Ακολουθώντας τον δρόμο που άνοιξαν άλλοι συμπατριώτες του σχεδιαστές, ο Ιάπωνας Kei Ninomiya μπήκε στον χώρο της μόδας με τη φιλοδοξία να παρουσιάσει κάτι νέο. Σήμερα, ο ιδρυτής της σειράς noir οδηγεί τη βιομηχανία του ρούχου στη νέα της εποχή, επαναπροσδιορίζοντάς την.
Σε έναν χώρο που ορίζεται από την ταχύτητα και την αφθονία, όπως είναι η βιομηχανία της μόδας, η φιλοδοξία της δημιουργίας κάτι εντελώς καινούργιου μπορεί εύκολα να οδηγήσει αυτόν που την έχει στο περιθώριο, αφού βασικό κίνητρο είναι κατά κύριο λόγο η επανεφεύρεση οικείων κωδίκων. Σχεδιαστές που έχουν κάνει τη διαφορά, όπως ο Glenn Martens και ο Demna Gvasalia, με έργο καινοτόμο και ανατρεπτικό, θεωρούνται προστάτες άγιοι μιας γενιάς για την οποία τα regrams και τα reworks είναι απλώς μέρος του δημιουργικού της λεξιλογίου. Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, κάποιες αξίες όπως η αυθεντικότητα παραμένουν ζητούμενο. Όσο πιο κοινότοπη και κοσμική, δε, γίνεται η ευρεία αγορά της μόδας, τόσο πιο απρόβλεπτοι είναι οι αληθινοί δημιουργοί.
Όπως η χαρισματική, οραματίστρια και αινιγματική Rei Kawakubo, η δημιουργική δύναμη πίσω από την Comme des Garçons, κάτω από την ομπρέλα της οποίας δραστηριοποιούνται δύο ακόμα επωνυμίες με πρωτοπόρο πνεύμα που παρουσιάζουν τη δουλειά τους στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού: ο Junya Watanabe, ένας από τους πολλούς προστατευόμενους της Rei και από τους πλέον εφευρετικούς σχεδιαστές σήμερα στον κόσμο, ο οποίος ίδρυσε το ομώνυμο brand το 1992, και ο Kei Ninomiya του noir, που αντιμετωπίζει τη μόδα ως το μέσον για να φτιάχνει μεγαλεπήβολα γλυπτά – όπως συμβαίνει εξάλλου και με την Kawakubo. Εκπληκτικά «γλυπτά», πράγματι, που όμως η χρησιμότητά τους δεν εξαντλείται στη θέασή τους, είτε διαδικτυακά είτε σε κάποιον μουσειακό χώρο, αλλά ζωντανεύουν φορεμένα πάνω σε αληθινά σώματα, που αναδεικνύουν τη σύλληψη της ιδέας και την αριστοτεχνία της κατασκευής τους.
Τα ρούχα με την ετικέτα noir kei ninomiya προκύπτουν από μια μείξη αναπάντεχων συνδυασμών, ένα είδος «αλχημείας». Από μακριά φαντάζουν σαν άθραυστες πανοπλίες που κρατούν το σώμα ασφαλές, όσο όμως το βλέμμα φτάνει πιο κοντά, οι σιλουέτες μαλακώνουν, μοιάζουν εύθραυστες. Κάποιες φορές χάρη στις πλούσιες πτυχές των υφασμάτων, άλλοτε επειδή αυτά διπλώνονται και στρίβονται για να μετατραπούν σε παράξενες μάζες που θυμίζουν λουλούδια, αποκαλύπτοντας τη δεξιοτεχνία πίσω από την κατασκευή τους. Πολύπλοκα σχήματα, τεχνικές που θυμίζουν origami, κουκούλια που μοιάζουν φτιαγμένα από πλήθος φυσαλίδων, αιχμηρές απολήξεις, όγκοι που παραπέμπουν σε φανταστικά πλάσματα, άλλα γυμνά και στιλπνά και άλλα τριχωτά, είναι μερικές από τις ιδέες που έχει παρουσιάσει ο Ninomiya στις πασαρέλες του Παρισιού από το 2019, όταν έδειξε εκεί την πρώτη του συλλογή. Ρούχα το ράψιμο των οποίων περιορίζεται στο ελάχιστο, αφού τα ιδιαίτερα σχήματά τους παίρνουν μορφή από την κίνηση των σωμάτων, καθώς τα διάφορα υλικά συνδέονται μεταξύ τους με μεταλλικά στοιχεία ή έξυπνα εσωτερικά συστήματα περιπλεγμένων ιμάντων και ατσάλινων δακτυλίων. Θα μπορούσε κάποιος να τα παραλληλίσει με τη «μεταλλική ραπτική» του Paco Rabanne και του André Courrèges από τη δεκαετία του 1960, όμως μια τέτοια σύγκριση θα ήταν άστοχη, γιατί εδώ δεν έχουμε μια ρετρό αντιμετώπιση, αλλά έναν επίκαιρο μοντερνισμό, απόλυτα εμπνευσμένο από και προσαρμοσμένο στο σύγχρονο περιβάλλον. Πρόκειται για δημιουργίες που δεν στοχεύουν στον εντυπωσιασμό, αλλά σε προκαλούν να διακρίνεις το ταλέντο πίσω τους μέσα από μικρές, «ήσυχες» λεπτομέρειες.