Κι εκείνο ήταν βάρβαρο για μένα», λέει. «Στην αρχή της καριέρας μου αναγκάστηκα να μη λέω ότι είμαι από την Αλβανία, λες και ήταν κάτι κακό. Τότε δεν μπορούσα να στηρίξω τον εαυτό μου, ήταν και η τηλεόραση διαφορετική, πιο βίαιη. Νομίζω ότι, αν ξεκινούσα σήμερα, ο κόσμος δεν θα τους άφηνε να μου το κάνουν αυτό. Ο κόσμος σήμερα πάει ενάντια στον ρατσισμό, δεν τον αφήνει να ανθίζει, κι αυτό είναι πολύ σπουδαίο. Τώρα, σ’ αυτή τη φάση της ζωής μου, σκέφτομαι συνέχεια πώς θα μπορέσω να μεγαλώσω ένα παιδί ανοιχτόμυαλο, χωρίς προκαταλήψεις και στερεότυπα. Θέλω να του μάθω να σέβεται όλους τους ανθρώπους, να μην κάνει διακρίσεις, να μην κάνει μπούλινγκ, να αποδέχεται, να έχει ενσυναίσθηση, να κατανοεί τη διαφορετικότητα και να δίνει μάχες για την ορατότητα. Θέλω να μην ντρέπεται να είναι ο εαυτός του και να αφήνει χώρο και στους άλλους ανθρώπους γύρω του να είναι ο εαυτός τους».

Γυρίζει για λίγο πίσω στον χρόνο και θυμάται τα δικά της παιδικά χρόνια, σκεπτόμενη παράλληλα τα παιδικά χρόνια που θα ήθελε –ιδανικά– να χαρίσει στον γιο της. «Δεν μπορώ να συγκρίνω τον τρόπο που θα μεγαλώσει με το πώς μεγάλωσα εγώ. Έζησα μια άλλη κατάσταση. Φτώχεια, εμφύλιο πόλεμο στην Αλβανία, μετανάστευση στην Ελλάδα, έναν τεράστιο κόπο να επαναπροσδιορίσω τη ζωή μου σε πολύ μικρή ηλικία. Παράλληλα, όμως, με απεριόριστη αγάπη από τους γονείς μου. Όλα αυτά με έκαναν πολύ ευαίσθητη αλλά και πολύ σκληρή ταυτόχρονα. Δεκατριών χρονών μοίραζα φυλλάδια στους δρόμους. Έπρεπε να επιβιώσουμε. Δεν υπήρχε περιθώριο να μη δουλέψουμε όλοι. Εγώ θα μεγαλώσω ένα παιδί που δεν θα χρειαστεί να το κάνει αυτό για να επιβιώσει. Θέλω όμως να του μάθω ότι είναι ΟΚ να μην τα έχεις όλα και ότι η ζωή είναι ένα παιχνίδι διεκδίκησης. Τίποτα δεν σου έρχεται έτσι απλόχερα. Θέλω να ξέρει ότι για να έχει κάτι, πρέπει να δουλέψει σκληρά, όπως κι εγώ έχω δουλέψει σκληρά για να του προσφέρω όσα θα του προσφέρω».

Μια νέα Ελένη-3
©Alvaro Beamud Cortes

Σκέφτομαι τις συναυλίες της, όλο αυτόν τον κόσμο που την ακολουθεί φανατικά, όχι μόνο για να την απολαύσει, αλλά και για να ενστερνιστεί κάτι από το σφρίγος, το πάθος, την ενθάρρυνση για ζωή που εκπέμπει. «Στο κοινό σου», της λέω, «δεν βλέπω μόνο άτομα που τους αρέσει απλώς η μουσική ή η εμφάνισή σου, αλλά και άτομα που χρειάζονται κάποια σαν εσένα για να τους βοηθήσει να αισθανθούν καλύτερα με τον εαυτό τους. Το σκέφτεσαι ποτέ αυτό;». «Μπορώ να καταλάβω ότι μεγάλο μέρος του κοινού μου με εκτιμά όχι μόνο γι’ αυτό που κάνω στη σκηνή, αλλά και για τη διαδρομή μου, για τις φορές που έπεσα και σηκώθηκα. Αυτό με συγκινεί απεριόριστα», απαντά. «Είμαι σίγουρη ότι όλα μπορούν να γίνουν στη ζωή, αρκεί να το θέλεις πολύ. Αν συνδυάσεις ταλέντο, πάθος, πείσμα και σκληρή δουλειά, δεν υπάρχει περίπτωση να μην τα καταφέρεις, όποια κι αν είναι η καταγωγή σου, η σεξουαλική σου προτίμηση ή το χρώμα του δέρματός σου. Το θέμα είναι να έχεις αυτογνωσία. Εγώ δεν είπα ποτέ ότι θα τραγουδάω στην όπερα. Ξέρω ποια είμαι, τι μπορώ να κάνω καλά και αυτό κάνω. Νομίζω ότι ο κόσμος βλέπει και εκτιμά σ’ εμένα ένα πλάσμα που διεκδίκησε την ελευθερία του και τον χώρο όπου θα μπορεί να εκφράζεται άνετα. Δες το προτέρημα που βγαίνει αβίαστα από μέσα σου και ακολούθησέ το, όπου κι αν έχεις μεγαλώσει, όσες δυσκολίες κι αν συναντήσεις. Δεν υπάρχει περίπτωση να μη δικαιωθείς».

Μια νέα Ελένη-4
©Alvaro Beamud Cortes

Μου μιλάει για τον Αλμπέρτο Μποτία, λέγοντάς μου πόσο τυχερή αισθάνεται που βρήκε έναν «καλό άνθρωπο» για να αναλάβει τον ρόλο του πατέρα του παιδιού της. «Ο Αλμπέρτο μού το έβγαλε ως άνθρωπος ότι θέλει και μπορεί να είναι εκεί γι’ αυτό το παιδί, αλλά θέλω να σου πω ότι δεν ήταν απαραίτητο για μένα να έχω έναν σύντροφο για να κάνω παιδί. Εγώ, ως Ελένη, είχα αυτή την ανάγκη. Ένιωθα ότι είχε έρθει η στιγμή να ολοκληρωθεί ένας κύκλος στη ζωή μου και να ανοίξει ένας άλλος. Ήθελα να γίνω μια νέα, καλύτερη εκδοχή του εαυτού μου, ενός εαυτού που είχε την ανάγκη να δώσει πολλή αγάπη. Θα έκανα παιδί έτσι κι αλλιώς, ακόμα κι αν δεν είχα σύντροφο. Το λέω για όλες τις γυναίκες που δεν έχουν σύντροφο και το σκέφτονται. Είναι πολύ ωραίο να έχεις στο πλάι σου έναν άνθρωπο που αγαπάς, αισθάνεσαι ασφάλεια και έχεις την κοινή επιθυμία να κάνετε μαζί ένα παιδί, αλλά προσωπικά πιστεύω ότι το παιδί το φέρνεις στη ζωή γιατί κυρίως το θέλεις εσύ. Δεν σημαίνει ότι, αν μια γυναίκα μεγαλώσει μόνη της ένα παιδί, αυτό δεν θα λάβει την απαραίτητη αγάπη. Τα παιδιά χρειάζονται μόνο αγάπη και δεν πρέπει να μας αφορά καθόλου αν αυτή μπορεί να τους την προσφέρει ένα στρέιτ ζευγάρι, ένα γκέι ζευγάρι ή μια μονογονεϊκή οικογένεια. Ακόμα, δεν πρέπει να μας αφορά και το αν μια γυναίκα δεν έχει την επιθυμία να αποκτήσει παιδί ή να κάνει οικογένεια. Είναι δικαίωμά της και πρέπει να είναι σεβαστό. Γενικά μιλώντας, θα ήθελα η κοινωνία μας να αρχίσει να αλλάζει και να δίνει ίσες ευκαιρίες σε όλους τους ανθρώπους που θέλουν να κάνουν παιδί. Ξέρω τόσο πολλούς που έχουν να δώσουν απεριόριστη αγάπη και όμως δυσκολεύονται από την ίδια την πολιτεία».

Μια νέα Ελένη-5
©Alvaro Beamud Cortes

Η σκηνή είναι, λέει, το σπίτι της, ο φυσικός της χώρος, στον οποίο ανυπομονεί να επιστρέψει, καλώς εχόντων των πραγμάτων το καλοκαίρι, με μια μεγάλη περιοδεία εντός και εκτός Ελλάδας. «Μη με βλέπεις έτσι με την κοιλιά τούρλα! Μπαίνω κανονικά στο στούντιο, ηχογραφώ νέα κομμάτια, ετοιμάζω νέο ξενόγλωσσο άλμπουμ, προετοιμάζω το tour μου. Για μένα αυτό είναι ζωή. Έχω τεράστια λαχτάρα να ανέβω ξανά στη σκηνή και μετά να κατέβω για να πάρω αγκαλιά τον γιο μου. Ανυπομονώ να συνδυάσω αυτές τις δύο μεγάλες μου αγάπες». Της λέω ότι πρόσφατα βρέθηκα στο Μιλάνο και δεν υπήρχε Ιταλός που να μην ήξερε το όνομά της. Το ίδιο στην Ισπανία, στο Ηνωμένο Βασίλειο και σε πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Η εκτός ελληνικών συνόρων καριέρα για την Ελένη ήταν πάντα ένας απώτερος στόχος, ο οποίος, όπως μου αποκαλύπτει, διακόπηκε κάπως βίαια με την έλευση της πανδημίας.

«Με την επιτυχία της Eurovision μου άνοιξε μια φιλόδοξη πόρτα στο εξωτερικό, που πάντα ονειρευόμουν. Ήμουν συνέχεια σε συναυλίες έξω, βρέθηκα να παίζω στην ίδια σκηνή με την Dua Lipa και κάποια στιγμή, με τη βοήθεια της εταιρείας μου, της Panik Records, και του Γιώργου Αρσενάκου, μετακόμισα στο Λος Άντζελες με σκοπό να εγκατασταθώ μόνιμα και να το ψάξω εκεί. Και ξαφνικά σκάει η πανδημία και όλα καταρρέουν. Γύρισα στην Ελλάδα, γιατί δεν ήξερα τι είναι όλο αυτό και ήθελα να είμαι κοντά στην οικογένειά μου. Στενοχωρήθηκα πολύ τότε. Πάνω που το όλο πράγμα είχε αποκτήσει μια ροή και υπήρχαν οι κατάλληλες συνθήκες για να κάνω κάτι ωραίο έξω, ήρθε κάτι τόσο απρόβλεπτο να τα ανατρέψει όλα. Ήταν μια περίοδος μεγάλης ενδοσκόπησης για μένα. Γύρισα στον εαυτό μου και είπα: “Κοίταξε να δεις. Δεν μπορείς να ζεις μόνο για τη δουλειά σου. Δεν μπορείς να ψάχνεις την ευτυχία μόνο σε ένα πράγμα”. Άρχισα έτσι να εξισορροπώ τη ζωή μου και εκτός δουλειάς, η οποία παραμένει η μεγάλη μου καψούρα, αλλά κατάλαβα ότι είχα ανάγκη να δώσω ενέργεια και στην προσωπική μου ζωή. Κάπου εκεί αισθάνθηκα πιο έντονα την ανάγκη να κάνω τη δική μου οικογένεια. Και μέσα σε όλες αυτές τις σκέψεις ήρθε και αυτό το μωρό».

Μια νέα Ελένη-6
©Alvaro Beamud Cortes

Της λέω ότι είμαι σίγουρος πως η πόρτα του εξωτερικού θα ανοίξει ξανά. «Μου το χρωστάει η ζωή!» λέει γελώντας. Πρόσφατα πρόσθεσε στο βιογραφικό της άλλη μία διεθνή επιτυχία, αφού το hit της Αεράκι επιλέχθηκε από την παραγωγή της ταινίας Glass Onion: A Knives Out Mystery, στην οποία πρωταγωνιστεί ο Daniel Craig, για να «ντύσει» μία από τις σκηνές της. Την ίδια στιγμή, τα κομμάτια του τελευταίου της άλμπουμ, Poli – Ploki, που κυκλοφορεί από την Panik Records, σαρώνουν με εκατομμύρια digital streams και YouTube views, όντας ιδιαίτερα αγαπητά και στους ξένους φαν. «Είμαι τυχερή γιατί επικοινωνώ αυτό που έχω μέσα μου, μπορώ να το μεταδώσω σε πολύ κόσμο», θα μου πει. «Ξέρεις τι είναι τύχη; Να είσαι προετοιμασμένος για τη σωστή στιγμή». Λίγο πριν την αφήσω, ο μικρός κύριος στην κοιλιά της δεν την αφήνει σε ησυχία. «Δεν μπορείς να φανταστείς τι συμβαίνει τώρα. Μου ρίχνει ένα απίστευτο κλοτσίδι! Έχει τρελαθεί. Λες να μην του άρεσαν όσα είπα; Ξέρεις τι θέλω να κρατήσεις; Ότι νιώθω σαν να ξεκινάω από την αρχή, πολύ πιο δυνατή. Είμαι μια νέα Ελένη. Νιώθω ότι με αυτό που δημιουργώ τώρα, μπορώ να δημιουργήσω τα πάντα. Εδώ μπορώ να φτιάξω άνθρωπο! Τι άλλο δεν μπορώ να κάνω;».

Μια νέα Ελένη-7
©Alvaro Beamud Cortes

*Δημοσιεύτηκε στο τεύχος Φεβρουαρίου της Vogue Greece.