Photographer: RAFAEL PAVAROTTI, Styling: EDWARD ENNINFUL
Photographer: RAFAEL PAVAROTTI, Styling: EDWARD ENNINFUL
Photographer: RAFAEL PAVAROTTI, Styling: EDWARD ENNINFUL

«Για τους δημιουργικούς ανθρώπους ο ενθουσιασμός είναι ο μόνος δρόμος»

H Miuccia Prada και o Raf Simons, εξίσου ανατρεπτικοί και απρόβλεπτοι, μιλούν για τη νέα συλλογή Prada που συνυπογράφουν, στην καμπάνια της οποίας πρωταγωνιστούν τέσσερις από τις πιο εντυπωσιακές νέες ηθοποιούς.

Στη Miuccia Prada δεν αρέσουν οι συνεργασίες. «Μου το πρότειναν από πολύ παλιά, όμως πάντα το ζητούμενο ήταν πώς θα πουλούσαν περισσότερο. Ήταν κοινότοπες προτάσεις, καθόλου φρέσκες. Δεν με ενδιέφεραν», λέει με έντονη αγγλική προφορά ενώ κάθεται στο γραφείο της στο Μιλάνο, έχοντας δίπλα της τον Raf Simons, καλλιτεχνικό συνδιευθυντή της στον οίκο που φέρει το όνομά της. Η ανακοίνωση της συνεργασίας τους τον Φεβρουάριο του 2020 εξέπληξε τους πάντες, που δήλωναν ανυπόμονοι για το αποτέλεσμα. Μέχρι στιγμής οι σχεδιαστές έχουν λανσάρει δύο γυναικείες συλλογές. Αυτή για τη σεζόν Άνοιξη/Καλοκαίρι 2021, που παρουσιάστηκε τον περασμένο Σεπτέμβριο σε ζωντανή διαδικτυακή μετάδοση λόγω της πανδημίας, ήταν επικεντρωμένη σε μίνιμαλ φόρμες, αυστηρές γραμμές και παιχνιδιάρικα υφάσματα. Ανάμεσα στα μονόχρωμα prints και τα εφαρμοστά άνορακ, όμως, διέθετε και ένα νέο κλασικό Prada look: μια εντυπωσιακή φούστα σε γραμμή Άλφα με φαρδιά ζώνη, σε ακαταμάχητο συνδυασμό με ένα προκλητικό ζιβάγκο, που κατάφερε να εκφράσει ταυτόχρονα τόσο τη Miuccia Prada όσο και τον Simons. Ακολούθησε τον περασμένο Φεβρουάριο η συλλογή A/W 2021 με πολλά ενδιαφέροντα looks –από ψυχεδελικά χρώματα και αισθησιακά σχέδια μέχρι προστατευτικές πανοπλίες και platform boots–, η οποία παρουσιάστηκε σε ένα σκηνικό που θύμιζε τη συνεργασία της Miuccia Prada με τον Ολλανδό αρχιτέκτονα Rem Koolhaas. Από τη συγκεκριμένη είναι τα ρούχα που φορούν σε αυτό το editorial ταλαντούχες ηθοποιοί της νέας γενιάς.

Προσπαθώ να καταλάβω πώς ακριβώς δημιουργούν από κοινού η 73χρονη κυρία Prada και ο 53χρονος Simons, κάτι εξόχως ενδιαφέρον στα μάτια μου, αλλά εξίσου αινιγματικό. «Ξεκινάμε συζητώντας», λέει ο Simons. «Μιλάμε για την προηγούμενη σεζόν, καταθέτουμε ιδέες και συναισθήματα και από εκεί προκύπτουν σπόροι που σε λίγο καιρό θα φυτρώσουν. Όμως, τα πάντα ξεκινούν από τον διάλογο».


©Amit Israeli

«Αυτό είναι που κάνει έναν σχεδιαστή να ξεχωρίζει», προσθέτει η Miuccia Prada. «Πρώτα πρέπει να έχει καλές ιδέες και έπειτα να μπορεί να τις μεταφράσει. Όταν δεν έχω κάτι συγκεκριμένο στο μυαλό μου, αναρωτιέμαι τι με ενδιαφέρει πραγματικά. Μπορεί να είναι ένα μέρος, ένα χρώμα, ένα συναίσθημα… Έπειτα πιάνομαι από αυτό και προσπαθώ να κατανοήσω γιατί με ελκύουν συγκεκριμένα πράγματα. Από πρακτικής άποψης ξεκινάμε με μια αισθητική. Η όλη διαδικασία διαρκεί μήνες». «Το κομμάτι της συνεργασίας είναι πολύ εύκολο», προσθέτει ο Simons. «Ο τρόπος με τον οποίο σχεδιάζουμε εμείς οι δύο έχει αρκετά κοινά στοιχεία. Υπάρχουν σχεδιαστές που κλείνονται στο γραφείο και κάνουν εκεί τα πάντα. Εμείς δεν είμαστε έτσι». «Ήλπιζα ότι θα λειτουργούσε έτσι ο Raf, γιατί εγώ δεν μπορώ», λέει γελώντας η Ιταλίδα σχεδιάστρια.

Αυτή η γυναίκα, της οποίας κάθε δημόσια εμφάνιση αποτελεί στιλιστική δήλωση, δεν σε απογοητεύει όταν τη βλέπεις από κοντά. Τα ξανθά μαλλιά της είναι τραβηγμένα απαλά προς τα πίσω, αποκαλύπτοντας περίτεχνα χρυσά σκουλαρίκια με πολύτιμους λίθους. Φοράει ένα καρό καφέ κοστούμι και ροζ πουκάμισο έξω από το παντελόνι, look αρκετά συντηρητικό, μέχρι όμως να στρέψει κανείς την προσοχή του στα παπούτσια της: ένα χνουδωτό ζευγάρι φανταχτερά slides Miu Miu, διακοσμημένα με πέρλες! «Τρελαίνομαι με το look της», αναφωνεί ο Simons, ο οποίος φοράει στενό μαύρο παντελόνι, ορειβατικά μποτάκια και το κλασικό του oversized πουλόβερ, μέσα από το οποίο ξεμυτίζει ο γιακάς ενός μπλε πουκαμίσου. Ο θαυμασμός μεταξύ τους είναι ειλικρινής.

Στον χώρο της μόδας αυτή είναι η πρώτη φορά που ενώνουν τις δυνάμεις τους δύο τόσο επιτυχημένοι σχεδιαστές – το label Raf Simons μετρά 25 χρόνια επιτυχίας, ενώ η Prada δεν δείχνει σημάδια κόπωσης, είτε πρόκειται για τις πωλήσεις είτε για την επιρροή της. Τους ζητώ να μου πουν πώς πήραν την απόφαση να συνεργαστούν, μετά από πολλά χρόνια αμοιβαίας εκτίμησης. «Μου αρέσουν πολύ λίγα brands και η Prada είναι ένα από αυτά», παραδέχεται ο Simons, ο οποίος στο ξεκίνημα της καριέρας του ήταν γνωστός για την απροθυμία του να φορέσει δικά του ρούχα, προτιμώντας έναν συνδυασμό κομματιών της Prada και του Helmut Lang.


©Photo: Amit Israeli, Grooming: Pierpaolo Lai

Μέχρι που, το 2005, η Miuccia Prada και ο σύζυγός της, Patrizio Bertelli, CEO του Prada Group, τον όρισαν καλλιτεχνικό διευθυντή στην Jil Sander. «Αυτό είναι κάτι που δεν θα ξεχάσω ποτέ», λέει ο Simons. «To brand μου θεωρούνταν πρωτοπόρο στην ανδρική μόδα και η Jil Sander ήταν τόσο διαφορετική. Είδαν κάτι που κανένας άλλος δεν είχε δει και δεν θα τολμούσε να ρισκάρει». Οι δύο σχεδιαστές συνέχισαν να παρακολουθούν ο ένας τη δουλειά του άλλου, μέχρι που συναντήθηκαν το 2015 στο Τόκιο, μετά από μια επίδειξη της Miu Miu, όπου έκαναν μια «ανοιχτή συζήτηση», όπως την περιγράφουν. «Πολύ ανοιχτή», τονίζει η Prada. «Αναρωτηθήκαμε τι θα μπορούσαμε να κάνουμε και σκεφτήκαμε να αλλάζαμε ρόλους – εγώ να διευθύνω το brand Raf Simons κι εκείνος την Prada». «Ήταν μια πολύ τολμηρή απόφαση», παρεμβαίνει στη συνομιλία μας μέσω Zoom ο Koolhaas. «Ταιριάζει απόλυτα στην τάση πειραματισμού της Miuccia που εξακολουθεί να μας εκπλήσσει». Απαντά επίσης στο ολοένα και πιο επίκαιρο ερώτημα που αφορά τη σημασία των συνεργασιών στη σημερινή μόδα. Σε μια εποχή που κανείς δεν φανταζόταν ότι θα έρθει και η Prada ενώνει τις δυνάμεις της με τον Raf Simons, ενώ οι οίκοι Balenciaga και Gucci συμπράττουν επίσης –αν και η εν λόγω κίνηση χαρακτηρίστηκε όχι τόσο ως συνεργασία, αλλά ως μια μεμονωμένη κίνηση–, δεν μπορούμε παρά να καταλήξουμε στο συμπέρασμα ότι ο κόσμος της μόδας έχει υποστεί μια θεμελιώδη αλλαγή, απομακρυνόμενος από την ιδέα του δημιουργού ως μεμονωμένης δημιουργικής ιδιοφυΐας και υιοθετώντας μια πιο συλλογική προσέγγιση, τόσο όσον αφορά τον σχεδιασμό όσο και τα brands γενικά. (Ο Simons έχει ασπαστεί τον ρόλο του καλλιτεχνικού συνδιευθυντή στην Prada, ενώ εξακολουθεί να διευθύνει το δικό του brand, και η Miuccia Prada ελέγχει μόνη της τη Miu Miu, όπου ο Simons δεν εμπλέκεται). Η Linda Loppa, η οποία δίδαξε μεταξύ άλλων τον Simons στη διάρκεια των 25 χρόνων που διηύθυνε το τμήμα μόδας της Βασιλικής Ακαδημίας Καλών Τεχνών της Αμβέρσας, θεωρεί τη συνεργασία του πρώην μαθητή της με την Prada σχεδόν αναπόφευκτη. «Δεν με εκπλήσσει», λέει. «Πρόκειται για δύο ανθρώπους που δεν είναι οι τυπικοί σχεδιαστές. Είναι τα αουτσάιντερ που διατήρησαν την προσωπικότητά τους και μοιράζονται ένα κοινό όραμα αναφορικά με το πώς πρέπει να συμπεριφέρονται στην περίπλοκη κοινωνία μας. Βιώνουμε μια στιγμή πολύ σημαντικής αλλαγής και αυτό πρέπει να αντικατοπτρίζεται στον τρόπο με τον οποίο δουλεύουμε».

Η καριέρα του Simons έχει σηματοδοτηθεί από ριζοσπαστικές προτάσεις που έχουν αγαπηθεί. Η περίφημη κολεξιόν Riot Riot Riot του 2001 ήταν εμπνευσμένη από τη νεολαία της μετα-σοβιετικής Ανατολικής Ευρώπης, ενώ η συλλογή Jil Sander Techno Couture του 2011, με τον Busta Rhymes στο soundtrack και μοντέλα ντυμένα με ψυχεδελικά χρώματα, εξυμνήθηκε ως μια στιγμή αναμόρφωσης του brand.

Τι είναι αυτό, όμως, που καθοδηγεί τον Simons και την Prada και συμβάλλει θετικά στη συνεργασία τους; Μα, τα κοινά ενδιαφέροντα και η προθυμία τους να γεφυρώσουν τις αντιθέσεις τους, κάτι που συμβάλλει θετικά τόσο στη φιλία όσο και στη συνεργασία τους. Και οι δύο μοιάζουν να απολαμβάνουν να εξετάζουν όσα τους φοβίζουν ή τους προκαλούν δυσφορία, είτε πρόκειται για τα λινά υφάσματα –τα οποία δηλώνουν και οι δύο ότι μισούν– είτε για πράγματα πιο αφηρημένα. «Πρώτα μισείς κάτι και μετά εξετάζεις το γιατί», λέει η Prada. «Αυτό προκαλεί ενθουσιασμό, και για τους δημιουργικούς ανθρώπους ο ενθουσιασμός είναι ο μόνος δρόμος».

Αυτό που ενθουσιάζει και τους δύο τη συγκεκριμένη περίοδο είναι οι πολιτισμικές και πολιτικές ανακατατάξεις. «Οι άνθρωποι γίνονται απίστευτα συντηρητικοί», εκτιμά η Prada. «Θέλω να κάνω μια επίδειξη γι’ αυτό, γιατί είναι η αλήθεια». Ούτε εκείνη ούτε ο Simons είναι πρόθυμοι να πουν περισσότερα, αλλά, όταν ρωτάω αν η συλλογή Άνοιξη/Καλοκαίρι 2022 θα έχει ως στόχο να σατιρίσει τα αντιδραστικά κινήματα που ξεφυτρώνουν παντού στον κόσμο, κοιτιούνται με νόημα. «Νομίζω ότι και οι δύο θέλουμε να κατανοήσουμε το πώς εξελίσσονται τα πράγματα, καθώς και το πώς αυτό αντικατοπτρίζεται στον τρόπο με τον οποίο ο κόσμος εκλαμβάνει τη μόδα», λέει ο Simons. «Τα πράγματα αλλάζουν πολύ». Η Miuccia Prada, που έχει στηρίξει την καριέρα της στην ανατροπή της αντίληψης για την πολυτέλεια, συμφωνεί: «Μέσω της δουλειάς μου εκφράζω τις ιδέες μου. Επομένως, την παίρνω πολύ στα σοβαρά», τονίζει και ξεκαθαρίζει ότι μετά από περισσότερες από πέντε δεκαετίες που ηγείται του οίκου της, η ιδέα να σταματήσει να εργάζεται δεν της αρέσει καθόλου. «Γιατί πρέπει να σταματάμε να δουλεύουμε; Εγώ κάνω αυτό που θέλω», καταλήγει.


©Photographer: RAFAEL PAVAROTTI, Styling: EDWARD ENNINFUL

EMMA CORRIN

Ποια είναι η «νέα αρχή» για την οποία ανυπομονεί η 25χρονη Emma Corrin αυτό το φθινόπωρο; «Να προσποιούμαι ότι επιστρέφω στο σχολείο και αγοράζω δεκάδες μολύβια», λέει η ηθοποιός με το χαρακτηριστικό παιχνιδιάρικο ύφος. Χαμηλών τόνων άνθρωπος, δεν μιλάει για τις προσεχείς κινηματογραφικές δουλειές στις οποίες θα συμμετάσχει – στην ταινία My Policeman δίπλα στον Harry Styles, η οποία διαδραματίζεται τη δεκαετία του 1960, ενώ αργότερα θα υποδυθεί τη Λαίδη Τσάτερλι στη νέα κινηματογραφική μεταφορά του κλασικού έργου του D. H. Lawrence. Από τότε που ενσάρκωσε με εντυπωσιακή ακρίβεια την πριγκίπισσα Diana στην τηλεοπτική σειρά The Crown, η Corrin έχει εδραιωθεί ως ανερχόμενο αστέρι, καθώς και ως σαγηνευτική παρουσία στο κόκκινο χαλί, τόσο σε ζωντανές όσο και σε διαδικτυακές εμφανίσεις. «Χρώματα, ποιότητα και φαντασία, όλα σε ένα», είναι η άποψή της για τη συλλογή της Prada.

Παλτό, μάλλινο polo, μάλλινο ζιβάγκο, δερμάτινες μπότες κατόπιν παραγγελίες, τσάντα με πούλιες και δερμάτινα γάντια, Prada.


©Photographer: RAFAEL PAVAROTTI, Styling: EDWARD ENNINFUL

JESSIE MEI LI

«Πέρασα πολύ καιρό με τον εαυτό μου την περασμένη χρονιά, κάτι που είχα ανάγκη», εξομολογείται η Jessie Mei Li αναφορικά με το επόμενο κεφάλαιο στη ζωή της, δηλαδή τη διασημότητα. Με τον πρωταγωνιστικό ρόλο ως Alina Starkov στη νέα επιτυχημένη σειρά φαντασίας του Netflix Shadow and Bone –της οποίας ο δεύτερος κύκλος βρίσκεται στο στάδιο προετοιμασίας– και τον επικείμενο ρόλο της στο πλευρό της Anya TaylorJoy στην ταινία Last Night in Soho του Edgar Wright, το 2021 είναι η χρονιά της 25χρονης ηθοποιού. «Δεν συνηθίζω να προγραμματίζω, αλλά ελπίζω η ζωή να με οδηγήσει σε ενδιαφέροντα μονοπάτια», λέει. «Μου αρέσει να μη γνωρίζω τι μας επιφυλάσσει το μέλλον».

Εσάρπα από τεχνητή γούνα διακοσμημένη με πούλιες, αμάνικο φόρεμα από ζακάρ και ζορζέτα, μάλλινο ζιβάγκο και μάλλινα γάντια, Prada.


©Photographer: RAFAEL PAVAROTTI, Styling: EDWARD ENNINFUL

WUNMI MOSAKU

Οι θαυμαστές της Wunmi Mosaku την απόλαυσαν αυτή τη χρονιά. Η 35χρονη ηθοποιός από το Μάντσεστερ, που πλέον ζει στο Λος Άντζελες, προτάθηκε για το βραβείο Bafta για τον ρόλο της στην ταινία His House – έχει ήδη κερδίσει Bafta για τη συμμετοχή της σε τηλεοπτική σειρά. Επιπλέον, διέπρεψε και στη μικρή οθόνη, στην τηλεοπτική επιτυχία Lovecraft Country και στη σειρά Loki της Marvel. Τι της επιφυλάσσει το μέλλον; «Ανυπομονώ για την κυκλοφορία του Call Jane», λέει αναφερόμενη στην ταινία σχετικά με τα αναπαραγωγικά δικαιώματα των γυναικών κατά τη δεκαετία του 1960, στην οποία συμπρωταγωνιστεί στο πλευρό της Sigourney Weaver. Επιθυμώντας να συμμετέχει σε projects με κοινωνικό περιεχόμενο, θεωρεί ότι η συγκεκριμένη ταινία «δεν θα μπορούσε να είναι περισσότερο επίκαιρη», καθώς στις ΗΠΑ έχει ανοίξει και πάλι το θέμα των αμβλώσεων.

Εσάρπα από ζακάρ και τεχνητή γούνα, ζακέτα από ζακάρ, μάλλινη ζακέτα με κουμπιά και κορδέλα με πούλιες, Prada.


©Photographer: RAFAEL PAVAROTTI, Styling: EDWARD ENNINFUL

SIMONE ASHLEY

«Λατρεύω τα γάντια! Είναι τόσο σέξι!» αναφωνεί η Simone Ashley, θαυμάζοντας το look της. Η 26χρονη ηθοποιός από το Σάρεϊ, που πλέον διαμένει στο Λος Άντζελες, έγινε γνωστή ως Olivia, η ψυχρή «βασίλισσα» του σχολείου στη σειρά Sex Education του Netflix, αλλά σύντομα θα φορέσει γάντια και καπέλα εποχής στη δεύτερη σεζόν του επιτυχημένου δράματος εποχής Bridgerton, το οποίο παρακολουθούν πάνω από 82 εκατομμύρια νοικοκυριά. Πώς αισθάνεται με την πορεία που έχει πάρει η καριέρα της; «Προσπαθώ να μη σκέφτομαι πολύ το μέλλον, γιατί έτσι μου είναι πιο εύκολο να είμαι ευγνώμων και να δίνω το εκατό τοις εκατό», μας λέει.

Πλεκτό φόρεμα με πούλιες, εσάρπα από τεχνητή γούνα και ζακάρ, δερμάτινες μπότες και μάλλινα γάντια, Prada.


©Photographer: RAFAEL PAVAROTTI, Styling: EDWARD ENNINFUL

Παλτό με παγιέτες, μάλλινο ζιβάγκο, παντελόνι και μάλλινα γάντια, Prada.


©Photographer: RAFAEL PAVAROTTI, Styling: EDWARD ENNINFUL

Παλτό, μάλλινη μπλούζα πόλο, μάλλινο ζιβάγκο, δερμάτινες μπότες, δερμάτινη τσάντα και δερμάτινα γάντια, Prada.

Συνέντευξη Afua Hirsch

Photographer: Rafae; Pavarotti

Styling: Edward Enninful

Hair: Eugene Souleiman. Makeup: Ammy Drammeh. Manicure: Ama Quashie. Decor: Ibby Njoya. Flowers: S2 Events. Production: Lalaland Production. Ψηφιακή καλλιτεχνική επεξεργασία: Dtouch London.

ΚΑΤΑ ΤΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΣΕΩΝ ΤΗΡΗΘΗΚΑΝ ΟΛΟΙ ΟΙ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΠΟΣΤΑΣΙΟΠΟΙΗΣΗΣ.

Απόδοση: Νίνα Ζβε

Διαβάστε επίσης | Οι 27 διεθνείς ανεξάρτητοι designers που πρέπει να γνωρίζετε τώρα

Scroll to Top