Είναι 2018 και η Kristen Stewart ετοιμάζεται να ανέβει τα σκαλιά στο κόκκινο χαλί των Καννών, όταν ξαφνικά βγάζει τις ψηλοτάκουνες Louboutin γόβες της και συνεχίζει ξυπόλυτη και αγέρωχη. «Αν δεν ζητάτε από τους άντρες να φορούν τακούνια και φόρεμα στο κόκκινο χαλί, δεν μπορείτε να το ζητάτε ούτε από εμένα», δηλώνει αργότερα γι’ αυτή την απόφασή της να αγνοήσει τον άγραφο μεν, κανόνα δε των Καννών, που θέλει τις γυναίκες να εμφανίζονται με τακούνια στις επίσημες εκδηλώσεις του Φεστιβάλ. Όσο αναχρονιστικό και εξοργιστικό κι αν ακούγεται, είμαι σίγουρη ότι γνωρίζετε πως δεν είναι η μόνη παράλογη και κατά συρροή διάκριση εις βάρος των γυναικών στον χώρο του κινηματογράφου.
Για τους λάτρεις της στατιστικής, η βράβευση της Julia Ducournau με τον Χρυσό Φοίνικα στις Κάννες για την ταινία της Titane αποτελεί μόλις τη δεύτερη βράβευση γυναίκας σκηνοθέτη στην ιστορία του θεσμού, μετά την Jane Campion το 1993 για το The Piano. Στα 93 χρόνια του θεσμού των Όσκαρ, μόνο οκτώ γυναίκες έχουν υπάρξει υποψήφιες για Καλύτερη Σκηνοθεσία και μόνο δύο το έχουν κερδίσει – η Kathryn Bigelow για το The Hurt Locker, το 2010, και η Chloé Zhao για το Nomadland, το 2020. Για τους θεατές της θλιβερής αυτής στατιστικής, να προσθέσω και ότι από το 1949 μόνο έξι γυναίκες σκηνοθέτες έχουν κερδίσει τον Χρυσό Λέοντα στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας, με πιο πρόσφατη την Audrey Diwan για την ταινία The Happening, φέτος. Δεν πρόκειται για βαρετά νούμερα για να γυρίζουμε την πλάτη μας. Πρόκειται για συστηματική διάκριση και αδικία εις βάρος των γυναικών σε ακόμα μία έκφανση της κοινωνικής και πολιτιστικής μας ζωής.