O διάδοχος της Ann Demeulemeester στον οίκο που εκείνη δηµιούργησε εξηγεί στον Editor at Large της Vogue Greece, Filep Motwary, πώς ανταποκρίθηκε στη µεγάλη πρόκληση να τον ανανεώσει, χωρίς να του αλλάξει ταυτότητα.
Η δεκαετία του ’80 έφερε στο προσκήνιο την Αµβέρσα και µαζί τους Antwerp Six, µια κολεκτίβα έξι σχεδιαστών, όλοι απόφοιτοι της Royal Academy of Fine Arts και µαθητές της θρυλικής Linda Loppa. Οι άγνωστοι µέχρι τότε Walter Van Beirendonck, Ann Demeulemeester, Dries Van Noten, Dirk Van Saene, Dirk Bikkembergs και Marina Yee –ο Martin Margiela προστέθηκε αργότερα στη λίστα, τιµής ένεκεν– τράβηξαν την προσοχή χάρη στις καινοτόµες ιδέες τους, καθιερώνοντας την Αµβέρσα ως πηγή εκκολαπτόµενων ταλέντων.
Η Ann Demeulemeester έγινε γνωστή σχεδόν αµέσως, αφού η αντίληψή της για τη γυναίκα διέφερε από την υπερσεξουαλική και υπερδυναµική ηρωίδα που µεσουρανούσε στις πασαρέλες της εποχής. Πρότεινε µακρόταλες σιλουέτες, τσαλακωµένα υφάσµατα και υπερµεγέθη σακάκια, µια µείξη από γοτθικές, ιαπωνικές και πανκ αναφορές σε έναν κόσµο που είχε κατακλυστεί από τεράστιες βάτες, στενή µέση, ογκώδη χτενίσµατα και έντονο µακιγιάζ. Αντλούσε έµπνευση από τις φλαµανδικές ρίζες της και από καλλιτέχνες όπως η Patti Smith και ο Robert Mapplethorpe, ενώ απέφευγε τη δηµοσιότητα, τακτική που συνεχίζεται στον οίκο της.
Μετά από µια επιτυχηµένη πορεία, η Demeulemeester ανακοίνωσε το 2013 πως εγκαταλείπει τη µόδα, τοποθετώντας στη θέση της τον Γάλλο Sébastien Meunier, creative director της ανδρικής της γραµµής από το 2010. Τον συναντώ στους κήπους του Palais Royal την εποµένη της επίδειξης για τη σεζόν Φθινόπωρο/Χειµώνας ’19-’20 και µου εκµυστηρεύεται ότι βρέθηκε στη µόδα µετά από απόφαση της στιγµής. «Ήµουν φοιτητής της Νοµικής και οµολογώ ότι ένιωθα χαµένος. Με γοήτευε η µόδα, χωρίς όµως να µε έχω σκεφτεί σχεδιαστή. Λίγο πριν από τις διακοπές στο πρώτο έτος των σπουδών µου, βρέθηκα στην ESMOD για την επίδειξη των τελειόφοιτων και βρήκα στην καρέκλα µου ένα ερωτηµατολόγιο σχετικό µε την ιστορία της Levi’s, στο κάτω µέρος του οποίου έπρεπε να φτιάξω ένα σκίτσο. Στα µέσα του καλοκαιριού µε ειδοποίησαν ότι κέρδισα στον διαγωνισµό και ότι το βραβείο ήταν να φοιτήσω στην ESMOD δωρεάν! Αποφάσισα να δεχτώ. Αν δεν πήγαινε καλά, µπορούσα να επιστρέψω στη Νοµική. Ήταν µια κίνηση εκ του ασφαλούς».