editorial-cinema-paradiso-153379
©Thanassis Krikis @10 Artists Management

Δεκάδες φιλιά ξεπηδούν από τη μεγάλη οθόνη, γεμάτα αισθησιασμό, έρωτα, αγάπη. Ο ήρωας παρακολουθεί με δέος τις κομμένες σκηνές που ο ηγούμενος έχει υποχρεώσει τον Alfredo (έξοχος ο Philippe Noiret) να αφαιρέσει από τις ταινίες που πρόβαλε στο σινεμά του. Η τελευταία σκηνή της εμβληματικής ταινίας Cinema Paradiso (1988) του Giuseppe Tornatore, με την υπέροχη μουσική του Ennio Morricone, με συγκινεί βαθιά κάθε φορά που τη βλέπω. Όχι μόνο για τη νοσταλγία που ξυπνά, αλλά κυρίως γιατί μου επιβεβαιώνει ότι το σινεμά, ανεξαρτήτως συνθηκών, υπάρχει για να γεννά τα πιο δυνατά συναισθήματα, να μας ταξιδεύει, να ανοίγει ορίζοντες, να μας γεμίζει ελπίδα και αισιοδοξία. Κάτι που χρειαζόμαστε τώρα περισσότερο από κάθε άλλη φορά – όχι μόνο γιατί μας λείπει η σκοτεινή αίθουσα με τη μεγάλη οθόνη, αλλά και επειδή η έβδομη τέχνη περνάει μια μεγάλη κρίση και καλείται μέσα σε ιδιαίτερα αντίξοες συνθήκες να επαναπροσδιοριστεί.

Αποφασίσαμε λοιπόν να αφιερώσουμε αυτό το τεύχος μας στον κινηματογράφο, στους ανθρώπους οι οποίοι δημιουργούν καινούργιους κόσμους που μας συνεπαίρνουν, σε αυτούς που ενσαρκώνουν χαρακτήρες που μένουν βαθιά χαραγμένοι στο μυαλό και στην καρδιά μας, σε εκείνους που μας κάνουν περήφανους με τις επιτυχίες τους στα εγχώρια και στα διεθνή φεστιβάλ. Όσοι με γνωρίζουν καλά ξέρουν ότι τρέφω βαθιά αγάπη για το σινεμά. Αυτή η αγάπη με οδήγησε να αναζητήσω την πρώτη μου δουλειά στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, που φέτος κλείνει τα 61 του χρόνια. Η ίδια που σήμερα με κάνει να νιώθω υπερήφανη για τις παραγωγές που κάνουμε στη Vogue Greece, με βραβευμένους Έλληνες σκηνοθέτες να υπογράφουν τα εξώφυλλά μας σε ρόλο φωτογράφου. Αλλά και για editorials όπως αυτά που θα θαυμάσετε στις σελίδες του τεύχους που κρατάτε στα χέρια σας, εμπνευσμένα από ταινίες που όλοι αγαπήσαμε. Τώρα που οι κινηματογράφοι άνοιξαν –επιτέλους– και πάλι, προετοιμαστείτε για τη μαγεία που μας επιφυλάσσουν και ανταποδώστε την προσφορά τους, στηρίζοντάς τους έμπρακτα. Ο κινηματογράφος μας χρειάζεται όσο τον χρειαζόμαστε και εμείς. Καλή θέαση.

_______

Cinema paradiso

Dozens of kisses spring from the big screen, filled with sensualism, lust, love. The protagonist watches the scenes that the priest has made Alfredo (an excellent Philippe Noiret) cut from the films he screened in his cinema in awe. The final scene of Giuseppe Tornatore’s iconic film Cinema Paradiso (1988), with Ennio Morricone’s amazing score, moves me deeply every time I watch it. Not just due to the nostalgia it causes, but mostly because it is a reminder that cinema, regardless of the circumstances, is there to produce the strongest of feelings, to take us places, to open new horizons, to fill us with hope and optimism. Things that we need now more than ever – not just because we miss the dark room with the big screen, but also because the art of cinema is experiencing a crisis and is forced to reinvent itself in extremely adverse conditions.

Thus, we decided to dedicate this issue to cinema, the people that create new worlds that fascinate us, those that embody characters that stay with our minds and hearts, those that make us proud by being successful both at national and international festivals. Those who know me know that I have a deep love for cinema. It was this love of mine that made me seek my first job at the Thessaloniki International Film Festival, which celebrates its 61st edition this year. The same love that makes me feel proud of our productions here at Vogue Greece, with our covers bearing the signatures of awarded Greek directors who are appointed as photographers. As well as of the editorials, like the ones you can enjoy in the pages of the issue in your hands that are inspired by films we all loved. Now that cinemas are – finally – open again, get ready for the magic they have in store for us and repay them by supporting them. Cinema needs us as much as we need it. Enjoy the screenings.

Translated by Nina Zve

Published in Vogue Greece’s November Issue.

Δείτε επίσης | O Χριστόφορος Παπακαλιάτης αποκλειστικά στη Vogue Greece Νοεμβρίου