ένα-βραχιόλι-tutti-frutti-και-ένα-νέο-διαδικτυακ-142738
©Image courtesy of The Cecil Beaton Studio Archive At Sotheby’s

Ήταν μια δημοπρασία με ένα μόνο και μόνο αντικείμενο, μια πώληση που σημείωσε ένα σημαντικό ρεκόρ. Ένα βραχιόλι Tutti Frutti του γαλλικού οίκου Cartier, με αρχική τιμή εκτίμησης τα 600-800 χιλιάδες δολάρια, πουλήθηκε από τον οίκο Sotheby’s στην τιμή των 1,34 εκ. δολαρίων. Η δημοπρασία έγινε διαδικτυακά και ολοκληρώθηκε στις 28 Απριλίου, με το Αρ Ντεκό κομμάτι να αναδεικνύεται στο ακριβότερο κόσμημα που έχει πουληθεί μέχρι σήμερα στο ψηφιακό περιβάλλον.

Ένα βραχιόλι Tutti Frutti και ένα νέο διαδικτυακό ρεκόρ-1
©The Tutti Frutti 1930s bracelet.

Με τα σκαλισμένα ρουμπίνια, σμαράγδια και ζαφείρια εμπνευσμένα από το στυλ Μουγκάλ, η σειρά Tutti Frutti ανέπτυξε μια δημιουργική γέφυρα μεταξύ δύσης και ανατολής της δεκαετία του ’30. Η ιστορία της, όμως, ξεκινά νωρίτερα, το 1901, χρονιά που η βασίλισσα Αλεξάνδρα του Ηνωμένου Βασιλείου παραγγέλνει στον Pierre Cartier ένα κολιέ εμπνευσμένο από την Ινδία με πέτρες που έχει ήδη στην κατοχή της. Σκοπός της είναι να συνδυάσει το κόσμημα με τρία φορέματα που της έχει χαρίσει η Mary Curzon, σύζυγος του τότε αντιβασιλέα της Ινδίας.

Ένα βραχιόλι Tutti Frutti και ένα νέο διαδικτυακό ρεκόρ-2
©W. and D. Downey

Μια δεκαετία αργότερα, ο Jacques Cartier, αδερφός του Pierre, ταξιδεύει στην Ινδία για να προωθήσει τον οικογενειακό οίκο, να γνωρίσει μέλη της τοπικής υψηλής κοινωνίας, να αγοράσει πολύτιμες πέτρες και να δει από κοντά την ινδική τέχνη της κοσμηματοποιίας.

Γυρνώντας πίσω στο Παρίσι, ο Pierre Cartier αναθέτει στους τεχνίτες του τη δημιουργία μιας limited σειράς κοσμημάτων βασισμένα στις περίτεχνες τεχνικές της Ινδίας – η συλλογή θα αποκτήσει το όνομα Tutti Frutti τη δεκαετία του 1970. Το 1936, η Αμερικανίδα κληρονόμος των ραπτομηχανών Singer, Daisy Fellowes, παραγγέλνει στον οίκο ένα κολιέ Hindu. Το περιδέραιο, φτιαγμένο με πέτρες που η Fellowes είχε ήδη στη συλλογή της, φοριέται και ως καρφίτσα. Το 1991, το κόσμημα ήταν το ακριβότερο κομμάτι της συλλογής Tutti Frutti που πουλήθηκε ποτέ σε δημοπρασία, όταν ο οίκος Cartier το αγόρασε στη Γενεύη για $2,655,172. Μέλος της Cartier Collection, το Hindu κολιέ ταξιδεύει σήμερα ανά τον κόσμο.

Στο μεταξύ, η πρόσφατη αγορά του Tutti Frutti βραχιολιού τον Απρίλιο, σηματοδοτεί μια νέα, ίσως, εποχή για τις δημοπρασίες κοσμημάτων. Αν και η συγκεκριμένη πώληση είχε ως πρωταγωνιστή ένα χαρακτηριστικό κομμάτι από μια ιστορική συλλογή ενός οίκου που αποτελεί σταθερή αξία, ο χρόνος θα δείξει αν η αυξανόμενη δυναμική του online θα συνεχιστεί και την επόμενη μέρα της πανδημίας.