Τι είναι σήμερα περισσότερο «της μόδας»; Η ηθική, απαντούν όλοι εκείνοι που μάχονται το λεγόμενο «fast fashion», με τις σοβαρές επιπτώσεις για τον άνθρωπο και το περιβάλλον.
Η Holly Golightly, κατά κόσµον Audrey Hepburn, περνάει τις περιστρεφόµενες πόρτες του αγαπηµένου της Tiffany, στην 5η Λεωφόρο της Νέας Υόρκης. Ένα µονόπετρο γρήγορα τραβάει την προσοχή της. Ζητάει ευγενικά να το δει, µαζί µε την «ταυτότητά» του, το περιβαλλοντικό του ιστορικό, όπως αυτό θα αναγράφεται πλέον στα άνω των 0,18 καρατίων διαµάντια του Tiffany, στο πλαίσιο µιας νέας, ηθικής προσέγγισης του ιστορικού οίκου.
Αν η πιο κοµψή ηρωίδα του Truman Capote περπατούσε σήµερα στους νεοϋορκέζικους δρόµους, θα εξακολουθούσε να αγαπάει το ωραίο, όµως πολύ πιθανόν να την ενδιέφερε και η βιώσιµη διάστασή του. Και δεν θα ήταν η µόνη, καθώς µια νέα γενιά «όµορφων» ανθρώπων αναζητούν όλο και πιο ηθικές λύσεις στην γκαρνταρόµπα τους. Η γνωστή για τις «πράσινες» πεποιθήσεις της Meghan Markle, για παράδειγµα, συχνά διαλέγει ρούχα και αξεσουάρ µε οικολογική φιλοσοφία, από σχεδιαστές όπως η Gabriela Hearst και brands όπως τα αθλητικά Veja.
Απέχουµε ακόµα αρκετά από µια καθηµερινότητα που θα χαρακτηρίζεται από zero waste (µηδενικά απορρίµµατα), όµως η έννοια του conscious consumerism, της συνειδητής κατανάλωσης, δεν είναι άλλη µία τάση, αλλά ένας νέος τρόπος ζωής. Πόσο περήφανοι πρέπει να αισθανόµαστε όταν αγοράζουµε ένα φόρεµα µε αντίτιµο 10 ευρώ; Ποια είναι η σηµερινή µας σχέση µε την ποιότητα; Μπορεί η εδραίωση της γρήγορης µόδας να έφερε δηµοκρατικότερο αέρα στο shopping therapy, δηµιούργησε όµως και µια ακόρεστη παραγωγική αλυσίδα µε σοβαρές επιπτώσεις στο περιβάλλον και στον άνθρωπο.