Οι επιδείξεις για τη σεζόν Φθινοπώρου/Χειμώνας 2025 βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη και δεν υπάρχει κανείς πιο απασχολημένος από τη make-up artist Dame Pat McGrath. Η McGrath, η οποία θα αναλάβει το μακιγιάζ σε 15 επιδείξεις αυτή τη σεζόν, συνήθως βρίσκεται στα παρασκήνια, δημιουργώντας εξωπραγματικά beauty looks για τις πασαρέλες κατά τη διάρκεια της Εβδομάδας Μόδας. Σήμερα όμως, είναι στο προσκήνιο, καθώς ανακοινώνεται ότι ο οίκος Louis Vuitton λανσάρει για πρώτη φορά τη δική του, πολυαναμενόμενη σειρά μακιγιάζ – La Beauté McGrath Louis Vuitton – με την ίδια επικεφαλής.
Αναλαμβάνοντας τον νεοσύστατο ρόλο της δημιουργικής διευθύντρια καλλυντικών του οίκου (ενώ ο Jacques Cavallier-Belletrud παραμένει υπεύθυνος για τη σειρά αρωμάτων), η McGrath έχει ήδη εργαστεί στα παρασκήνια των επιδείξεων του οίκου για περισσότερα από 20 χρόνια και δουλεύει στην ανάπτυξη αυτής της σειράς εδώ και τέσσερα χρόνια– παράλληλα με την ενασχόληση με το δικό της brand, Pat McGrath Labs.
Οι λάτρεις του μακιγιάζ θα γνωρίζουν ότι αυτή δεν είναι η πρώτη φορά που η McGrath δημιουργεί προϊόντα για ένα μεγάλο οίκο. Αν και δεν ήταν τόσο στο προσκήνιο, υπήρξε δημιουργική δύναμη πίσω από τις σειρές ομορφιάς των Armani, Dolce & Gabbana και Gucci. Αλλά αυτό, είναι κάτι ξεχωριστό. Και τώρα που μπορεί επιτέλους να πει περισσότερα, ο ενθουσιασμός της είναι μεγάλος.
«Ο κόσμος με ρωτάει εδώ και χρόνια: «Πότε θα κυκλοφορήσει μακιγιάζ από τον οίκο Louis Vuitton;» Τώρα μπορώ επιτέλους να πω ότι συμβαίνει», λέει. «Δημιουργώ μακιγιάζ για τις επιδείξεις του Louis Vuitton εδώ και πολλά χρόνια. Έχουμε ίδιο όραμα για την ομορφιά και συνεργαζόμαστε με έναν τρόπο που είναι απόλυτα φυσικός, αλλά κάθε σεζόν υπάρχει μια έκπληξη και μια ανατροπή! Η La Beauté Louis Vuitton είναι η τέλεια εξέλιξη του ταξιδιού που έχουμε διανύσει μαζί».
Λοιπόν, πως διαφέρει από την Pat McGrath Labs; Μπορούν τα δύο να συνυπάρχουν;
«Φυσικά!» αναφωνεί. «Η La Beauté Louis Vuitton είναι το υψηλότερο επίπεδο δεξιοτεχνίας. Πάντα ήμουν εμμονική με την ανάπτυξη προϊόντων, δίνοντας προσοχή στην παραμικρή λεπτομέρεια, και στην τελειότητα που απαιτείται στην υφή, στις ακριβείς μεθόδους εφαρμογής, στη σωστή ποσότητα απόδοσης χρώματος και, φυσικά στο πώς πρέπει να σε κάνει να αισθάνεσαι ένα προϊόν», συνεχίζει. «Η υπέρβαση των ορίων στην καινοτομία των συνθέσεων και η αισθητηριακή εξερεύνηση είναι μέρος του DNA του δικού μου brand. Μπορεί πραγματικά να οδηγήσει σε πρωτοποριακά αποτελέσματα και αυτή η νέα συνεργασία δεν αποτελεί εξαίρεση». Όλα βγάζουν νόημα αν σκεφτεί κανείς τις δημιουργικές προσωπικότητες που έχει φέρει ο οίκος πριν από την Pat. Ο αείμνηστος Virgil Abloh παρέμεινε στο δικό του brand, Off-White, ενώ παράλληλα ανέλαβε την ανδρική συλλογή του Vuitton, και ο Pharrell Williams ακολούθησε τα βήματά του, συνεχίζοντας να χαράζει τη δική του πορεία ως μουσικός και επιχειρηματίας. Όπως και με τους Abloh και Williams, αυτή η νέα συνεργασία υπόσχεται να είναι θρυλική.
«Ετοιμαστείτε να μείνετε άφωνοι», λέει η McGrath γελώντας, καθώς μιλά με τη Vogue ανάμεσα στις συλλογές του Μιλάνου και του Παρισιού. «Πρόκειται για ένα métier – μια προσέγγιση στο μακιγιάζ με απόλυτα χειροποίητη, καλλιτεχνική φιλοσοφία, που συνδυάζει την κληρονομιά και την παράδοση του οίκου μόδας, με την καλύτερη καινοτομία που έχουν να προσφέρουν τα γαλλικά εργαστήρια προϊόντων. Είναι κάτι με ουσία και διαχρονικότητα, με κάθε προϊόν να αντιμετωπίζεται ως αντικείμενο πόθου». Μιλώντας για την πλούσια ιστορία του οίκου, η McGrath περιγράφει πώς της δόθηκε πλήρης πρόσβαση στα αρχεία του, όπου βρήκε νεσεσέρ ομορφιάς από το 1854, καθώς και πούδρες, πινέλα και καθρέφτες από τη δεκαετία του 1920. Η ομορφιά ήταν πάντα μέρος του DNA του Louis Vuitton, απλά έλειπε το μακιγιάζ. Μέχρι τώρα.
Λοιπόν τι να περιμένουμε;
«Έχουμε εξαιρετικά κραγιόν [55 από αυτά για την ακρίβεια], απίστευτα ενυδατικά lip balms με χρώμα [10 συνολικά] και σκιές ματιών [λέγεται ότι θα υπάρχουν 8 παλέτες]». Αν κοιτάξετε το αρχείο των looks που έχει δημιουργήσει η McGrath για τον Louis Vuitton, είναι απολύτως λογικό ότι αυτό το νέο κεφάλαιο στο μακιγιάζ θα ξεκινήσει με προϊόντα για τα μάτια και τα χείλη.
Αλλά εκεί που τα πράγματα γίνονται πραγματικά ενδιαφέροντα; Η McGrath αποκάλυψε ότι θα υπάρχει μια σειρά από ειδικά σχεδιασμένα δερμάτινα αξεσουάρ για να φιλοξενούν τα νέα προϊόντα, με τη μορφή θηκών για κραγιόν και μίνι trunks.
Και ενώ οι ακριβείς αποχρώσεις και η συσκευασία δεν έχουν ακόμη αποκαλυφθεί, η McGrath τονίζει ότι οι χαρακτηριστικές υπογραφές του LV είναι εκεί. Ωστόσο, δεν πρόκειται απλώς για έμπνευση από τα εμβληματικά νεσεσέρ και τα trunks του οίκου. «Είναι η τέχνη του τρόπου ζωής», εξηγεί. «Είναι οι υφές των δερμάτων, τα χρώματα από τις συλλογές, οι κώδικες του οίκου – όλα αυτά υπήρξαν αφετηρίες για τη φαντασία, και κάθε λεπτομέρεια έχει σχεδιαστεί με το ίδιο επίπεδο καλλιτεχνικής δημιουργίας όπως και οι πιο θρυλικές δημιουργίες του maison».
Περιμένετε να λατρέψετε κάθε κομμάτι ως κειμήλιο, όπως ακριβώς θα κάνατε με ένα trunk του Louis Vuitton, μια τσάντα ή ένα κομμάτι από τη ready-to-wear συλλογή.
«Αυτή είναι μόνο η αρχή», προσθέτει η McGrath. «Θέτουμε ένα νέο πρότυπο στη high-end ομορφιά».
Η La Beauté Louis Vuitton θα κυκλοφορήσει το φθινόπωρο του 2025 σε 115 καταστήματα παγκοσμίως.