L'Oréal
L'Oréal
L'Oréal

L’Oréal for the future: Tο πρόγραμμα βιωσιμότητας & οι φιλοδοξίες του oμίλου για το 2030

Η βιωσιμότητα βρίσκεται στο επίκεντρο της εταιρικής φιλοσοφίας της L'Oréal εδώ και αρκετά χρόνια. Κι ενώ έχει ολοκληρώσει το πλάνο της για το 2020, ξεκινάει δυναμικά το πρόγραμμα της επόμενης δεκαετίας.

Για περισσότερα από 100 χρόνια η L’Oréal είναι αφοσιωμένη στην ομορφιά. Με το μοναδικό διεθνές χαρτοφυλάκιό της, που περιλαμβάνει 34 διαφορετικές και αλληλοσυμπληρούμενες μάρκες, απασχολεί 82.600 άτομα διεθνώς και κατέγραψε το 2019 πωλήσεις ύψους 29,87 δισ. ευρώ. Αποτελώντας την κορυφαία εταιρεία ομορφιάς σε όλο τον κόσμο, είναι παρούσα σε όλα τα δίκτυα διανομής (κανάλια ευρείας κατανάλωσης, πολυκαταστήματα, φαρμακεία, κομμωτήρια, καταστήματα αφορολόγητων ειδών, επώνυμα καταστήματα λιανικής και ηλεκτρονικό εμπόριο). Η έρευνα και η καινοτομία βρίσκονται σε επίκεντρο των δραστηριοτήτων της μέσω της εξειδικευμένης ερευνητικής ομάδας 3.885 ατόμων που έχει συστήσει προκειμένου να ανταποκριθεί στις προσδοκίες των σύγχρονων καταναλωτών, ενώ είναι πρωτοπόρος σε θέματα βιωσιμότητας, με απτά αποτελέσματα από την έναρξη των σχετικών προγραμμάτων της.


©L’Oréal

Τα πρώτα μέτρα

Η L’Oréal συνειδητοποίησε πολύ νωρίς την ανάγκη προσαρμογής των δραστηριοτήτων της στις περιβαλλοντικές προκλήσεις. Αποφάσισε λοιπόν ότι η αντιμετώπιση των επιπτώσεων των εργοστασίων και των κέντρων διανομής της στο περιβάλλον ήταν το απαραίτητο πρώτο βήμα για να ξεκινήσει η διαδικασία μετασχηματισμού της. Συγκεκριμένα:

– Από το 2005 έχει μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) κατά 78%, ξεπερνώντας τον αρχικό στόχο του 60% έως το 2020, ενώ την ίδια περίοδο η παραγωγή της αυξήθηκε κατά 37%.
– Το 2013 εγκαινίασε το πρόγραμμα «Sharing Beauty With All», με απτούς στόχους βιωσιμότητας έως το 2020, τους οποίους ολοκλήρωσε με επιτυχία. Για την αξιολόγησή του χρησιμοποίησε το καινοτόμο εργαλείο SPOT (Sustainable Product Optimization Tool), που μετρά την περιβαλλοντική και κοινωνική απόδοση των προϊόντων της.
– Στα τέλη του 2019 διέθετε 35 εγκαταστάσεις ουδέτερου άνθρακα (που χρησιμοποιούν 100% ανανεώσιμες πηγές ενέργειας), συμπεριλαμβανομένων 14 εργοστασίων, ενώ το 85% των προϊόντων που δημιουργήθηκαν ή ανανεώθηκαν μέσα στην ίδια χρονιά είχαν βελτιωμένο περιβαλλοντικό και κοινωνικό προφίλ.
– Είναι η μόνη εταιρεία στον κόσμο που έχει επιτύχει βαθμολογία «Α» για τέσσερα συνεχόμενα χρόνια και στις τρεις κατατάξεις CDP – κλιματική προστασία, βιώσιμη διαχείριση νερού, προστασία των δασών από αποψίλωση.
– Μέχρι το τέλος του 2019 ο όμιλος βοήθησε 90.635 συνανθρώπους μας από μη προνομιούχες κοινότητες να βρουν απασχόληση μέσω των προγραμμάτων αλληλεγγύης.


©L’Oréal

Οι καινούργιες δεσμεύσεις

Στο πλαίσιο των αυξανόμενων περιβαλλοντικών και κοινωνικών προκλήσεων, ο γαλλικός όμιλος ανακοίνωσε το νέο πρόγραμμα βιωσιμότητας «L’Oréal for the future», με φιλόδοξους στόχους μέχρι το 2030, επιταχύνοντας τον μετασχηματισμό του σε ένα επιχειρηματικό μοντέλο που σέβεται τον πλανήτη και ενισχύει τις δεσμεύσεις για τη βιωσιμότητα και κοινωνική ενσωμάτωση. Αυτό περιλαμβάνει τους ακόλουθους στόχους:

– Μέχρι το 2025 όλες οι εγκαταστάσεις της L’Oréal (διοικητικά, ερευνητικά και κέντρα παραγωγής) θα έχουν επιτύχει ουδετερότητα άνθρακα, μέσα από τη βελτίωση της ενεργειακής τους απόδοσης και τη χρήση 100% ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
– Μέχρι το 2030 το 100% των πλαστικών που χρησιμοποιούνται στις συσκευασίες των προϊόντων της θα προέρχονται είτε από ανακυκλώσιμες είτε από πηγές βιολογικής προέλευσης.
– Μέχρι το 2030 θα μειώσει κατά 50% ανά τελικό προϊόν -σε σύγκριση με το 2016- τις συνολικές εκπομπές της σε αέρια του θερμοκηπίου.
– Θα διαθέσει 150 εκατομμύρια ευρώ για την αντιμετώπιση επειγόντων κοινωνικών και περιβαλλοντικών ζητημάτων. Τα 50 θα χρησιμοποιηθούν για τη χρηματοδότηση έργων αποκατάστασης κατεστραμμένων φυσικών θαλάσσιων και δασικών οικοσυστημάτων μέσω του ταμείου «L’Oréal Fund for Nature Regeneration» το οποίο θα διαχειρίζεται η Mirova, θυγατρική της Natixis Investment Managers. Άλλα 50 εκατομμύρια θα διατεθούν για τη χρηματοδότηση έργων που συνδέονται με την κυκλική οικονομία, ενώ με τα υπόλοιπα θα δημιουργηθεί ένα ταμείο για τη στήριξη τοπικών φιλανθρωπικών οργανώσεων για την καταπολέμηση της φτώχειας, τη στήριξη γυναικών να επιτύχουν κοινωνική και επαγγελματική ένταξη, την επείγουσα βοήθεια σε γυναίκες πρόσφυγες, γυναίκες με αναπηρίες και γυναίκες θύματα βίας.


©L’Oréal

Παράλληλα, και προκειμένου να ωθήσει τους 1,5 δισεκατομμύρια καταναλωτές της να κάνουν πιο βιώσιμες επιλογές, η εταιρεία ανέπτυξε τον μηχανισμό Σήμανσης του Περιβαλλοντικού και Κοινωνικού Αντικτύπου των προϊόντων της, με βαθμολογία σε μια κλίμακα από το Α έως το Ε – ένα προϊόν «Α» θα θεωρείται το καλύτερο στην κατηγορία του όσον αφορά στον περιβαλλοντικό και κοινωνικό του αντίκτυπο. Η μέθοδος εγκρίθηκε από ανεξάρτητους εμπειρογνώμονες και τα δεδομένα έχουν επαληθευτεί από τον ανεξάρτητο ελεγκτή Bureau Veritas Certification. Οι ετικέτες και οι βαθμολογίες θα είναι προσβάσιμες στις ιστοσελίδες των προϊόντων. Το πρώτο brand που θα εφαρμόσει τη νέα μεθοδολογία από το 2020 είναι η Garnier μέσω των προϊόντων περιποίησης μαλλιών. Η σήμανση των προϊόντων θα επεκταθεί προοδευτικά σε άλλες χώρες, προϊόντα και κατηγορίες.


©L’Oréal

Αναφερόμενος στο «L’Oréal for the future», ο Chairman και CEO του ομίλου, Jean Paul Agon, ανέφερε ότι «Η βιώσιμη επανάσταση της L’Oréal μπαίνει σε μια νέα εποχή. Οι προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο πλανήτης είναι άνευ προηγουμένου και είναι κρίσιμο να επιταχύνουμε τις προσπάθειές μας για τη διατήρηση ενός ασφαλούς λειτουργικού χώρου για την ανθρωπότητα. Εμείς θα το κάνουμε αυτό στις δικές μας επιχειρηματικές δραστηριότητες, αλλά και με τη συμβολή μας στην κοινωνία γενικότερα. Γνωρίζουμε ότι οι μεγαλύτερες προκλήσεις είναι μπροστά μας και η L’Oréal θα παραμείνει πιστή στην φιλοδοξία της: να λειτουργεί εντός των ορίων του πλανήτη».


©L’Oréal

Σεβασμός στα «Όρια του πλανήτη»

Πέραν των μέτρων εντός των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων της, η L’Oréal φιλοδοξεί να συμβάλει στην προστασία του πλανήτη και με άλλες, εξωστρεφείς ενέργειες. Στο πλαίσιο αυτό έχει ορίσει νέους μετρήσιμους στόχους για το 2030 σχετικά με την καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, όπως αυτή ορίζεται από την πρωτοβουλία «Science Based Targets Initiative», ενώ δεσμεύεται και για την αντιμετώπιση ακόμα τριών σημαντικών περιβαλλοντικών ζητημάτων: τη διατήρηση της βιοποικιλότητας, τη βιώσιμη διαχείριση των υδάτων και την κυκλική χρήση πόρων. Για να διασφαλίσει, δε, ότι η λειτουργία της σέβεται έναν πλανήτη με περιορισμένους πόρους και είναι δίκαιη με τις κοινότητες με τις οποίες συνεργάζεται, όχι μόνο θα συνεχίσει να μειώνει τον άμεσο περιβαλλοντικό της αντίκτυπο, αλλά και τις επιπτώσεις ολόκληρης της δραστηριότητάς της, συμπεριλαμβανομένων των προμηθευτών και των καταναλωτών της.


©L’Oréal

«Την τελευταία δεκαετία έχουμε μεταμορφώσει ριζικά την εταιρεία μας, θέτοντας τη βιωσιμότητα στον πυρήνα του επιχειρηματικού μας μοντέλου. Με τις νέες μας δεσμεύσεις μπαίνουμε σε μια νέα φάση επιτάχυνσης αυτού του μετασχηματισμού, προχωρώντας πέρα από τις άμεσες περιβαλλοντικές μας επιπτώσεις, βοηθώντας τους καταναλωτές να κάνουν πιο βιώσιμες επιλογές, αλλά και συμβάλλοντας θετικά στην κοινωνία και το περιβάλλον. Ως ηγέτιδα εταιρεία στη βιομηχανία της ομορφιάς, θεωρούμε ότι πρέπει να συμβάλλουμε στη δημιουργία μιας βιώσιμης κοινωνίας, χωρίς αποκλεισμούς», δήλωσε η Alexandra Palt, Chief Corporate Responsibility Officer του ομίλου.

Scroll to Top