Η Υακίνθη Πολίτη και η Ροζάννα Γεωργίου σε μια ανατρεπτική – πέρα από την ομορφιά – συζήτηση / εξομολόγηση με οδηγό την Αλεξάνδρα Κ* αποκλειστικά για τη Vogue Greece.
![Σακάκι από βαμβακερό τουίντ με πολύχρωμη πλέξη και μεταξωτό πουκάμισο, Etro. Μεταξωτή φούστα Valentino, Luisa. Καρέκλα από μασίφ ξύλο και καπλαμά, από τη συλλογή In Between, Myran/Skandinavian Design. Η Μις Ελλάς 1959 και ένα από τα πιο επιτυχημένα σύγχρονα μοντέλα σε μια απρόσμενη συνάντηση-1](https://vogue.gr/wp-content/uploads/2019/04/%CE%A3%CF%84%CE%B9%CE%B3%CE%BC%CE%B9%CE%BF%CC%81%CF%84%CF%85%CF%80%CE%BF-2019-04-30-5.41.20-%CE%BC%CE%BC.png)
Μερικά πράγματα που παραδέχομαι ότι αναρωτήθηκα πριν τις συναντήσω: Τι να φορέσω, όταν ξέρω ότι δεν θα είμαι η πιο ωραία στο δωμάτιο; Έχει νόημα να ταλαιπωρηθώ με τακούνια και άβολα ρούχα; Να παίξω, αντ’ αυτού, το χαρτί της προσωπικότητας, πριν προλάβει να με καταβάλει η ομορφιά τους και καταπιώ τη γλώσσα μου; Γιατί σκέφτομαι αμυντικά; Πόσο προκατειλημμένη είμαι απέναντί τους και πώς θα μιλήσω σε δύο γυναίκες που πιθανότατα γνωρίζουν από πρώτο χέρι τι σημαίνει προκατάληψη; Έχει νόημα, στην εποχή του body positivity, να μιλήσω για ομορφιά με δύο κατ’ επάγγελμα όμορφες; Και έπειτα, κάτι πρακτικό: Παίρνω γλυκά όταν πηγαίνω επίσκεψη σε σπίτι μοντέλου ή θα εκληφθεί ως σαδισμός;
Η Υακίνθη – κάτασπρο μαλλί, βλέμμα συνεσταλμένης έφηβης – τοποθετεί τα περίτεχνα γλυκά στο κέντρο της ροτόντας με σβέλτες κινήσεις, που δεν προδίδουν τα 80 της χρόνια, αλλά και με την αστική φροντίδα που απηχεί μια ολόκληρη εποχή. «Εδώ είναι όλα», λέει εγχειρίζοντάς μου το άλμπουμ-αρχείο της, σαν να θέλει να ξεμπερδέψει με την ιστορική αναδρομή πριν ακόμα αρχίσουμε. Φωτογραφίες από καλλιστεία και ντεφιλέ, αποκόμματα εφημερίδων, διαφημίσεις του ’60 με πρωταγωνίστρια την ίδια: ένα γλυκύτατο κορίτσι με σώμα που σήμερα θα χαρακτηρίζαμε «κανονικό» και ο κόσμος της μόδας δεν θα εξέταζε ως πιθανότητα να γίνει μοντέλο. Εδώ, ποια είμαι; Δεν ξέρω ποια είμαι…». Σε κάθε φωτογραφία είναι άλλη γυναίκα.
![Ροζάννα Γεωργίου: «Πέρασε καιρός για να αποδεχθώ τα χαρακτηριστικά μου ως ιδιαίτερα ή και όμορφα» Η Μις Ελλάς 1959 και ένα από τα πιο επιτυχημένα σύγχρονα μοντέλα σε μια απρόσμενη συνάντηση-2](https://vogue.gr/wp-content/uploads/2019/04/%CE%A3%CF%84%CE%B9%CE%B3%CE%BC%CE%B9%CE%BF%CC%81%CF%84%CF%85%CF%80%CE%BF-2019-04-30-5.45.02-%CE%BC%CE%BC.png)
Η Ροζάννα τηλεφωνεί από την είσοδο – δεν βρίσκει το κουδούνι. Όταν της λέω να πατήσει το «Mrs Nicholas Politis», κάνει παύση. «Oook, got it…». Το κορίτσι που ακούω να ανεβαίνει τις σκάλες με βαρύ βηματισμό περπατάει από 16 ετών σε catwalks που φέρουν, ενδεικτικά, τα ονόματα Hermès, Louis Vuitton, Givenchy, Versace. Η Ροζάννα Γεωργίου – 24 ετών, μισή Ελληνίδα μισή Ολλανδή – ένα ψηλόλιγνο κορίτσι με μαύρο τζιν και κόκκινο H&M πουλοβεράκι, αναρωτιόταν πάντα πώς είναι το εσωτερικό των αρχοντικών της Πλάκας.
Παρατηρεί τον χώρο σαν να κάνει ρεπεράζ. Ο γύψινος διάκοσμος της οροφής φτιάχτηκε σε μια εποχή που η ομορφιά ήταν κάτι περίπλοκο, φορτωμένο… Το πρόσωπο του κοριτσιού, πάλι, είναι η επιτομή του σύγχρονου μινιμαλισμού: καθαρές γραμμές, έντονες γωνίες, απουσία χρώματος. Μιλάμε για τη σχολή της και ξεχνάω να παρατηρήσω περαιτέρω την εμφάνισή της. Παίρνουμε όλες θέση στη ροτόντα της μπιρίμπας και πέφτει στο τραπέζι η λέξη «ομορφιά». Η Υακίνθη πάει πάσο, δηλώνοντας εμφατικά άγνοια. Μπλοφάρει και το ξέρουμε. Η Ροζάννα ανοίγει τα χαρτιά της και κατεβάζει ένα καρέ της ντάμας με το «καλημέρα σας».
![Σακάκι και φούστα από καμπαρντίνα, βαμβακερό πουκάμισο και υφασμάτινες μπαλαρίνες, όλα Christian Dior, Dior Boutique. Σκουλαρίκια με μαργαριτάρια, από προσωπική συλλογή. Οι μοκέτες της φωτογράφισης είναι όλες από το Carpets 4 You. Η Μις Ελλάς 1959 και ένα από τα πιο επιτυχημένα σύγχρονα μοντέλα σε μια απρόσμενη συνάντηση-3](https://vogue.gr/wp-content/uploads/2019/04/%CE%A3%CF%84%CE%B9%CE%B3%CE%BC%CE%B9%CE%BF%CC%81%CF%84%CF%85%CF%80%CE%BF-2019-04-30-5.41.29-%CE%BC%CE%BC.png)
Νιώθουν όμορφες;