h-off-white-μάσκα-που-ξεσήκωσε-αντιδράσεις-στο-int-142521

Aν σερφάρετε σχεδόν όλη μέρα στο διαδίκτυο, οι πιθανότητες είναι πως έχετε ήδη αντιληφθεί τη θύελλα αντιδράσεων που ξεσήκωσε στο Twitter και το Instagram μία Off-White μάσκα που κοστολογήθηκε για περισσότερα από 1000 δολάρια στο FarFetch. Η μάσκα, με το signature X Off-White logo, έγινε το αντικείμενο συζήτησης σε εκατοντάδες posts, προκαλώντας το Farfetch να την αποσύρει και να στείλει μία επίσημη απάντηση, σημειώνοντας πως η εν λόγω μάσκα ήταν μεταπώληση από τρίτο εμπλεκόμενο πρόσωπο και πως στο εξής θα “μπλοκάρει τις πωλήσεις των μασκών με υπερβολικές τιμές.” Στην πλατφόρμα Lyst, η συγκεκριμένη μάσκα αναφερόταν ως “hottest men’s product” και η Off-White ως “the hottest brand.”

H πλατφόρμα Lyst είναι μία πλατφόρμα συγκέντρωσης δεδομένων για προϊόντα που πωλούνται σε διάφορα Online stores παγκοσμίως και ανακατευθύνει τους καταναλωτές σε αυτά μέσω links, ενώ δημοσιεύει τα στατιστικά δεδομένα του για τα καταστήματα και τα brands 4 φορές ετησίως. Για το πρώτο τρίμηνο του 2020, όταν η πανδημία του κορωνοϊού κλιμακώθηκε σε παγκόσμιο επίπεδο, το Lyst εκτίμησε πως η αναζήτηση για μάσκες αυξήθηκε κατά 496%, με το logo της Off-White ήταν το πιο δημοφιλές. “Σε μία περίοδο που οι καταναλωτές σε όλες τις χώρες βρίσκονται περιορισμένοι στα σπίτια τους, ψάχνοντας τρόπους να παραμείνουν συνδεδεμένοι με τον έξω κόσμο μέσω του Internet, η ικανότητα του brand Off-White να διατηρεί επιτυχημένη online επικοινωνία με τους followers του στα social media μέτρησε υπέρ του,” συνεχίζει η αναφορά του Lyst. O Virgil Alboh, ιδρυτής του brand Off-White, έχει καταφέρει να έχει πιστούς ακόλουθους και η social media στρατηγική που ακολουθεί με direct-to-consumer επικοινωνία έχει αποδειχθεί πως είναι αποτελεσματική και σε επίπεδο πωλήσεων.

Η αναστάτωση, όμως, που προκλήθηκε για την τιμή της μάσκας και η πρώτη θέση που κατέκτησε η Off-White στην αναφορά της Lyst φέρνουν προς συζήτηση και το ευρύτερο θέμα του αν θα πρέπει αυτές οι μάσκες, που πλέον θεωρούνται απαραίτητες, να αντιμετωπίζονται ως fashionable προϊόντα. Το ερώτημα τέθηκε την προηγούμενη εβδομάδα και από τους New York Times, ενώ έκτοτε, brands όπως το J Crew και το Bravado, που παράγει merch για μουσικούς, κυκλοφόρησαν μάσκες που είναι χρηστικές μεν, αλλά και σε χαριτωμένα σχέδια. Άλλα brands, όπως τo Collina Strada, δωρίζουν μέρος των εσόδων από τις πωλήσεις μασκών σε νοσοκομεία, ενώ στο brand Christopher Kane στέλνουν δωρεάν D.I.Y. μάσκες που έφτιαξαν με overstock υφάσματα. Είναι πολύ πιθανό πως, όσο συνεχίζεται η πανδημία, όλο και περισσότερα brands θα φτιάχνουν fashionable μάσκες προκειμένου να έχουν κάποια έσοδα, ενώ εκείνα που ήδη το έκαναν, όπως η Off-White (με κανονική λιανική τιμή 95 δολάρια) και η Marine Serre (295 δολάρια με ειδικό ενσωματωμένο φίλτρο αέρα) θα συνεχίσουν να κατασκευάζουν τα στυλ που παρέχουν μέχρι στιγμής.