εσείς-ποια-σειρά-θα-φορέσετε-φέτος-199489

Bridgerton ή Squid Game; Δύο μίνι σειρές που αγαπήθηκαν γρήγορα και παγκοσμίως. Δύο διαφορετικές ιστορίες κινηματογραφικής γραφής που συναντιούνται στη streaming πλατφόρμα του Netflix. Αν σας ρωτούσα, όμως, ποια από τις δύο θα «φορούσατε», τι θα επιλέγατε για το ντύσιμό σας; Τα πλουσιοπάροχα, εποχής Regency υφάσματα και μοτίβα του ολίγον πειραγμένου ιστορικά Bridgerton ή μήπως τις κάπως ρετρό, πράσινες-πετρόλ φόρμες των παικτών παιχνιδιών επιβίωσης του Squid Game;

Το ερώτημα δεν είναι στιλιστικά ρητορικό, αλλά ενδυματολογικά υπαρκτό. Αν διαλέξετε το νοτιοκορεάτικο μετα-θρίλερ, οι επιλογές σας περιλαμβάνουν λευκά παπούτσια Vans, αλλά και Tshirts με τον αριθμό του παίκτη που θα επιλέξετε εσείς στο ηλεκτρονικό κατάστημα του Netflix. Αν όμως επιθυμείτε λίγο άρωμα εποχής, δεν έχετε παρά να περιμένετε μέχρι τις αρχές του 2022 για την πρώτη, εμπνευσμένη αποκλειστικά από το Bridgerton συλλογή υποδημάτων. Αποτελείται από 15 σχέδια γυναικείων και ανδρικών παπουτσιών και φέρει την υπογραφή του οίκου Malone Souliers. Το exclusive project αναπτύχθηκε σε συνεργασία με το Netflix και την εταιρεία παραγωγής Shondaland και αναμένεται να αποκαλυφθεί μαζί με τη δεύτερη σεζόν της σειράς.

«Το να σου χτυπάει την πόρτα το Netflix δεν είναι κάτι που συμβαίνει κάθε μέρα και γι’ αυτό ο ενθουσιασμός μας είναι τεράστιος», λέει η Mary Alice Malone, ιδρύτρια και καλλιτεχνική διευθύντρια της Malone Souliers, μιλώντας στη Vogue Greece. «Είμαι φαν του Bridgerton. Επισκέπτεται το παρελθόν με ένα συναίσθημα επανάστασης και χαράς, με τον ίδιο, δηλαδή, τρόπο με τον οποίο και εγώ προσεγγίζω την υποδηματοποιία». Η συνέργεια Malone Souliers – Netflix – Shondaland δημιουργεί τις αναμενόμενες προσδοκίες και συμπεριλαμβάνεται σε ένα νεοσύστατο κεφάλαιο μόδας, ψυχαγωγίας και ποπ κουλτούρας. Οι εποχές της απλής τηλεθέασης, που μια αγαπημένη σειρά ξεκινάει και τελειώνει σε μια οθόνη, μένουν στο χθες. Η τηλεθέαση μεταμορφώνεται σήμερα σε διαδραστική καταναλωτική εμπειρία και από την απλή τοποθέτηση προϊόντων βαδίζουμε πλέον στη δημιουργία τάσεων μόδας. «Εκείνο που είναι σίγουρο είναι ότι τώρα οι πελάτες της βιομηχανίας της πολυτέλειας αναζητούν περισσότερο storytelling και εμπειρίες. Και αυτού του τύπου οι συνεργασίες μάς δίνουν την ευκαιρία να τους τις προσφέρουμε, ανοίγοντας παράλληλα στο brand νέους ορίζοντες», σημειώνει η Malone.

©Netflix

Δεν είναι η πρώτη φορά που το Netflix συνεργάζεται απευθείας με έναν οίκο μόδας. Είχε προηγηθεί η περιορισμένη σε αριθμό κομματιών συλλογή Halston, με αφορμή την ομώνυμη μίνι σειρά του Ryan Murphy που έκανε πρεμιέρα στην ψηφιακή πλατφόρμα τον περασμένο Μάιο. Η τηλεοπτική βιογραφία του Roy Halston Frowick και των αγαπημένων του Halstonettes προσέφερε το κατάλληλο έδαφος για μια limited συλλογή 10 φορεμάτων – στιλιστική άσκηση μνήμης για τους παλαιότερους και μάθημα μόδας για τους νεότερους. Στην ιστοσελίδα του οίκου Halston θα βρείτε ακόμα ένα μπλε lurex πλισέ καφτάνι Liza (Minnelli), ένα halter ζέρσεϊ φόρεμα Lauren (Hutton) και ένα σιφόν καφτάνι Elsa (Peretti). Λίγα χρόνια νωρίτερα, το 2014, το αμερικανικό δίκτυο ABC και η δημιουργός της σειράς Scandal, Shonda Rhimes, είχαν ενώσει τις δυνάμεις τους για μια power dressing συλλογή εμπνευσμένη από τις ενδυματολογικές ανάγκες της δυναμικής κεντρικής ηρωίδας της σειράς, Olivia Pope. Αυτήν την παρήγαγε η εταιρεία The Limited, με τη βοήθεια της πρωταγωνίστριας Kerry Washington.

©Netflix

Εν τω μεταξύ, η σειρά που έφερε την έννοια ενός ατίθασου προσωπικού στιλ στο διεθνές τηλεοπτικό προσκήνιο επιστρέφει τον Δεκέμβριο στις μικρές και μεγάλες οθόνες μας. Το comeback της Carrie Bradshaw (Sarah Jessica Parker) και της Fendi Baguette της, μεταξύ τόσων άλλων ρούχων και αξεσουάρ, βρίσκεται προ των πυλών. Το νέο κεφάλαιο του Sex and the City ονομάζεται And just like that… και θα φιλοξενηθεί, όπως και τα παλαιότερα χρόνια, στο HBO. Τη δική της επιστροφή αναμένεται να κάνει και η Emily in Paris, με μια δεύτερη σεζόν που ετοιμάζεται για λογαριασμό του Netflix. Μένει να δούμε αν η νεαρή Αμερικανίδα marketer και απρόσμενη Instagrammer (Lily Collins) θα αφήσει πίσω της τους γαλλικούς μπερέδες για κάτι πιο avant-garde. Στο μεταξύ, ο φετινός Νοέμβριος ανήκει δικαιωματικά στο House of Gucci, την ταινία όπου ο Ridley Scott επανεξετάζει μια εγκληματική ιστορία στην καρδιά της ιταλικής βιομηχανίας της μόδας, με φόντο τα υπέρλαμπρα ’80s. Τα κοστούμια που αναμένεται να (επανα)φέρουν εκατομμύρια θεατές στις κινηματογραφικές αίθουσες υπογράφει η βραβευμένη με Όσκαρ Janty Yates. Αν το κλασικό κόκκινο και πράσινο λογότυπο Gucci μαζί με τις στιβαρές χρυσές αλυσίδες της δεκαετίας του 1980 οδηγήσουν σε ένα κύμα νοσταλγίας για μια καταναλωτική εποχή που πέρασε, τα limited edition μαξιλάρια και το τραπεζάκι της συλλογής Lupin x Netflix, μια παραγωγή του Μουσείου του Λούβρου –στους χώρους του οποίου διαδραματίζεται ένα μέρος της πρώτης σεζόν της δημοφιλούς γαλλικής μίνι σειράς–, προσφέρουν μια σύγχρονη design ερμηνεία της Πυραμίδας του Λούβρου, ενώ συνοδεύονται από μια κλασική πλέον ατάκα του πρωταγωνιστή της σειράς, Assane Diop (Omar Sy): «Με είδατε, αλλά δεν κοιτάξατε πραγματικά».

Δεν είναι λίγοι εκείνοι που πιστεύουν ότι το επόμενο διάστημα μεγάλα brands της πολυτέλειας θα ανοίξουν με τη σειρά τους διαύλους δημιουργικής επικοινωνίας με ψηφιακές πλατφόρμες. Τα νούμερα είναι σίγουρα ακαταμάχητα, καθώς συνδρομητικά κανάλια και πλατφόρμες όπως το Netflix, το Hulu, το Amazon Prime και το Disney+ έχουν το τελευταίο διάστημα εγκατασταθεί πλήρως στις οθόνες μας. Αν το streaming ήταν εδώ και καιρό η βασική επιλογή των νεότερων, η έλευση της πανδημίας άνοιξε την ηλικιακή ψαλίδα. Τα 111 εκατομμύρια των τηλεθεατών που παρακολούθησαν το Squid Game τον πρώτο μήνα της προβολής του σίγουρα δεν λειτούργησαν ως ανασταλτικός παράγοντας στην επιλογή της πρωταγωνίστριάς του, HoYeon Jung, ως νέας πρέσβειρας της υπερδύναμης Louis Vuitton. H Νοτιοκορεάτισσα ηθοποιός και πρώην μοντέλο συνεργάζεται με τον καλλιτεχνικό διευθυντή του οίκου, Nicolas Ghesquière, ενώ, σύμφωνα με παρατηρητές του Instagram, o λογαριασμός της στο trendsetting μέσο κοινωνικής δικτύωσης υποδέχθηκε 15 εκατομμύρια ακολούθους τις πρώτες τρεις εβδομάδες προβολής της blockbusting σειράς.

©Netflix

Ζακάρ, σατέν και φτερά

Την ίδια στιγμή, στο ατελιέ της Malone Souliers στο Λονδίνο, κομμάτια από ζακάρ, σατέν και φτερά συναντιούνται στον δημιουργικό πάγκο. Η περίοδος Regency είναι μια πλούσια εποχή για μια ανήσυχη υποδηματοποιό όπως η Mary Alice Malone. «Η συνεργασία με το Netflix ήταν συναρπαστική σε επίπεδο σχεδιαστικό, δίνοντάς μας την ευκαιρία να αγκαλιάσουμε το στιλ Regency με όλη του τη μεγαλοπρέπεια και την απροκάλυπτη ομορφιά. Πάντα εμπνέομαι από τις δημιουργικές ευκαιρίες που βρίσκουμε στο παρελθόν μας, αλλά και την ανάγκη για καινοτομία και τόλμη στη δουλειά μου. Για μένα, το Bridgerton συνοψίζει αυτές τις δύο παρορμήσεις – και όλο μαζί το project ήταν διασκεδαστικό», λέει η Malone. «Παράλληλα, μοιραζόμαστε τις αξίες σε σχέση με τη συμπερίληψη. Κοιτάω το καστ και υπάρχει τόση ομορφιά – έχω την ίδια φιλοσοφία όταν σχεδιάζω νέες κολεξιόν. Θέλω οι άνθρωποι να αισθάνονται όμορφοι και να νιώθουν αυτοπεποίθηση όταν φορούν τα παπούτσια μας, άσχετα από την ηλικία, τον σωματότυπο και την καταγωγή τους. Επίσης, υπάρχει η παρουσία δυνατών γυναικών, οι οποίες μοιράζονται κοινά στοιχεία με τη γυναίκα της Malone Souliers».

Τον πρώτο μήνα προβολής, το Bridgerton μέτρησε 82 εκατομμύρια θεατές παγκοσμίως. Η δεύτερη σεζόν, στις αρχές του 2022, αναμένεται εξίσου δυνατή από άποψη τηλεθέασης. Όσο για το στιλ Bridgerton, ο χρόνος θα δείξει κατά πόσο θα το υιοθετήσουμε. Για τη Mary Alice Malone, το στοίχημα είναι πολύπλευρο. «Μια συνεργασία με streaming πλατφόρμες όπως το Netflix, ένα κανάλι με τόσο μεγάλο εύρος επικοινωνίας, έχει τη δύναμη να συστήσει μικρότερα, ανεξάρτητα brands όπως το δικό μας σε νέες αγορές και κοινό», καταλήγει η Malone. «Είμαστε ενθουσιασμένοι που θα δείξουμε στον κόσμο τη νέα μας συλλογή».

Διαβάστε επίσης | 6 μαθήματα στυλ που πήραμε από την Sarah Jessica Parker