Rihanna
Photography Christian Blanchard
Rihanna
Photography Christian Blanchard

Η αγαπημένη σχεδιάστρια υποδημάτων της Rihanna για το ντεμπούτο της συλλογής της Fenty

Λίγο πριν την κυκλοφορία της Fenty συλλογής της στις 15 Ιουλίου, η αγαπημένη σχεδιάστρια υποδημάτων της Rihanna, Amina Muaddi, μίλησε στη Vogue για να μας δώσει μία πρώτη ματιά στη συλλογή και να συζητήσει πώς είναι να δουλεύει μαζί με τη διάσημη τραγουδίστρια και τον Weaver.

Στους 14 μήνες που ακολούθησαν το λανσάρισμα του ομώνυμου οίκου μόδας της Robyn Rihanna Fenty σε συνεργασία με το LVMH, η Rihanna γρήγορα δημιούργησε ένα πνεύμα συλλογικότητας. Απέχοντας αρκετά απο το One woman show που αρκετοί μπορεί να περίμεναν από την καλλιτέχνη των 9 βραβείων Grammy, η Rihanna ηγείται του οίκου Fenty ως CEO και καλλιτεχνική διευθύντρια, αλλά στο πλευρό της έχει τον αναπληρωτή καλλιτεχνικό διευθυντή Jahleel Weaver, τον οποίο περιγράφει ως το δεξί της χέρι.

Επιπλέον, ανάμεσα στους δημιουργικούς ανθρώπους που έρχονται περαιτέρω στο προσκήνιο μέσα από τις συνεργασίες με τον οίκο Fenty, είναι ο απόφοιτος του Fashion East A Sai Ta του brand Asai, ο οποίος σχεδίασε μία συλλογή 24 κομματιών τον Δεκέμβριο, ο Maro Panconesi, ο οποίος συνεργάστηκε για τη δημιουργία κοσμημάτων και ο Kwame Brathwaite – ο πρωτοπόρος του κινήματος “Black is Beautiful” στη Νέα Υόρκη των 50s και του 60s – οι φωτογραφίες του οποίου δημοσιεύθηκαν μαζί με τις επίσημες φωτογραφίες για την πρώτη συλλογή Fenty. Τώρα, μπαίνει στο παιχνίδι και η αγαπημένη σχεδιάστρια υποδημάτων της Rihanna, η Amina Muaddi.

Ο οίκος Fenty δεν κυκλοφορεί εποχιακές συλλογές δύο φορές τον χρόνο, αλλά λανσάρει capsule συλλογές και συνήθως με ενημέρωση την τελευταία στιγμή – όπως συνέβη και με το όγδοο άλμπουμ της Rihanna “Anti”, για το οποίο δημοσίευσε ένα teaser στο Twitter το 2016 λίγες μόνο μέρες πριν την κυκλοφορία του, ή με την αυτοβιογραφία της με φωτογραφικό υλικό “Rihanna: Fenty x Phaidon, που έμοιαζε να έπεσε από τον ουρανό κατευθείαν πάνω στα τραπεζάκια του σαλονιού μας τον περασμένο Οκτώβριο.

Για τον Weaver, η επιλογή της Muaddi για να σχεδιάσει capsule συλλογή για τον οίκο Fenty ήταν μία απόφαση που ήρθε πολύ φυσικά. Εκτός από το γεγονός ότι η Rihanna φοράει συχνά σχέδια της Muaddi, ο Weaver προσθέτει: “Η Amina είναι προφανώς πολύ ταλαντούχα, με εξαιρετική οπτική και αισθητική, αλλά ενσαρκώνει και όλες τις αξίες του Fenty brand. Όπως και η Rihanna, είναι μία μοντέρνα γυναίκα που σχεδιάζει για μοντέρνες γυναίκες”.

Αγαπημένα των Kim Kardashian, Hailey Bieber, Kendall Jenner και Gigi Hadid, τα παπούτσια της Muaddi – άμεσα αναγνωρίσιμα από τα γεωμετρικά και σε σχήμα καμπάνα τακούνια τους – ίσως έχουν τους περισσότερους followers από κάθε άλλο footwear brands στο Instagram. Λίγο πριν την κυκλοφορία της Fenty συλλογής της στις 15 Ιουλίου, η Muaddi μίλησε στη Vogue για να μας δώσει μία πρώτη ματιά στη συλλογή και να συζητήσει πώς είναι να δουλεύει μαζί με τη Rihanna και τον Weaver.


©Courtesy Fenty

Πώς εξελίχθηκε η σχέση σου με τη Rihanna από το να φοράει τα σχέδιά σου στο να γίνει μέλος της κοινότητας Fenty;

Έγινε πολύ οργανικά. Προφανώς αγαπώ τη Rihanna τόσο για τη μουσική της και για το ταλέντο της, αλλά και για το εμβληματικό στυλ της. Τη θαυμάζω πολύ. Όταν λάνσαρε το Fenty brand, ενθουσιάστηκα με τη συλλογή και μου έστειλε αρκετά από τα κομμάτια. Η Ri φορούσε πάντα τα παπούτσια μου και εγώ φορούσα Fenty. Επομένως, υποστηρίζαμε η μία την άλλη και τρέφουμε μεγάλο σεβασμό για τις δουλειές που κάνει η καθεμία. Όταν ο Jahleel με ρώτησε αν θέλω να πάρω μέρος στο project τους, είπα φυσικά ναι”.

Ήταν διαφορετικό να δουλεύεις για τον οίκο Fenty σε σχέση με το δικό σου brand, για παράδειγμα, ή σε σχέση με τις συνεργασίες σου με τον Alexandre Vauthier;

“Κάθε οίκος και brand έχει τους δικούς του κώδικες. Έχω συνηθίσει να δουλεύω σε μεγάλες συλλογές – συνήθως 100 ζευγάρια τουλάχιστον σε κάθε σεζόν για το brand μου και για τον Alexandre Vauthier. Με τον οίκο Fenty, είναι 4 στυλ. Ένιωσα μεγάλη πίεση γιατί πίστευα ότι θα πέσει όλη η προσοχή σε αυτά τα σχέδια.

Επίσης, έπρεπε να σκεφτώ και για τις πωλήσεις και τις στρατηγικές marketing του Fenty. Επειδή πρόκειται για see-now-buy-now προϊόντα που πωλούνται απευθείας στους καταναλωτές αποκλειστικά μέσω της e-commerce πλατφόρμας τους, δεν μπορούσα να τα δείξω στους αγοραστές και να πάρω κάποιο feedback όπως κάνω συνήθως. Οπότε εν προκειμένω, είδα τα δείγματα, τα εγκρίναμε με την ομάδα, βεβαιώθηκα ότι όλα είναι σωστά και πέρασαν στην παραγωγή, κάτι που με φόβισε κάπως. Ήμουν ελεύθερη να κάνω ό,τι ένιωθα, βέβαια, και ήμουν χαρούμενη για αυτό”.


©Courtesy Fenty

Το λεπτό κωνικό τακούνι που δημιούργησες για τα Fenty σχέδια απέχει κάπως από το χαρακτηριστικό γεωμετρικό στυλ σου.

“Ναι, ήθελα να κάνω κάτι εντελώς διαφορετικό – 4 σχέδια που ένιωθα ότι θα ήταν εύκολα να φορεθούν και θα αντανακλούν το Fenty DNA, αλλά θα είναι και δυναμικά και μοναδικά. Κρατάω πάντα τη θηλυκή αισθητική που χαρακτηρίζει τη δουλειά μου. Αυτή τη φορά είχα μία βιομηχανική αίσθηση στο μυαλό μου, με κολόνες και κτίρια. Ο Jahleel είχε κι εκείνος πολλές αναφορές. Και επειδή πρόκειται για καλοκαιρινή συλλογή, ήξερα ότι δε θα σχεδίαζα μπότες”.

Τι υπήρχε στο mood board σου;

“Ο Jahleel κι εγώ ήμασταν στο Λονδίνο την ίδια περίοδο τον Οκτώβριο και πήγαμε μαζί στο Frieze Art Fair. Λατρέψαμε και οι δύο τους τεράστιους Sterling Ruby πίνακες, επομένως προστέθηκαν κι αυτοί στις αναφορές μας μαζί με άλλα έργα τέχνης και χρώματα για έμπνευση, φωτογραφίες και μία ταπετσαρία (από τον δημιουργό υφασμάτων Diedrick Brackens) που είδε ο Jahleel και του άρεσαν πολύ.”

Έχεις κάποια μούσα ή κάποιο συγκεκριμένο άτομο στο μυαλό σου όταν σχεδιάζεις;

“Όταν σχεδιάζω για Fenty, σκέφτομαι φυσικά τη Rihanna – πρέπει να της αρέσουν. Άλλα γενικά, δε σκέφτομαι κάποιο άτομο συγκεκριμένα, γιατί νιώθω πως κάθε γυναίκα μπορεί να είναι Amina Muaddi γυναίκα ή Fenty γυναίκα. Δεν είναι ότι πιστεύω πως θα αρέσει όλη η συλλογή σε όλες, αλλά υπάρχει κάτι για όλες”.


©Courtesy Fenty

Πώς θα συνεχιστεί η δουλειά σου με το Fenty brand από εδώ και πέρα;

“Εξετάζουμε την πιθανότητα για μία λίγο μεγαλύτερη συλλογή”.

Πώς θέλεις να νιώθει ο κόσμος όταν φοράει ένα ζευγάρι Amina Muaddi ή ένα ζευγάρι Fenty σχεδιασμένα από την Amina Muaddi;

“Θέλω να ενισχύω την αυτοπεποίθησή, την ομορφιά και τη θηλυκότητά τους. Θέλω να νιώθουν έτοιμες να κατακτήσουν τον κόσμο και να ξεπεράσουν τους φόβους τους”.

Υπήρχαν κάποιες αξιομνημόνευτες στιγμές όταν δημιουργούσες αυτή τη συλλογή;

“Με τον Jahleel υπάρχουν αρκετές, αλλά πρέπει να τις λογοκρίνω γιατί είμαστε πολύ στενοί φίλοι και αστειευόμαστε όλη την ώρα. Η Rihanna είναι τόσο ζεστός άνθρωπος και ανοιχτή στις ιδέες – αυτό μου έκανε περισσότερη εντύπωση. Είναι πάντα έτοιμη να δοκιμάσει πράγματα και δε φοβάται να ρισκάρει. Η Ri δοκιμάζει τα προϊόντα και τα τεστάρει πάνω της – είναι πολύ ωραίο να βλέπεις πόσο νοιάζεται για το πώς νιώθεις όταν τα φοράς.

Αυτό που με έκανε να γελάσω περισσότερο ήταν όταν προσπαθούσα να πείσω τη Rihanna να κάνει το Thong Sandal πράσινο, οπότε πήρα το σκίτσο και ξεκίνησα να το χρωματίζω. Η Rihanna εκστασιάστηκε με τον ενθουσιασμό μου και υπήρχε μία πολύ διασκεδαστική ατμόσφαιρα”.

Originally published on Vogue.co.uk

Διαβάστε επίσης | O Jonathan Anderson είναι ο μάστερ στις παρουσιάσεις της νέας εποχής

Scroll to Top