Fabien Mortique
Fabien Mortique
Fabien Mortique

5 πράγματα που πρέπει να ξέρετε για το «φαινόμενο» Virgil Abloh

Ο Αμερικανός σχεδιαστής και Dj, ιδρυτής του brand Off-White και καλλιτεχνικός διευθυντής της ανδρικής σειράς του Lοuis Vuitton, είναι ένας από τους πιο επιδραστικούς ανθρώπους στη σύγχρονη μόδα.

Με 3,5 εκατομμύρια ακολούθους στο Instagram δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι ο Virgil Abloh έχει δημιουργήσει τη δική του, διαρκώς αναπτυσσόμενη «επικράτεια» στο κέντρο του χάρτη της παγκόσμιας βιομηχανίας μόδας, με επεκτατική πολιτική και πιστούς οπαδούς που θαυμάζουν την χαρισματική προσωπικότητα του «ηγέτη» τους.

«Άνοιξε τη βιομηχανία σε μια γενιά που δεν ήταν εκπαιδευμένη στην υψηλή ραπτική, αλλά είχε τον δικό της τρόπο να συνδυάζει το streetwear με το ready to wear», είπε για τον καλό της φίλο το 2018 στη Vogue η Naomi Campbell, μια από τις πολλές διασημότητες που στηρίζουν με πάθος το Off-White.
Tο buzzy brand του 38χρονου καλλιτεχνικού διευθυντή της ανδρικής σειράς του Louis Vuitton έχει προκαλέσει πραγματική επανάσταση από το 2014 στον τρόπο με τον οποίο γεφυρώνει την haute couture με τον underground χαρακτήρα του streetwear.

Λίγο πριν τα εγκαίνια της μεγάλης αναδρομικής έκθεσης που διοργανώνει το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Σικάγο τον ερχόμενο Ιούνιο προς τιμήν του (Virgil Abloh:”Figures of Speech”), η Vogue ρίχνει φως σε 5 βασικούς σταθμούς της ζωής του Virgil Abloh.

Off-White Spring 2019 Ready-to-Wear Collection

Off-White Spring 2019 Ready-to-Wear Collection
©Indigital
Off-White Spring 2019 Ready-to-Wear Collection

Off-White Spring 2019 Ready-to-Wear Collection
©Indigital

1. Από την Αρχιτεκτονική στη Μόδα

Όχι, ο Abloh δεν σπούδασε μόδα! Και αυτό είναι ένα από τα πολλά παράδοξα της θεαματικής του επιτυχίας. Γόνος οικογένειας μεταναστών από την Γκάνα και μεγαλωμένος στο Ρόκφορντ του Ιλινόι, ο νεαρός Virgil (πήρε το όνομά του από τον Ρωμαίο ποιητή Βιργίλιο) θα ακολουθήσει την επιθυμία του πατέρα του και θα σπουδάσει Πολιτικός Μηχανικός στο Πανεπιστήμιο Wisconsin–Madison. Στη συνέχεια θα κάνει το μεταπτυχιακό του στην Αρχιτεκτονική στο Illinois Institute of Technology, το campus του οποίου έχει σχεδιάσει ο Mies van der Rohe. Η αισθητική του θρύλου της αρχιτεκτονικής -που έλεγε ότι «Ο Θεός κρύβεται στις λεπτομέρειες»-, θα επηρεάσει βαθιά τον Abloh, ο οποίος κάνει συχνά αναφορές στη στενή σχέση αρχιτεκτονικής και μόδας στις Off White συλλογές του. Καθόλου τυχαία, το γαλλικό brand Modern Man λάνσαρε τo 2017 ένα ρετρό Τ-Shirt που τον απεικονίζει ως «world builder» (κατασκευαστή του κόσμου, σε ελεύθερη μετάφραση) στο πλευρό της Zaha Hadid και του Rem Koolhaas.

Ακόμα και ο κολοσσός της ΙΚΕΑ θέλησε να εκμεταλλευτεί τη δημοφιλία και τις αρχιτεκτονικές του γνώσεις, ετοιμάζοντας μέσα στο 2019 μια ειδική σειρά (από έπιπλα μέχρι χαλιά) που θα φέρει την υπογραφή του. Είχε προηγηθεί η πρώτη του απόπειρα στο interior design, το 2016, όταν παρουσίασε μια εντυπωσιακή συλλογή επίπλων στα πλαίσια του Art Basel, στο Μαϊάμι Μπιτς.


©Griffin Lipson

2. Ο Kanye West και το πάθος για τη μουσική

Η μουσική είναι το δεύτερο μεγάλο πάθος του Abloh, μετά τη μόδα. Με το ψευδώνυμο Flat-White έχει καταφέρει να γίνει ένας από τους πλέον επιδραστικούς DJs του πλανήτη, παίζοντας μουσική από το Berghain του Βερολίνου και το Wynn του Λας Βέγκας μέχρι μεγάλα μουσικά φεστιβάλ, όπως το Coachella και το Electric Zoo. Μάλιστα, πέρυσι τον Ιούνιο έκανε το ραδιοφωνικό του ντεμπούτο στην Apple Music με την εκπομπή «Televised Radio», εκπέμποντας απευθείας από το ατελιέ του Louis Vuitton, στο Παρίσι.

Το ξεκίνημά του ως Dj έγινε στα εφηβικά του χρόνια, όταν, εθισμένος στο hip hop, δήλωνε φανατικός θαυμαστής του Καναδού Α-Track, αλλά και του διάσημου Βρετανού παραγωγού του BBC Benji B, τον οποίο έχει αποκαλέσει «Anna Wintour της μουσικής». Φυσικά, από τον μουσικό του κόσμο δεν θα μπορούσε να λείπει ο συμπατριώτης του, Kanye West, ο οποίος υπήρξε καταλύτης για την αλλαγή πορείας στη ζωή του.

Λέγεται ότι οι δυο τους γνωρίστηκαν στο Σικάγο, όπου ο Αμερικανός ράπερ και κάτοχος 21 Grammy -σύζυγος επίσης της Κιμ Καρντάσιαν- δεν άργησε να κατανοήσει το δημιουργικό πνεύμα του Abloh, με αποτέλεσμα να τον χρίσει καλλιτεχνικό διευθυντή της εταιρείας του, Donda. Το 2009 έκαναν μαζί μια πρακτική άσκηση στον περίφημο ιταλικό οίκο Fendi, κατά η διάρκεια της οποίας ξεχώρισαν ως δημιουργικό δίδυμο.

«Είχα πραγματικά εντυπωσιαστεί από τον τρόπο που έφεραν μια εντελώς καινούργια ενέργεια στο στούντιο, προκαλώντας δημιουργική αναταραχή», δήλωσε πρόσφατα στους New York Times ο πρώην CEO του Fendi και νυν του Louis Vuitton, Michael Burke, ο οποίος λέγεται ότι κρύβεται πίσω από την τοποθέτηση του Abloh στη θέση του καλλιτεχνικού διευθυντή της ανδρικής σειράς του γαλλικού οίκου.

Το 2011 ο Abloh θα επιμεληθεί το merchandise και το artwork του άλμπουμ «Watch the Throne» που θα κυκλοφορήσει ο West με τον Jay Z, κερδίζοντας μια υποψηφιότητα στα βραβεία Grammy. Για την ιστορία, το εξώφυλλο του άλμπουμ είχε σχεδιάσει ο Riccardo Tisci, μετέπειτα creative director του Givenchy, τον οποίο φημολογούνταν ότι θα διαδεχόταν ο Abloh μετά την αποχώρησή του από τον οίκο, το 2017.


off-white, fall 2019 menswear
©Gorunway.com

3. Από το πείραμα του Pyrex στον θρίαμβο του Off White

«Ήμασταν μια γενιά που ενδιαφερόταν για τη μόδα και δεν της επιτρεπόταν να είναι μέρος της. Το είδαμε σαν μια ευκαιρία συμμετοχής και δημιουργίας σύγχρονου πολιτισμού. Από πολλές απόψεις, ήταν σαν να φέρναμε περισσότερο ενθουσιασμό στη βιομηχανία απ’ όσο υπήρχε», δήλωσε στο W Magazine ο Abloh για την περίοδο που μαζί με τον West ήταν δύο φιλόδοξοι μαύροι από τα περίχωρα του Σικάγο που προσπαθούσαν το 2009 -με δυσκολία- να εισβάλουν στα shows της Εβδομάδας Μόδας του Παρισιού, δεχόμενοι αρνητική κριτική για την κουλτούρα του streetwear που έκαναν σημαία τους.

Λάτρης του skateboard, των θρύλων του μπάσκετ και των Supreme Τ-Shirts, ο Abloh έδωσε σάρκα και οστά στη φιλοσοφία του streatwear, ιδρύοντας το 2012 το πρώτο του brand στη Νέα Υόρκη, με τίτλο Pyrex Vision. O ευρηματικός σχεδιαστής αγόραζε για $40 Champion και Ralf Lauren Τ-shirts που ήταν σε απόθεμα, τύπωνε πάνω τους τη λέξη Pyrex και τον αριθμό 23 (φόρος τιμής στον παιδικό του ήρωα, Michael Jordan) και τα πωλούσε για $550 το ένα. Με τη βοήθεια φίλων του, όπως ο West ή ο ΑSAP Rocky, το Pyrex κατέκτησε μια θέση σε μεγάλα πολυκαταστήματα ανά τον κόσμο, όπως το γαλλικό Colette, ανοίγοντας το δρόμο για το Off White.

Το οποίο ξεκίνησε τη διαδρομή του στον κόσμο της μόδας τον Σεπτέμβριο του 2013 με έδρα το Μιλάνο, για να κερδίσει τον Δεκέμβριο του 2017 το βραβείο της καλύτερης Urban Luxe φίρμας στα Βρετανικά Βραβεία Μόδας, ενώ ένα χρόνο αργότερα βρέθηκε στην κορυφή του έγκριτου The Lyst Index ως «Hottest Fashion Brand», αφήνοντας πίσω «γίγαντες» της βιομηχανίας, όπως οι οίκοι Gucci και Balenciaga.

Με 24 καταστήματα παγκοσμίως, το αγαπημένο brand των jet-setters δεν θα μπορούσε να μην έχει παρουσία και στη Μύκονο, όπου ο ίδιος ο Abloh εγκαινίασε τον περασμένο Ιούλιο την αποκλειστική μπουτίκ του στην οδό Νικολάου Καλογερά 18, παρουσιάζοντας την capsule swimwear συλλογή Off White, εμπνευσμένη από τα χρώματα του Αιγαίου.

Με το βλέμμα στραμμένο στους millennials που ζουν και αναπνέουν στο Insta-gram και το Youtube, το Off White κατόρθωσε να γίνει το λατρεμένο brand μιας γενιάς που φοράει T-shirts με στάμπες και ειρωνικά σλόγκαν – “The youth will al-ways win” (Τα νιάτα πάντα θα νικούν) έγραφε με μεγάλα μαύρα γράμματα το πίσω μέρος ενός από τη S/S 2015 συλλογή. Το 2016 τα εμβληματικά Selfridges του Λονδίνου κατέγραψαν 100% αύξηση των πωλήσεων του Off White σε σύγκριση με το 2015, ενώ μέχρι σήμερα το brand μετρά sold out συνεργασίες με τη Levis, τη Moncler, τη Vlone, τη Byredo και τη Nike. Το project “The Ten” με την τελευταία το 2017 έχει χαρακτηριστεί ιστορικό, αφού ο σούπερ σταρ της βιομηχανίας μόδας ξαναδημιούργησε 10 εμβληματικά αθλητικά σχέδια παπουτσιών της.


off-white, spring 2019 ready-to-wear
©Indigital.tv

off-white, spring 2019 ready-to-wear
©Indigital.tv

4. Ο σταρ των σταρ

Το 2018 ο Bruno Mars εμφανίστηκε στη σκηνή των 60ών Grammy φορώντας sneakers από τη σύμπραξη του Abloh με τη Nike, «The Ten», ενώ το 2014 η Beyonce λικνιζόταν μαζί με τη Nicki Minaj στους ρυθμούς του «Feeling Myself» στο ομώνυμο βίντεο κλιπ, φορώντας ένα Off White φούτερ με φοίνικες και τη λέξη «Nebraska» τυπωμένη με μεγάλα γράμματα, φόρο τιμής στη φθινοπωρινή συλλογή του Raf Simons για το 2002, «Virginia Creeper».
Στη μακρά λίστα των σούπερ σταρ οπαδών του Abloh συναντάμε επίσης τις Gigi και Bella Hadid, τον Jay Ζ, τη Solange Knowles, τη Rita Ora, τον Kendrick Lamar, τον Drake, τον Justin Bieber, την Kylie Jenner και τη Serena Williams, τη διάσημη Αμερικανίδα αντισφαιρίστρια για την οποία σχεδίασε, σε συνεργασία πάλι με τη Nike, την εντυπωσιακή «The Queen» συλλογή για τις εμφανίσεις της στη διοργάνωση US Open Tennis Championships.

Μπορεί ο Virgil Abloh να δηλώνει ότι δεν επιθυμεί να γίνει ένας ακόμα celebrity σχεδιαστής, θέλοντας να κρατήσει την ιδιωτική του ζωή μακριά από τα φώτα της δημοσιότητας (είναι παντρεμένος με την αγαπημένη του από το Γυμνάσιο και έχουν αποκτήσει δύο παιδιά), εντούτοις δεν παύει να δείχνει με κάθε ευκαιρία ότι είναι ο αγαπημένος των celebrities, είτε επιτρέποντας στη Rihanna να ποζάρει στο Instagram κατ’ αποκλειστικότητα με ρούχα από την ανοιξιάτικη Louis Vuitton συλλογή του πριν φορεθούν στην πασαρέλα (το ντεμπούτο του στον οίκο έγινε τον Ιούνιο του 2018), είτε συνοδεύοντας την Kendall Jenner στο Met Gala 2018, στο Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης.


off-white, spring 2019 ready-to-wear
©Indigital.tv

off-white, spring 2019 ready-to-wear
©Indigital.tv

5. Το νέο αστέρι του Louis Vuitton

Σαν κεραυνός εν αιθρία έσκασε τον Μάρτιο του 2018 η είδηση ότι το under-ground αστέρι του Off White θα αναλάμβανε την καλλιτεχνική διεύθυνση της ανδρικής σειράς του Louis Vuitton, διαδεχόμενος τον φίλο και μέντορά του, Kim Jones. «Πιστεύω ότι η κληρονομιά και η δημιουργική ακεραιότητα του οίκου είναι κομβικές εμπνεύσεις και θα προσπαθήσουμε να τις παρουσιάζουμε παράλληλα με το σήμερα», δήλωνε για το νέο του ρόλο.
O θρυλικός γαλλικός οίκος είχε κάνει μόλις μια αμφιλεγόμενη στροφή προς μια νέα γενιά καταναλωτών, τοποθετώντας επικεφαλής της ανδρικής σειράς του τον πρώτο έγχρωμο καλλιτεχνικό διευθυντή του, εμπνευστή και οπαδό μιας streetwear αισθητικής. Το πρώτο του show στους κήπους του Palais Royale, στο Παρίσι, διεξήχθη σε μια πασαρέλα λουσμένη στα χρώματα του ουράνιου τόξου, δίνοντας το σήμα για την έναρξη μιας φωτεινής, νέας περιόδου, ενώ η κολεξιόν A/W ‘19 ήταν βουτηγμένη στη δημιουργική ιδιοφυΐα του Abloh, ο οποίος, αντλώντας έμπνευση από τον βασιλιά της ποπ, Michael Jackson, παρουσίασε T- shirts με τυπωμένες τις λευκές κάλτσες από το “Billie Jean”. Στην πρώτη του καμπάνια για τον οίκο του Παρισιού πρωταγωνιστές ήταν μικρά αγόρια, εκθειάζοντας την ανδρική νεολαία, ενώ πρόσφατα κυκλοφόρησαν τα πρώτα Apple ακουστικά με το λογότυπο LV. Η δημιουργική μανία του Abloh είναι ανεξάντλητη. Όπως, άλλωστε, λέει ο ίδιος, κάθε μέρα έχει τουλάχιστον 30 δημιουργικές ιδέες στο μυαλό του που θέλει να κάνει πράξη.

Scroll to Top