Vogue Guide: Όλα όσα χρειάζεστε για να κάνετε yoga στο σπίτι

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest

Vogue Guide: Όλα όσα χρειάζεστε για να κάνετε yoga στο σπίτι

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
shutterstock
shutterstock

Η yoga αποτελεί μια πλήρη μορφή άσκησης για το σώμα, ευνοώντας την καρδιαγγειακή υγεία και το μυοσκελετικό σύστημα και μειώνοντας τις αρνητικές επιδράσεις του στρες. Στην Αμερική το 2018, η yoga χαρακτηρίστηκε ως η τέταρτη ταχύτερα αναπτυσσόμενη «βιομηχανία», με το ποσό που ξοδεύουν οι yogis να έχει αυξηθεί κατά 87% τα τελευταία πέντε χρόνια. Περισσότερα από 300 εκατομμύρια άνθρωποι παγκοσμίως εφαρμόζουν την πρακτική, ενώ στην Ιαπωνία έχει παρατηρηθεί αύξηση 413% την ίδια περίοδο. Αν αισθάνεστε λοιπόν πως το σώμα σας έχει ανάγκη από ισορροπία και δύναμη τώρα που μένετε σπίτι, τότε καταφύγετε στη yoga και δείτε το σώμα σας να μεταμορφώνεται μέσα σε λίγες εβδομάδες και τη διάθεση σας να αλλάζει.

Εμείς επικοινωνήσαμε με την Έφη Δήμα, yoga instructor, 500RYT η οποία μας απάντησε σε 5 βασικές ερωτήσεις για την άσκηση στο σπίτι:

Τι εξοπλισμός απαιτείται για να κάνουμε γιόγκα στο σπίτι; 

Σχεδόν τίποτα πέρα από τα αθλητικά μας ρούχα και ένα yoga mat ή, αν δεν έχουμε, μπορούμε εναλλακτικά να χρησιμοποιήσουμε ένα χαλί ή μια μοκέτα! Το κινητό θα πρέπει να μένει στο άλλο δωμάτιο για να μένουμε συγκεντρωμένοι στον στόχο μας! 

 


©unsplash

Ποιος χώρος είναι καλύτερος για γιόγκα μέσα στο σπίτι;

Δεν υπάρχει ένας τέλειος χώρος, αλλά η εσωτερική κατάσταση που καλλιεργείς μέσα σου. Επιλέξτε έναν ήσυχο δωμάτιο χωρίς πολλά αντικείμενα που δεν θα σας αποσπά την προσοχή. Βρείτε ένα σημείο που να σας χωράει ξαπλωμένους στο πάτωμα με τα χέρια τόσο σε  ανάταση όσο και στο πλάι. Αν συγκεντρώνεστε περισσότερο με ένα κερί αναμμένο ή με αιθέρια έλαια φασκόμηλου μην διστάζετε να το κάνετε. 

 


©unsplash

Υπάρχει συγκεκριμένο στιλ γιόγκα για πρακτική στο σπίτι;

Γενικός κανόνας, ανάλογα με το επίπεδο του ασκούμενου. Ένας αρχάριος θα πρέπει να εστιάσει σε μαθήματα που συνήθως βασίζονται στη Hatha yoga, ενώ ένας προχωρημένος μπορεί να διαλέξει ό,τι στιλ θέλει. Προσπαθήστε να ακούσετε τι ζητάει το σώμα σας. Μπορείτε επίσης να συνδυάσετε αγαπημένες ασκήσεις από διαφορετικά στιλ γιόγκα, ανάλογα με το τι έχετε ανάγκη: αν αναζητάτε stretching μετά από μια δύσκολη μέρα, αν θέλετε να χαλαρώσετε και να αποβάλλετε το στρες ή ακόμα και να τονώσετε πνεύμα και σώμα.

 


©unsplash

Σημαντικό ρόλο παίζει επίσης αν κάνετε γιόγκα μόνοι σας χωρίς δάσκαλο, παίρνετε μέρος σε κάποιο online course ή ακολουθείτε κάποια εφαρμογή. Ξεχωρίζουμε τη Vinyasa, είδος γιόγκα που χαρακτηρίζεται από τη συνεχή εναλλαγή των στάσεων έτσι ώστε να υπάρχει ροή μεταξύ των asanas, χρησιμοποιώντας πάντα την αναπνοή. Συνήθως αναφέρεται ως flow yoga και μερικές φορές συγχέεται με την power yoga. Με βάση την ισχυρή πρακτική της Ashtanga, πρόκειται για μια δυναμική μορφή που βασίζεται στην πεποίθηση ότι στην ζωή υπάρχει κίνηση και μέσω της κίνησης έρχεται η αλλαγή. Περιλαμβάνει καθοδηγούμενη αναπνοή, έντονο ασκησιολόγιο και πολλές φορές διαλογισμό. Το μυστικό βρίσκεται στο συνδυασμό σώματος και πνεύματος, με στόχο τη βελτίωση της ευελιξίας, την καύση των θερμίδων και την απελευθέρωση τυχόν μπλοκαρισμάτων της ροής της ενέργειας σε όλο το σώμα.  

 


©unsplash

Πόση ώρα χρειαζόμαστε για ένα μάθημα γιόγκα;

Όταν αποφασίσετε πως το σώμα και το πνεύμα έχει ανάγκη την πρακτική, το επόμενο που έχετε να αναλογιστείτε είναι ο χρόνος. Καμιά προσπάθεια δεν πάει χαμένη – είτε έχετε 5 είτε 45 λεπτά. Γενικά θα έλεγα πως μπορείτε να κινηθείτε από 15’ έως 75’ ανάλογα πάντα με την διάθεση και τις αντοχές σας. Αν ακολουθείτε ένα online μάθημα, οι εναλλακτικές κυμαίνονται από δέκα μέχρι και 90 λεπτά. Αν κάνετε μόνοι σας, καθορίστε ένα alarm δέκα λεπτά πριν να τελειώσετε. Το μάθημα θα μπορούσε να καθοριστεί και από τον χρόνο που παίρνει ο καφές σας για να ετοιμαστεί.   

 


©Instagram @omm_yoga

Ποια είναι η καλύτερη μουσική για το μάθημα γιόγκα;

Ήχοι της φύσης, όπως κύματα, πουλιά που κελαηδούν είναι πάντα μια ευχάριστη ηχητική συνοδεία. Ακόμα μπορούμε να διαλέξουμε ινδική χαλαρωτική μουσική ή ακόμα και την αγαπημένη μας playlist. Το μυστικό είναι ό,τι μας εκφράζει καλύτερα και μας κινητοποιεί. 

Για περισσότερες πληροφορίες και online courses ακολουθήστε την Έφη Δήμα

 


©Instagram @omm_yoga

 

Διαβάστε επίσης | Positive Vibes: 8 Apps για μείωση του άγχους

Ανακαλύψτε ιδέες και tips όσο μένετε σπίτι στο Vogue.gr.

Scroll to Top