new-flame-kareem-kalokoh-115986
©Photographer: Jimi Drosinos, Fashion Editor: Jake Hunte

Ενώ ετοιμάζομαι να συναντήσω τον Kareem Kalokoh, συνειδητοποιώ ότι είναι η μέρα που ανοίγουν τα σχολεία και τα παιδιά ξαναβρίσκουν τους παλιούς τους φίλους ή γνωρίζουν καινούργιους. Και ποιος είναι ο πιο εύκολος τρόπος να έρθουν κοντά; Μα, μιλώντας για στιλ. «Στη Β΄ Γυμνασίου είχα δει ένα video clip της Missy Elliott με Αdidas all star και έπεισα τη μητέρα μου να μου τα πάρει». «Στο σχολείο μου φοιτούσαν πολλά αμερικανάκια και παρατηρούσα το στιλ τους, σαν των hip hop τραγουδιστών, τους οποίους θαύμαζα». Αυτούς τους ίδιους που γοήτευσαν τον Kareem, παιδί μεταναστών από τη Σιέρα Λεόνε, μεγαλωμένο στα Κάτω Πατήσια, ιδρυτικό μέλος της κολεκτίβας ATH Kids, που αυτή τη στιγμή βρίσκεται στο Λονδίνο για την παραγωγή του δεύτερου άλμπουμ του.

New Flame: Kareem Kalokoh-1
©Photographer: Jimi Drosinos, Fashion Editor: Jake Hunte

Οι ATH Kids ιδρύθηκαν το 2015. «Με τον Valentin Rivera γνωριζόμασταν, κάναμε skate μαζί», λέει. «Ένα βράδυ καταλήξαμε σπίτι του και μου χάρισε ένα Τ-shirt FUBU (σ.σ. από τα πιο γνωστά, συνδεδεμένα με το στιλ της hip hop brand), οπότε ταιριάξαμε αμέσως. Κάποια στιγμή έφυγε για την Ιταλία, όπου ξεκίνησε μαθήματα video, ενώ εγώ στην Αθήνα είχα φτιάξει την ομάδα Soda Dreams και δουλεύαμε σε ένα στούντιο στη Βικτώρια. Όταν επέστρεψε ο Vale στην Ελλάδα, αρχίσαμε να συζητάμε για το πόσο είχε ξεφύγει η hip hop σκηνή στο εξωτερικό. Βλέπαμε τι έκαναν ο ASAP Rocky και ο Kanye West και σκεφτόμασταν ότι δεν υπήρχε κάτι αντίστοιχο στην Ελλάδα. Όταν είδαμε την ταινία Kids του Larry Clark, σκέφτηκα ότι μπορούσαμε να γίνουμε εμείς τα παιδιά της Αθήνας και να βάλουμε την πόλη μας μέσα σε όλο αυτό. Κάπως έτσι γεννήθηκαν οι ATH Kids, που πήραν το όνομά τους από τα τρία πρώτα γράμματα της λέξης “Αθήνα” – την ιδέα μάς έδωσε ο χαρακτηρισμός της Ατλάντα (ATL) από τους New York Times ως “πυρήνα της hip hop μουσικής”. Το πρώτο βίντεό μας ήταν για το τραγούδι New Flame, με μια κάμερα που δανείστηκε ο Valentin. Όλο αυτό έγινε με προσοχή και έτσι αποκτήσαμε εξαρχής ταυτότητα».

«Την Αθήνα δεν την αλλάζω», εξομολογείται. «Η ελευθερία που έχει δεν υπάρχει πουθενά. Από τα 16 μου και μετά έβγαινα από το σπίτι, ανέβαινα την Πατησίων, συναντούσα σε κάθε στενό και από έναν φίλο, μέχρι που φτάναμε στο κέντρο. Κάθε μέρα! Η μόνη διαφορά με το εξωτερικό είναι ότι εκεί υπάρχει πιο εύκολη πρόσβαση στα όσα συμβαίνουν».

Με πείθει, αλλά αναρωτιέμαι γιατί δεν έχει αποφασίσει να φύγει, αφού πλέον η φωνή του έχει ακουστεί στην Αγγλία και στη Γαλλία και το όνομά του έχει φτάσει μέχρι τη Νέα Υόρκη και τη δισκογραφική Def Jam, όπου έχει διατελέσει πρόεδρος ο Jay-Z και έχει αναδείξει καλλιτέχνες όπως οι Beastie Boys, o LL Cool J, ο Kanye West, η Rihanna και ο Drake. «Η εμπειρία από το πρώτο live μας στη Γαλλία ήταν συναρπαστική. Με προσέγγισε κάποιος από το soundcloud, όπου ανέβαζα τη μουσική μου. Στην αρχή σκέφτηκα ότι μπορεί να ήταν ένα ακόμα spam, αλλά δεν είχα τίποτα να χάσω. Η γαλλική hip hop έχει μεγάλη ιστορία, έστω κι αν οι Γάλλοι δεν ξέρουν αγγλικά. Αναγνωρίζουν ωστόσο τον ρυθμό και το beat, και η ανταπόκριση ήταν απίστευτη. Όσο για την Def Jam, μου έστειλαν μήνυμα πέρυσι, αφού με ανακάλυψαν στην πλατφόρμα Colors, και η πρώτη ερώτηση ήταν αν έχω συμβόλαιο. Δεν μπορούσαν να πιστέψουν ότι δεν έχουμε καν μάνατζερ. Μιλάμε για ένα ιστορικό label, αλλά εγώ πάντα πηγαίνω με το timing. Ναι μεν θέλουμε έναν μηχανισμό να μας στηρίζει, αλλά οι μεγάλες εταιρείες δεν είναι απαραίτητο ότι θα σε κάνουν όνομα από την πρώτη στιγμή. Όμως, όλα θα γίνουν στην ώρα τους. Εμείς μουσικά και visually είμαστε έτοιμοι».

Και η ελληνική hip hop σκηνή; «Από μικρός δεν άκουγα ελληνική μουσική, αλλά αμερικανική. Ο πρώτος που άκουσα και είπα “ΟΚ, ραπ είναι αυτό που θέλω να κάνω” ήταν ο 50 Cent. Ίσως ο μόνος Έλληνας τότε που έκανε κάτι αντίστοιχο να ήταν ο NiVo. Ήταν σταρ, ήταν ο ίδιος brand, έκανε τη μουσική αυτή πιο mainstream, συνεργαζόταν με την Puma και κυκλοφορούσε με Hummer. Είχε την αμερικανική νοοτροπία των ράπερ, και αυτό μου άρεσε. Η μουσική σκηνή, τώρα, στην Ελλάδα δεν μπορώ να πω ότι είναι ικανοποιητική σε σχέση με την Ευρώπη, αλλά είναι καλό που οι μεγάλες εταιρείες έχουν πλέον τα μάτια τους στραμμένα στη hip hop».

New Flame: Kareem Kalokoh-2
©Photographer: Jimi Drosinos, Fashion Editor: Jake Hunte

Μιλώντας για συνεργασίες με brands ρούχων, χαρακτηριστικό της συγκεκριμένης μουσικής κουλτούρας, ο Kareem έχει ήδη αρκετές. «Η πρώτη στην Ελλάδα έγινε με την Adidas και με χαροποίησε πολύ», λέει. «Τελευταία μάς προσέγγισε και η ιταλική Peuterey, που μας ανακάλυψε μέσα από το site Highsnobiety. Στο νέο μας άλμπουμ θα υπάρχει και ένα πιο ολοκληρωμένο concept. Θα βγει και σε βινύλιο, σε limited edition έκδοση, και θα συνοδεύεται από merch, με Τ-shirts και hoodies κυρίως, που έχω σκεφτεί πώς ακριβώς θα είναι, ενώ το σχέδιο θα βασίζεται στο εικαστικό του άλμπουμ. Σκέφτομαι και για ένα δικό μου brand στο μέλλον, αλλά δεν μπορώ να το κάνω όσο είμαι 100% αφοσιωμένος στη μουσική».

Μέχρι να κατακτήσει και τη μόδα, στα σχέδιά του περιλαμβάνονται περισσότερα live στην Αθήνα, ενώ έχει πολλά πλάνα στα σκαριά, μεταξύ των οποίων ένα project για τη millennium youth. «Υπάρχει πολύ ταλέντο στους πιτσιρικάδες. Ένα κύμα από 16άρηδες ξέρουν τι θέλουν να κάνουν και είναι πολύ καλοί, είτε πρόκειται για τη μουσική είτε για τη φωτογραφία, το design ή το βίντεο. Εμείς στην ηλικία τους δεν φανταζόμασταν καν ότι μπορούσαμε να κάνουμε κάτι αντίστοιχο. Στα παιδιά που συμμετέχουν σε αυτό το project περιλαμβάνεται και μια κοπέλα που τραγουδάει φανταστικά και την ανακάλυψε στο Instagram ο Complex Shadow, ένας από τους τραγουδιστές των ATH Kids», μας ενημερώνει. Και κάπως έτσι απαντά στο ερώτημα αν υπάρχει γυναίκα στην κολεκτίβα τους. «Εμείς στους ATH Kids γνωριζόμαστε από παιδιά, οπότε είναι σημαντικό το ποιος θα γίνει νέο μέλος. Πρέπει να κολλάει με τον τρόπο που λειτουργούμε. Με το νέο project, όμως, από τον χειμώνα η πρώτη κοπέλα στην ομάδα θα είναι γεγονός».