O Hedi Slimane στη Vogue: «Η mainstream κουλτούρα δεν αφήνει τις εναλλακτικές φωνές να ακουστούν»

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest

O Hedi Slimane στη Vogue: «Η mainstream κουλτούρα δεν αφήνει τις εναλλακτικές φωνές να ακουστούν»

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Hedi Slimane | Y.R.
Hedi Slimane | Y.R.

Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Celine συζητά για τη δύναμη που έχει ένα σωστό soundtrack και γιατί η μουσική παίζει τόσο σημαντικό ρόλο όσο και τα ρούχα σε ένα fashion show.

“Είναι καθαρά ενστικτώδες, υποθέτω” απαντά ο Hedi Slimane στην ερώτηση τι τον ελκύει σε ένα μουσικό κομμάτι. “Απλώς αναγνωρίζω αμέσως τον ήχο που αντανακλά το ύφος που θέλω να αποδώσω σε ένα fashion show και που μπορεί να δώσει έναν ρυθμό στη θελκτικότητα και το βάδισμα των μοντέλων”.

Αν γνωρίζετε οτιδήποτε για τον καλλιτεχνικό διευθυντή και επιμελητή της νέας εικόνας του οίκου Celine, θα είστε ήδη εξοικειωμένοι με τις tailored ψηλόλιγνες σιλουέτες στα shows του, την ικανότητά του να προκαλεί αναστάτωση με γραφιστικές πρωτοβουλίες (ήταν εκείνος που αφαίρεσε το “Yves” από το ready-to-wear branding του Saint Laurent και το accent του “e” από το προηγούμενο logo Céline), αλλά και τις rock φαντασιώσεις του.

 


Nathan Roche (Le Villejuif Underground)
©Hedi Slimane / CELINE

Η μουσική είναι ο ακρογωνιαίος λίθος της αισθητικής του Slimane – οι συλλογές του είναι κατά κάποιο τρόπο ένας φόρος τιμής στα μουσικά του είδωλα, γκαρνταρόμπες πάνω σε μία σκηνή υπό τους ήχους της ηλεκτρικής κιθάρας και κάποιας φωνής που δε θα φύγει εύκολα από το μυαλό σου. “Αν δεν βρω τη σωστή μουσική, δε θα πετύχω το styling του show που επιθυμώ, κάτι που μπορεί να με εκνευρίσει αρκετά” εξηγεί ο σχεδιαστής και φωτογράφος. “Το soundtrack και το casting είναι αυτά που καθορίζουν το styling, το πόσο πειστικό και αυθεντικό θα είναι το αποτέλεσμα. Αυτό που βλέπεις και αυτό που ακούς είναι κομμάτι ενός συνόλου, ενός ολοκληρωμένου κόσμου”.

Κατά κάποιο τρόπο, είναι σαν να εικονογραφώ τον ήχο, όπως γίνεται και σε μία ταινία ή ένα μουσικό βίντεο,” συνεχίζει. “Κάποιες φορές είναι αρκετά δύσκολη διαδικασία και μπορεί να βρω το σωστό κομμάτι μία βδομάδα μόνο πριν το show, οπότε όλη η σκηνοθεσία θα πρέπει να αλλάξει και να προσαρμοστεί αναλόγως”.

 


Christopher Willatt
©Hedi Slimane / CELINE

Η μόνη σταθερά σε όλα τα στάδια από τα οποία έχει περάσει η επαγγελματική πορεία του Hedi Slimane είναι η μουσική. Ξεκινώντας από την εφηβεία του και τους θεσμούς της νυχτερινής διασκέδασης στο Παρίσι, όπως το Le Palace και το Les Bains Douches, μέχρι το διάστημα που είχε αναλάβει ως καλλιτεχνικός διευθυντής του Dior Homme (2000-2007), ντύνοντας με τις δημιουργίες του θρύλους της μουσικής, όπως ο David Bowie, ο Mick Jagger και ο Keith Richards. Το 2005, ο Slimane κυκλοφόρησε το βιβλίο London: Birth of a Cult, με φωτογραφίες του από τη βρετανική μουσική και τους εκπροσώπους της, όπως ο Pete Doherty. Κατά τη διάρκεια της θητείας του στον οίκο Saint Laurent (2012-2016), λάνσαρε και το Music Project – μία καμπάνια με πρωταγωνιστές μουσικά είδωλα, συμπεριλαμβανομένων των Joni Mitchell, Marilyn Manson και Courtney Love, όπως τους φωτογράφισε ο ίδιος.

Από τη στιγμή, όμως, που ανέλαβε το 2018 τα ηνία στον οίκο Celine, ο Slimane έχει επιλέξει να ρίξει τους προβολείς στην underground γαλλική μουσική σκηνή. Για το πρώτο του show, συνεργάστηκε με τους Marlon Magnée και Sacha Got της μπάντας La Femme για μία εικοσάλεπτη σύνθεση με φωνητικά του μοντέλου Grace Hartzel. Για την παρουσίαση της συλλογής του AW20, ο Slimane άλλαξε γνώμη για το soundtrack που σκόπευε να χρησιμοποιήσει, όταν δύο εβδομάδες πριν το show άκουσε το πρώτο single της Amélie Rousseaux – γνωστή με το καλλιτεχνικό της όνομα ως Sofia Bolt – αφού ένα μέλος της ομάδας του παρακολούθησε πρώτα μία αυτοσχέδια συναυλία της σε ένα γκαράζ στο Λος Άντζελες.

 


Sofia Bolt
©Kate Kornberg

Η Bolt, που μετράει ανάμεσα στους θαυμαστές της και τον Iggy Pop και της οποίας το single All She Wants θα κυκλοφορήσει στις 21 Απριλίου, λέει ότι δεν έχει γνωρίσει ούτε έχει συνεργαστεί ποτέ ξανά με κάποιον “τόσο σοβαρό και με προσοχή στις λεπτομέρειες” όσο ο Slimane. “Κατά τη διαδικασία, υπήρξαν πολλές φορές που αναρωτιόμουν έντονα ‘γιατί έχει πια τόση σημασία που στο 15ο λεπτό του κομματιού ακούγεται ένας ανεπαίσθητος απόηχος της κιθάρας;’ Ο Slimane εντόπιζε λεπτομέρειες που ούτε εγώ δεν είχα προσέξει. Αλλά, φυσικά, όταν είδα το show, κατάλαβα. Ήταν τόσο ωραίο, γιατί κανείς δεν γνώριζε ποια είμαι και εγώ καθόμουν στη δεύτερη σειρά, απέναντι από την Carla Bruni, την Isabelle Huppert και την Jane Birkin που κουνούσε το κεφάλι της με τον ρυθμό, κι εγώ μία γελούσα και μία έκλαιγα – ήταν απίστευτη εμπειρία”.

Για την μπάντα Oracle Sisters από το Παρίσι, της οποίας το τραγούδι I’m You χρησιμοποιήθηκε για μία online καμπάνια Celine, η συνεργασία με τον Slimane άνοιξε τον δρόμο για πολλές ευκαιρίες. Όταν ο σχεδιαστής είδε την μπάντα σε μία συναυλία στο Le Pop-Up du Label, ο τραγουδιστής και κιθαρίστας Lewis Lazar ομολογεί πως ήταν “λίγο σκεπτικός στην αρχή” – νομίζοντας ότι πρόκειται για “ένα brand που χρησιμοποιεί νέες μπάντες για να διατηρεί μία φρέσκια εικόνα”.

“Αποδείχθηκαν, όμως, εξαιρετικά γενναιόδωροι και συνεπείς, αξιοποιώντας τα τραγούδια μας, προσκαλώντας μας σε εκδηλώσεις, δανείζοντάς μας τα ρούχα τους. Μέσω αυτών, πετύχαμε να μας φωτογραφίσει για το ντεμπούτο μας ο Tim Walker στο W Magazine” εξηγεί ο Lazar. “Είναι ωραίο όταν στην εποχή μας, που δεν υπάρχουν τόσο σταθερές υποστηρικτικές δομές για την εξέλιξη των νέων μουσικών, υπάρχουν brands που τους υποστηρίζουν και το αποτέλεσμα είναι αυθεντικό”.

 


Hedi Slimane
©Y.R.

Ο Nathan Roche, frontman της μπάντας Villejuif Underground από τη Μασσαλία – πρωταγωνιστής της τρέχουσας καμπάνιας Celine Portrait of a Performer που φωτογράφισε ο Hedi Slimane – συμφωνεί: “Στη μουσική βιομηχανία είναι πολύ σπάνιο να προκύψουν ευκαιρίες όπως αυτή που είχα εγώ, που είχαμε εμείς,” λέει. “Υπάρχει το στίγμα ανάμεσα στη μουσική κοινότητα ότι ξεπουλιόμαστε έτσι. Είμαστε μία μικρή μπάντα και ο Hedi Slimane δεν έχει να επωφεληθεί κάτι από εμάς. Η γνώμη μου είναι ότι ζήτησε εμάς, επειδή είναι τόσο στενή η σχέση του με τη μουσική όσο είναι και η δική μας. Και αυτό χρειάζεται ο κόσμος – περισσότερους που αντιμετωπίζουν τη μουσική με τέτοιο τρόπο”.

Γιατί, λοιπόν, είναι η αναζήτηση και η υποστήριξη ανερχόμενων μουσικών τόσο αναπόσπαστο μέρος της δουλειάς του Slimane; “Αυτό είναι το όλο νόημα για μένα,” λέει ο Slimane στη Vogue. “Να αξιοποιήσω τη θέση και την επιρροή μου για να προωθήσω, να δημιουργήσω μία σκηνή για την εναλλακτική μουσική και τους καλλιτέχνες. Το κάνω αυτό εδώ και 20 χρόνια. Σήμερα, η mainstream κουλτούρα, βασιζόμενη στους αλγορίθμους των μέσων κοινωνικής δικτύωσης που λαμβάνουν υπόψη τους μόνο νούμερα, δεν αφήνει περιθώριο για εναλλακτικές φωνές. Δυστυχώς, ο τύπος δεν κάνει την προσπάθεια να δώσει χώρο και αξία σε κάτι λιγότερο γνωστό. Αν εγώ μπορώ να το καταφέρω αυτό μέσω της μόδας και της φωτογραφίας, τότε με μεγάλη ευχαρίστηση θα βοηθήσω όσο περισσότερο μπορώ”.

Μπορείτε να ακούσετε μέσω Spotify την Playlist του οίκου Celine Portrait of a Performer:

Scroll to Top