Bridgerton: Οι 3 νέοι σχεδιαστές που δημιούργησαν φορέματα για τις πρωταγωνίστριες

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest

Bridgerton: Οι 3 νέοι σχεδιαστές που δημιούργησαν φορέματα για τις πρωταγωνίστριες

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Amber Pinkerton: British Fashion Council
Amber Pinkerton: British Fashion Council

Η σειρά Bridgerton, η πρώτη παραγωγή της Shonda Rhimes για το Netflix που βασίζεται στην ομώνυμη σειρά βιβλίων, δεν είναι το δράμα εποχής που έχεις συνηθίσει και γι’αυτό συνεχίζει να καταρρίπτει το ένα ρεκόρ μετά το άλλο. Με ένα diverse καστ ηθοποιών, που στους βασιλικούς και αριστοκρατικούς ρόλους δεν αποτελείται μόνο από λευκούς, με αισθησιασμό που ξεχειλίζει, αμεταμέλητο ερωτισμό και κοστούμια που δεν υστερούν σε δράμα, το Bridgerton μίλησε στην καρδιά 82 εκατομμυρίων λογαριασμών του Netflix που του χάρισαν την πρώτη θέση σε τηλεθέαση στην ιστορία της πλατφόρμας.

Η αντιμετώπιση, όμως, της μόδας, ως θεσμό που είναι ιστορικός και διαχρονικά ουσιαστικός είναι συνηθισμένη υπόθεση στη Μεγάλη Βρετανία. Ο λόγος που τα μάτια μας είναι σταθερά στραμμένα εκεί για να δούμε τι μορφή θα έχουν τα πράγματα που θα έρθουν στο μέλλον είναι πρωτοβουλίες όπως η συγκεκριμένη που τράβηξε πρόσφατα την προσοχή μου και δείχνουν την έμπρακτη υποστήριξη της μόδας με κάθε πιθανή αφορμή. Το British Fashion Council, θέλοντας να στηρίξει και να προωθήσει τη δουλειά των ανερχόμενων σχεδιαστών εν μέσω των παρόντων δύσκολων συνθηκών, συνεργάστηκε με το Netflix για ένα πρωτότυπο editorial μόδας. 3 νέοι σχεδιαστές μόδας επιλέχθηκαν για να δημιουργήσουν φορέματα εμπνευσμένα από την περίοδο και τους χαρακτήρες της σειράς Bridgerton, ενώ τον ρόλο του μέντορά τους ανέλαβε ο σχεδιαστής Richard Quinn, στον οποίο η ίδια η Βασίλισσα Ελισάβετ είχε απονείμει το 2018 το βραβείο Queen Elizabeth II Award for British Design.

Εντυπωσιασμένη τόσο από την ίδια την ευκαιρία που αξιοποιήθηκε μοναδικά για να δοθεί οργανικά φωνή σε επιπλέον ανατρεπτικά ταλέντα και να αναδειχθεί η δημιουργική μόδα όσο και από το αποτέλεσμα της δουλειάς των νέων αυτών σχεδιαστών, άδραξα την ευκαιρία και εγώ για να μιλήσω με τους 3 ανερχόμενους σχεδιαστές, να μοιραστώ τον ενθουσιασμό τους και να δώσω τη δυνατότητα μέσα και από τη Vogue Greece να γίνει περαιτέρω γνωστό το ταλέντο τους.

Aurélie Fontan

“Είμαι σχεδιάστρια από τη Γαλλία με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο, όπου και το 2018 έστησα το στούντιό μου. Εκπαιδεύτηκα ως καλλιτέχνης και σχεδιάστρια μόδας πριν αρχίσω να ασχολούμαι με το circular design και τον βιοσχεδιασμό (biodesign). Το δυνατό στοιχείο της δουλειάς μου είναι ένα υβρίδιο υψηλής ραπτικής και αυτοματισμού. Στόχος μου είναι να δώσω νέα μορφή στον τρόπο που δημιουργούμε και καταναλώνουμε τη μόδα, να εισάγω φυσικές και βιώσιμες πρακτικές στη βιομηχανία μέσα από τη βιολογία και το σχέδιο μέσω υπολογιστή.

Είμαι, επίσης, επιχειρηματίας στη βιοτεχνολογία μόδας με τη start-up μου Mykkö, η οποία κατασκευάζει δέρμα από μανιτάρια.

Μου πρότειναν να συνεργαστώ με το British Fashion Council και το Netflix για ένα editorial μόδας σχετικό με τη σειρά Bridgerton. Η θεματική ήταν εστιασμένη στο κουτσομπολιό στη σύγχρονη εποχή και στην ιδέα των σκανδάλων στην υψηλή κοινωνία, όπως αυτά που παρουσιάζονται στη σειρά. Κάνοντας έρευνα για τη συγκεκριμένη περίοδο που εκτυλίσσεται η σειρά Bridgerton, την Regency Era στην Αγγλία, και αντλώντας έμπνευση από τους χαρακτήρες της σειράς, άρχισα να διαμορφώνω σιλουέτες που θα μπορούσαν να είναι αναφορά σε εκείνη την εποχή, αλλά να έχουν και την αίσθηση του μοντέρνου. Με ενέπνευσαν σύγχρονοι σχεδιαστές, όπως ο Pierpaolo Piccioli στον οίκο Valentino που ακόμη δημιουργεί couture φορέματα, υμνώντας την πολυτέλεια και την πληθωρικότητα εκείνης της εποχής.


©Aurelie Fontan

Φυσικά, έπρεπε να σκεφτώ τεχνικές και μία προσέγγιση που να είναι σχετική με την προσωπική δουλειά μου, επομένως δημιούργησα και ενσωμάτωσα 3D printed διακοσμητικά στοιχεία πάνω στα φορέματα των χαρακτήρων, με τη μορφή συκοφαντικών λέξεων. Ήθελα να παίξω με το γεγονός ότι το κουτσομπολιό σχεδόν ποτέ δε γίνεται φανερά. Φορώντας αυτές τις λέξεις, οι χαρακτήρες της σειράς που κλήθηκα να ντύσω θα έκαναν “κτήμα τους” όσα λέγονται για εκείνες. Γι’αυτό και ονόμασα το project μου “Lettres de Nobles.” Στη Γαλλία, αυτά τα letters of nobility ήταν ο τρόπος με τον οποίο οι αριστοκράτες και οι ευγενείς μπορούσαν να αποδείξουν το κοινωνικό στάτους τους. Ήθελα οι γυναίκες ηθοποιοί να μπορέσουν να φορέσουν τις λέξεις μου σαν να είναι τα δικά τους γράμματα, καθώς αποκτούν στάτους και φήμη μέσα από το κουτσομπολιό που γίνεται για αυτές στη σειρά. Επιπλέον, τύπωσα τρισδιάστατα αξεσουάρ, μία μάσκα/βεντάλια και διακοσμητικά για τα μαλλιά ως αναφορά στα ασύλληπτα όμορφα χτενίσματα που βλέπουμε στη σειρά.

Και τα δύο looks που σχεδίασα για τις πρωταγωνίστριες της σειράς, την Phoebe Dynevor που υποδύεται την Daphne Bridgerton και την Adjoa Andoh που υποδύεται την Lady Danbury, δημιουργήθηκαν από συγκεκριμένα μέτρα υφάσματος μεταξωτής οργάντζας, τα οποία φρόντισα να χρησιμοποιήσω μέχρι το τελευταίο κομμάτι, προκειμένου να μην υπάρξει κανένα υπόλειμμα.


©Aurelie Fontan

Για να είμαι ειλικρινής, αυτό το project ήταν απίστευτη πρόκληση για μένα. Καθώς η πρακτική μου στοχεύει στην αβάν-γκαρντ μόδα του μέλλοντος, δεν είχα ποτέ τη δυνατότητα να δημιουργήσω μία συλλογή εμπνευσμένη από κοστούμια εποχής. Είχε μεγάλο ενδιαφέρον να μεταφράσω αυτή την ιστορική περίοδο μέσα από τη δική μου αισθητική και τους περιορισμούς της βιωσιμότητας. Είμαι περήφανη που λαμβάνω πάντα υπόψη μου τις διαδικασίες βιώσιμου σχεδιασμού στη δουλειά μου και είναι σημαντικό να προάγω μία στάση εξοικονόμησης υλικών και πόρων.

Πιστεύω πως σίγουρα υπάρχει μία μεγάλη νοσταλγία στην κοινωνία μας για τα φορέματα που φορούσαν στην Regency περίοδο. Τα ρούχα παραδοσιακά δημιουργούνταν με τις χειροποίητες τεχνικές που εφαρμόζονται στην υψηλή ραπτική, κι ας μην ήταν πολύ φτηνά. Πλέον, δυστυχώς, η υψηλή ραπτική δεν είναι προσβάσιμη στο κοινό. Ίσως, όμως, να είναι ο πιο βιώσιμος τρόπος για να αγοράζουμε κομμάτια μόδας. Η δουλειά που απαιτείται και η προσοχή στη λεπτομέρεια προσθέτει αξία σε ένα κομμάτι που θα κρατήσεις για πάντα. Αυτό είναι, επίσης, ένα από τα πράγματα που υποστηρίζω μέσα από τη δουλειά μου.


©Aurelie Fontan

Η συνεργασία μου με τους συναδέλφους Edward Mendoza και Shanti Bell είναι ακόμα ένας λόγος που είμαι περήφανη για αυτό το project, καθώς είναι πολύ ταλαντούχοι νέοι σχεδιαστές. Ο Richard Quinn ήταν ο μέντοράς μας και είχαμε την ευκαιρία να τον ρωτήσουμε για την δουλειά του, να συζητήσουμε για τα ατελιέ μόδας και να καταλάβω ότι αυτό που έχει πραγματικά σημασία είναι η κεντρική θέση της ομορφιάς.”

Shanti Bell

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Shanti Bell (@shantibell_)

“Το να σχεδιάσω γυναικεία φορέματα της Regency περιόδου ήταν εντελώς στο άλλο άκρο από το συνηθισμένο στυλ της δουλειάς μου, η οποία εστιάζει στο ανδρικό ρούχο και τον σχεδιασμό επίπλων. Έμαθα τόσα πολλά από αυτό το project σχετικά με όσα πρέπει να λαμβάνω υπόψη μου όταν σχεδιάζω για το γυναικείο σώμα και τις διαφορετικές προσεγγίσεις στις λεπτομέρειες και το styling.

Παρόλο που το σκεπτικό για την αντρική συλλογή μου ήταν η απελευθέρωση των ανδρών από την κοινωνική καταπίεση σχετικά με τα πρότυπα αρρενωπότητας, σχεδιάζοντας τη συλλογή και βλέποντάς την εκ των υστέρων, υπάρχει ένα επίπεδο αυστηρότητας και ελέγχου στη φόρμα των ρούχων. Αυτό ήταν εσκεμμένο, καθώς ήθελα να δείξω ότι οι νέοι άντρες μπορούν να είναι δυναμικοί επιδεικνύοντας τις ευάλωτες πτυχές τους. Σχετικά με το Bridgerton, η προσέγγισή μου ήταν να δημιουργήσω φορέματα που θα εκφράζουν μία αβίαστη ρευστότητα, σε αντίθεση με την προηγούμενη αντρική συλλογή μου. Ως σχεδιάστρια, ήθελα να αφήσω στην άκρη οποιαδήποτε προκαθορισμένη αντίληψη είχα για τα γυναικεία ρούχα και να δημιουργήσω με βάση το ένστικτό μου. Οι προκλήσεις ήταν, μεταξύ άλλων, ότι έπρεπε να λάβω υπόψη μου το μήκος του φορέματος, τα τακούνια των υποδημάτων, τη διαχείριση του σιφόν υφάσματος που ήταν ανεξερεύνητη περιοχή για μένα –  ένιωσα, όμως, ότι κατάφερα να προσαρμοστώ και να χρησιμοποιήσω τη μοναδική προσέγγισή μου για να ξεπεράσω κάθε εμπόδιο.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Shanti Bell (@shantibell_)

Στη δική μου δουλειά ως σχεδιάστρια, εμπνέομαι και με συναρπάζουν συνήθως τομείς που είναι σχετικοί με το σχέδιο αλλά όχι με τη μόδα, όπως τα έπιπλα, η γλυπτική και τα σκηνικά. Για αυτό το project έπρεπε να σχεδιάσω φορέματα για την Claudia Jessie που υποδύεται την Eloise Bridgerton και την Phoebe Dynevor που ενσαρκώνει την Daphne Bridgerton. Άντλησα έμπνευση από τα σύγχρονα stand για εφημερίδες και περιοδικά και ήθελα πραγματικά να αναπαράγω τον φυσικό τρόπο που πέφτουν οι σελίδες τους όταν τοποθετηθούν σε αυτά τα stand ή όταν πεταχτούν. Το ντραπάρισμα και οι φυσικές πτυχώσεις που δημιουργούνται σε αυτά τα φορέματα είναι ο τρόπος με τον οποίο έδωσα φόρμα σε αυτή την έμπνευσή μου. Επίσης, επηρεασμένη από το ενδιαφέρον μου για τη γλυπτική, αντιμετώπισα αυτό το project σαν να δημιουργώ γλυπτά, κάτι παραπάνω από φορέματα.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Shanti Bell (@shantibell_)

Οι συμβουλές που μου έδωσε ο Richard Quinn ήταν ανεκτίμητες, η διορατικότητά του είναι μοναδική και ήταν υπέροχο να παρουσιάζω τις ιδέες και την πρόοδό μου σε έναν τόσο φημισμένο σχεδιαστή γυναικείων ρούχων, δεδομένου ότι προέρχομαι από τον χώρο του ανδρικού ενδύματος. Αυτό το project μού άνοιξε έναν εντελώς νέο κόσμο στο σχέδιο που δεν είχα σκεφτεί μέχρι τώρα και ήταν υπέροχη η ευκαιρία που μου δόθηκε να πειραματιστώ ως δημιουργός”.

Edward Mendoza

“Είμαι ο Edward Mendoza, πρωτοετής στο MA Fashion: Textiles for Fashion στο Central Saint Martins και ένας από τους 3 υποτρόφους του British Fashion Council που δούλεψαν στο project συνεργασίας με το Netflix για τη σειρά Bridgerton. Η δουλειά μου για το συγκεκριμένο project άντλησε έμπνευση από διάφορα στοιχεία της Regency εποχής και του ντυσίματος της περιόδου – το Spencer jacket και τα φορέματα σε γραμμή Empire waist, τα σκάνδαλα, η παρακμή και οι κουτσομπολίστικες στήλες της σύγχρονης εποχής. Όλα αυτά συνδυάστηκαν με το προσωπικό μου στυλ ως σχεδιαστή, όπως τα έντονα ψυχεδελικά screen prints των χερουβείμ που εκπέμπουν ακτίνες από θείο φως, το Burn Book από την ταινία Mean Girls και τη δική μου εκδοχή του ριάλιτι Real Housewives για την Regency εποχή.


©Edward Mendoza

Επηρεάστηκα πολύ από την Queen Charlotte, η οποία θεωρείται η πρώτη μαύρη γυναίκα βρετανικής βασιλικής καταγωγής, και θαύμαζα τους φοβερούς πίνακες με εκείνη, τα afro χαρακτηριστικά στο στυλ της και τα σγουρά μαλλιά της. Είναι απίστευτο να βλέπω να εκπροσωπείται αυτό που είμαι μέσα από τη σειρά και τη βασιλική καταγωγή και να ξέρω ότι η Βασίλισσα Ελισάβετ Β΄ είναι απόγονος της Charlotte.

Μέσα από την τέχνη μου για το project σχεδίασα τη δική μου εκδοχή του τουίτερ με τα τιτιβίσματα που δεν έχουν αγνές προθέσεις, που κουτσομπολεύουν και διαρρέουν φήμες και σκανδαλιστικές ιστορίες στο ευρύτερο κοινό. Το Instagram έχει καταλάβει τις ζωές μας και έχουμε γίνει εμμονικοί με τους followers και τα likes και ήθελα να το παρουσιάσω αυτό εικονογραφώντας το δικό μου ινσταγκραμικό τέρας με αιχμηρά δόντια ενός αιλουροειδούς που του τρέχουν τα σάλια.

Ήταν φοβερή εμπειρία η συνεργασία με το Netflix και αυτές τις τόσο ταλαντούχες ηθοποιούς, τη Nicola Coughlan ως Penelope Featherington και την Golda Rosheuvel ως Queen Charlotte. Είναι θεσπέσιες στην τέχνη τους, είναι έμπειρες στα κοστούμια εποχής, στο πώς να φοράνε κορσέδες και στο τι λειτουργεί για την καθεμία και μου έδωσαν μικρές συμβουλές που με βοήθησαν πολύ”.

Διαβάστε επίσης | Politicult: Μία ωδή στο στιλ των 70s με αφορμή το “The Serpent”

Scroll to Top