Η θέα από το παράθυρο του fine jewelry creation studio της Chanel, στο νούμερο 18 της Place Vendôme, περιλαμβάνει τη σουίτα της Mademoiselle στο κομψότατο Ritz. Για τον Patrice Leguéreau, διευθυντή του ατελιέ, η εικόνα συμβολίζει τον συνεχιζόμενο διάλογο του γαλλικού οίκου με την ιστορία του, όπως ακριβώς τα 63 κοσμήματα της νέας haute joaillerie συλλογής του, με τίτλο Le Paris Russe de Chanel.
Στο «Ρωσικό Παρίσι της Chanel», λοιπόν, που παρουσιάστηκε στο Grand Palais στο πλαίσιο της πρόσφατης Εβδομάδας Υψηλής Εαπτικής, ο Leguéreau μεταφράζει παραδοσιακές ρώσικες σιλουέτες, όπως το γυναικείο «sarafan» και την ανδρική «roubachka», με κίτρινο χρυσό, πλατίνα, λευκά και κίτρινα διαμάντια, ενώ χρησιμοποιεί σμάλτο, μπλε και ροζ ζαφείρια, γρανάτες μανδαρίνους και τσαβορίτες, μεταξύ άλλων, για να ερμηνεύσει τα φολκλόρ στοιχεία.
Σαν περίτεχνη ρώσικη δαντέλα, η συλλογή αναφέρεται σε μια χώρα που η Gabrielle Bonheur «Coco» Chanel δεν γνώρισε ποτέ, γιατί την πρόλαβε η ιστορία. Η δική της Ρωσία ήταν τα μέλη της ρωσικής διασποράς που συνάντησε στο Παρίσι, ξεκινώντας από τον Sergei Diaghilev, «πατέρα» των Ρωσικών Μπαλέτων, τον οποίο γνώρισε κατά τη διάρκεια του Πρώτου Παγκοσμίου Πολέμου. Στις αρχές της δεκαετίας του 1920 ένας μικρός σε διάρκεια αλλά έντονος έρωτας με τον Μέγα Δούκα Dmitri Pavlovich Romanov την μύησε στο ρωσικό savoir-vivre. Ξάδελφος του τσάρου Νικολάου Β’, εκείνος είχε εμπλακεί στη δολοφονία του Grigori Rasputin και ζούσε εξόριστος στη Γαλλία από το 1917.