Getty Images
Getty Images
Getty Images

Breakfast at Tiffany’s: 5 πράγματα που δεν ξέρετε για τη θρυλική ταινία

Ποια ηθοποιός είχε επιλεχθεί για τον ρόλο της Holly Golightly; Ποια σκηνή της ταινίας ήταν η πιο δύσκολη για την Hepburn; Ανακαλύψτε ό,τι δεν ξέρετε για την αγαπημένη ταινία των fashion lovers παγκοσμίως.

«Δεν θεωρώ τον εαυτό μου είδωλο. Δεν σκέφτομαι όπως οι άλλοι. Εγώ κάνω τα πράγματα που μου αρέσουν» είπε κάποτε η Audrey Hepburn, αλλά η αλήθεια βρίσκεται κάπου στη μέση. Γιατί όντως ήταν είδωλο, στιλιστικό και κινηματογραφικό. Και είναι μία αυτή η συγκεκριμένη ταινία που της έδωσε και επίσημα αυτό τον τίτλο, 59 χρόνια πριν.

Το Breakfast at Tiffany’s κυκλοφόρησε την πρώτη εβδομάδα του Ιουνίου, το 1961. Ένα κομψό κορίτσι βγαίνει από ένα ταξί στη Νέα Υόρκη και σταματά στην 5η λεωφόρο. Είναι η Holly Golightly που χαζεύει τις βιτρίνες του Tiffany’s και τρώει ένα γρήγορο πρωινό. Η συνέχεια λίγο πολύ γνωστή, εγγυήθηκε μία θρυλική κινηματογραφική επιτυχία και καθιέρωσε την Hepburn ως style icon.

Αν την αγαπάτε όσο εμείς, βρείτε εδώ 5 πράγματα που ίσως δεν γνωρίζετε για την πιο γνωστή πελάτισσα του Tiffany & Co:

1. Η Audrey Hepburn ανακαλύφθηκε στην ηλικία των 22 ετών στη Γαλλική Ριβιέρα από την Colette, ψευδώνυμο της διάσημης συγγραφέα και θεατρικής ηθοποιού Sidonie-Gabrielle Colette, που έγραψε το μυθιστόρημα “Gigi” το 1944. Η Hepburn είχε ένα μικρό ρόλο στην ταινία “Nous irons à Montecarlο”. Κατά τη διάρκεια της παραγωγής, η Colette την είδε σε ένα λόμπι ξενοδοχείου και την επέλεξε αμέσως για τον κύριο ρόλο της θεατρικής μεταφοράς της ιστορίας στο Broadway. Μόλις την είδε, η Colette ψιθύρισε: «Ορίστε, αυτή είναι η Gigi».«Είχα πει λίγες γραμμές όταν με διάλεξε», θυμάται η Hepburn.

2. Ο πρωταγωνιστής του Roman Holiday, Gregory Peck, αποκάλυψε ότι οι παραγωγοί σκέφτονταν αρχικά την Elizabeth Taylor για τον ρόλο, αλλά ο σκηνοθέτης, William Wyler, ήταν τόσο εντυπωσιασμένος με την ακρόαση της Hepburn που την επέλεξε παρά το γεγονός ότι ήταν ακόμα σχετικά άγνωστη. Ήταν πραγματικά μια θρυλική ακρόαση: ενώ έπαιζε μια σκηνή από την ταινία, ο καμεραμάν συνέχιζε να τραβά πλάνα ακόμα και αφού ο σκηνοθέτης είχε ζητήσει να σταματήσουν. Αυτά τα λίγα λεπτά αυθορμητισμού της Audrey της κέρδισαν τον ρόλο. «Ηθοποιία, εμφάνιση και προσωπικότητα», είπε ο Wyler όταν είδε το δοκιμαστικό.

3. Ήταν η Audrey Hepburn που πρότεινε στον Hubert de Givenchy να σχεδιάσει τα κοστούμια για το Sabrina. Ενώ στον προγραμματισμό ήταν ο σχεδιαστής Edith Head, ο σκηνοθέτης της ταινίας, Billy Wilder, ισχυρίστηκε ότι η Hepburn τον έκανε να αλλάξει γνώμη. Η ίδια μίλησε για τη σημασία του στιλ στην ταινία Sabrina: «Τα ρούχα είναι σίγουρα ένα πάθος για μένα. Τα λατρεύω σε σημείο που γίνονται η αμαρτία μου». Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι η Paramount επέτρεψε στην Hepburn να χρησιμοποιήσει τα κοστούμια ως κομμάτια της ντουλάπας της, μια συνήθεια που διατηρούσε καθ ‘όλη τη διάρκεια της συνεργασίας της με τον Givenchy, για ταινίες όπως τα Cinderella in Paris (1957), Ariadne (1957) και Breakfast at Tiffany’s (1961). «Ο Givenchy μου έδωσε την ιδανική εμφάνιση, τη σωστή σιλουέτα», είπε κάποτε. «Διατήρησε αυτό το ελεύθερο στιλ που μου αρέσει».

4. Ο Truman Capote, συγγραφέας του βιβλίου που βασίστηκε η ταινία, ήθελε η Marilyn Monroe να είναι αυτή που θα παίξει την Holly Golightly στο Breakfast at Tiffany’s. «Η Paramount έπαιξε ένα είδος διπλού παιχνιδιού και έφερε την Audrey», δήλωσε ο συγγραφέας. «Ήταν το μεγαλύτερο λάθος σε casting που έχω δει ποτέ». Η Monroe απέρριψε τον ρόλο, ίσως γιατί δεν ωφελούσε την εικόνα της. «Η Monroe δεν θα έπαιζε ποτέ μία συνοδό», είχε πει η μάνατζέρ της, Paula Strasberg. Η Hepburn είχε επίσης τις αμφιβολίες της: «Δίσταζα πολύ καιρό πριν αποδεχτώ τον ρόλο», είπε πριν κυκλοφορήσει η ταινία. «Ήταν ο Blake Edwards που τελικά με έπεισε. Ήταν μια τέλεια επιλογή και ένας σπουδαίος σκηνοθέτης που ήξερε πώς να τονίσει τον αυθορμητισμό μου».

5. Η Hepburn είπε ότι η σκηνή όπου εγκαταλείπει τη γάτα της, – την πετάει από το ταξί στους βροχερούς δρόμους της Νέας Υόρκης – είναι η πιο δυσάρεστη σκηνή που έχει παίξει ποτέ σε ταινία. Η ηθοποιός αγαπούσε τα ζώα πάρα πολύ: είχε ένα Yorkshire τεριέ, που ονομαζόταν Mr. Famous και ξόδεψε ένα μεγάλο μέρος του πρώτου της μισθού από το Χόλιγουντ για να του αγοράσει ένα διαμαντένιο κολάρο. Μάλιστα, υιοθέτησε και ένα μικρό ελάφι με το ψευδώνυμο “Ip”, το οποίο έπαιρνε μαζί της στα γυρίσματα του Verdi Dimore, το 1959.

Originally published at vogue.it

Διαβάστε επίσης | Brigitte Bardot και Audrey Hepburn: Δύο χορεύτριες που έγιναν σύμβολα του σινεμά

Scroll to Top