ALASTAIR NICOL
ALASTAIR NICOL
ALASTAIR NICOL

Cruise 2020 Collection: Αυτή είναι η νέα εκδοχή του ιστορικού “Bar jacket” του οίκου Dior

Η creative director του οίκου Dior, Maria Grazia Chiuri, η σύγχρονη καλλιτέχνιδα Mickalene Thomas και η σχεδιάστρια μόδας Grace Wales Bonner, ενώνουν τις δυνάμεις τους για τη δημιουργία της νέας εκδοχής της ιστορικής σιλουέτας του Dior που ακούει στο όνομα "Bar jacket".

Από τη στιγμή που ανέλαβε ως creative director στον Dior το 2016, η Maria Grazia Chiuri έχει βάλει στόχο να επαναπροσδιορίσει τον ιστορικό οίκο – του οποίου οι επικεφαλής ήταν ανέκαθεν άντρες – ως ένα φεμινιστικό brand. Μέχρι τώρα το έχει επιδιώξει μέσω T-shirts με σλόγκαν ιδανικά για την εποχή του Instagram και με συνεργασίες με εξέχουσες γυναίκες δημιουργούς, όπως η γλύπτρια από την Νότια Κορέα, Lee Bul, και η σχεδιάστρια υφασμάτων από την Κολομβία Olga de Amaral.

Για τη συλλογή Dior Cruise 2020, μία συνεργασία με τους καλύτερους σχεδιαστές και δημιουργούς από την Αφρική, η Chiuri επιστράτευσε και δύο νέα ταλέντα, την Αφροαμερικανή σύγχρονη καλλιτέχνιδα Mickalene Thomas και τη Βρετανή σχεδιάστρια μόδας και νικήτρια του LVMH Prize Grace Wales Bonner, προκειμένου να επαναδημιουργήσουν το εμβληματικό Dior Bar jacket, χαρακτηριστικό του περίφημου “New Look”. Οι δύο αυτές γυναίκες αντιπροσωπεύουν διαφορετικές γενιές και έχουν ενσωματώσει στην καλλιτεχνική τους πορεία σημαντικά ζητήματα, όπως αυτά της φυλής, της ταυτότητας και του φύλου.

«Ήθελα να συνεχίσω το project Lady Dior Art με το “New Look”, καθώς είναι η πιο χαρακτηριστική φιγούρα του Dior», δηλώνει η Chiuri στη Vogue λίγο πριν το show για τη νέα συλλογή που θα παρουσιαστεί το El Badi Palace στο Μαρακές.

«Ήθελα η Grace και η Mickalene να προσθέσουν μία διαφορετική νότα σε αυτήν την κλασική σιλουέτα, όπως έκανα κι εγώ όταν ήρθα στον οίκο Dior.»

Η Grace και η Mickalene μίλησαν με τη σειρά τους στη Vogue για το πώς νιώθουν επανασχεδιάζοντας ένα τόσο εμβληματικό σχέδιο.

 


©ALASTAIR NICOL

Mickalene Thomas

«Αυτό το project ήταν λίγο διαφορετικό σε σχέση με ό,τι έχω ασχοληθεί μέχρι στιγμής… Αγαπώ τη μόδα, αλλά έπρεπε να βασιστώ αποκλειστικά στην καθοδήγηση της συντρόφου και συνεργάτιδάς μου, Racquel Chevremont, σκεπτόμενη τι θα ήθελε εκείνη να φορέσει.»

«Ήθελα ένα εκλεπτυσμένο αποτέλεσμα, αλλά ταυτόχρονα να σχεδιάσω και κάτι που θα είναι διασκεδαστικό. Κάπως έτσι προέκυψε αυτή η κυματιστή, ιριδίζουσα φούστα. Μου αρέσει που υπάρχει μία εκδοχή ενός τοπίου από πίνακα του Monet, επιτρέποντας στο Bar jacket να ορίσει τη σιλουέτα, ενώ αυτό το πανέμορφο τοπίο καλύπτει την πλάτη και τους ώμους.»

«Στην τέχνη μου ενσωματώνω στοιχεία από την πολιτιστική ιστορία, όπως τον Γαλλικό Ιμπρεσιονισμό σε αυτήν την περίπτωση, και ήθελα να δημιουργήσω ένα θεατρικό κοστούμι που να είναι εύκολο να φορεθεί. Είναι ταυτόχρονα τέχνη και μόδα: θα υπάρξει κόσμος που θα το θελήσει ως συλλεκτικό κομμάτι, ως ένα έργο τέχνης που δε θα το φορέσει ποτέ. Αλλά θα υπάρξουν και άνθρωποι που θα το αντιμετωπίσουν ως μόδα και θα το φορέσουν, ίσως συνδυάζοντάς το με την τσάντα Lady Dior που σχεδίασα. Και αυτός είναι ο στόχος μου.»

«Αυτό το project είναι πολύ σημαντικό. Με κάνει να νιώθω δυνατή και μου δίνει μία αίσθηση σκοπού, αναλαμβάνω μία ευθύνη που μου επιτρέπει να θέσω νέα στάνταρ σχετικά με το τι είναι εφικτό.»

 


©ALASTAIR NICOL

Grace Wales Bonner

«Μικρή άκουγα πόσο ριζοσπαστικό ήταν το Bar jacket. Ήταν από τα πρώτα πράγματα που έμαθα σχετικά με τη μόδα. Αρχικά, αντιμετώπισα με αρκετά χαλαρή διάθεση αυτό το project για τον επανασχεδιασμό του, αλλά επισκέφθηκα την έκθεση Dior στο Λονδίνο για δεύτερη φορά και συνειδητοποίησα πόσο σημαντικό είναι ιστορικά και πόσο μεγάλη ευθύνη για εμένα. Επιπλέον, νιώθω μεγάλη ευθύνη απέναντι στον εαυτό μου, για το πώς θα εκφράσω αυτό που είμαι εγώ μέσα από τη μεγάλη ιστορία που φέρει αυτό το σχέδιο.»

«Μου δόθηκε η δυνατότητα να κοιτάξω στο αρχείο του Christian Dior και να μελετήσω τα πρώιμα σχέδια για το Bar jacket και ήταν μια μαγική στιγμή, αφού είναι τόσο κομψό μέσα στην απλότητά του, αλλά ταυτόχρονα φέρει ένα έντονο συναίσθημα και κάτι αισθησιακό. Αυτό ακριβώς το πνεύμα ήταν μεγάλη έμπνευση για εμένα.»

«Αυτό το project ήταν ένα σημείο συνάντησης μεταξύ δύο κόσμων για ένα νέο είδος πολυτέλειας. Είχε να κάνει με την εξερεύνηση ενός υβριδικού σχεδίου, κάτι που αναζητώ πάντα στη δουλειά μου, αλλά αυτή τη φορά είχα να διαχειριστώ κάτι που αντιπροσωπεύει την ευρωπαϊκή πολυτέλεια. Η προσέγγισή μου ήταν σχετική με τις τεχνικές – τη ραφή, το κέντημα, το πλέξιμο με βελονάκι – αυτές που φέρνουν στο μυαλό την παραδοσιακή χειροτεχνία της Καραϊβικής, σε συνδυασμό με τη σιλουέτα.»

«Δεν έχω την ευκαιρία να δω τη δουλειά μου να παρουσιάζεται στην πασαρέλα, καθώς είμαι πάντα στα παρασκήνια, επομένως αυτή τη φορά θα μπορέσω να απολαύσω την εμπειρία ως μέρος του κοινού στο show για τη συλλογή Dior Cruise 2020.»

 


Το σχέδιο "BAR" του Christian Dior, 1947
©Keystone-France/Gamma-Keystone via Getty Images

 

Δείτε εδώ ολόκληρη τη συλλογή Spring/Summer 2020 Resort του Christian Dior.

Scroll to Top