Η Maria Grazia Chiuri μιλάει για τη μαγεία της συλλογής Dior Cruise 2021

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest

Η Maria Grazia Chiuri μιλάει για τη μαγεία της συλλογής Dior Cruise 2021

Share on facebook
Share on linkedin
Share on pinterest
Teresa Ciocia
Teresa Ciocia

Μπορεί το show για την συλλογή Dior Cruise 2021 στην Απουλία της Ιταλίας (το οποίο μεταδόθηκε ζωντανά μέσα από το site και τα social του οίκου Dior) να σχεδιάστηκε ως μια φασαριόζικη μεγάλη γιορτή, αλλά τελικά ήταν μαγευτικό, με την καλλιτεχνική διευθύντρια του οίκου, Maria Grazia Chiuri, να αποτίει φόρο τιμής στις αρχαίες και μυστικιστικές παραδόσεις της συγκεκριμένης ιταλικής περιοχής.

Εδώ, η Maria Grazia Chiuri μιλάει στη Vogue για τη σημασία της οικογένειας και τη δύναμη της μαγείας στη σκέψη μας.


©SOPHIE CARRE

Πώς επηρέασε αυτή η Απουλία, αυτή η περιοχή του ιταλικού νότου, την Cruise συλλογή;

“Αποφασίσαμε να παρουσιάσουμε το show στην Απουλία τον Νοέμβριο 2019. Πρότεινα να γίνει σε αυτή την περιοχή, που δεν είναι και τόσο γνωστή, όχι μόνο γιατί αγαπώ πολύ την πόλη Lecce, αλλά επειδή έχει σχέση και με την οικογένειά μου – ο πατέρας μου δούλευε εκεί κοντά. Αυτό το show έχει να κάνει με τη χειροποίητη τέχνη, όλες τις ζωντανές αναμνήσεις που έχω από το παρελθόν: τα κεντήματα, τα υφάσματα που έφτιαχναν η γιαγιά και ο θείος μου όταν ήμουν παιδί”.


©SOPHIE CARRE

Υπήρξε κάποια συγκεκριμένη αναφορά που αποτέλεσε έμπνευση για αυτή τη συλλογή;

“Υπάρχει ένα βιβλίο που λέγεται Sud e Magia (Μαγεία: Μία θεωρία από τον Νότο) που γράφτηκε τη δεκαετία του ‘50 από τον Ιταλό ανθρωπολόγο Ernesto De Martino για ένα ταξίδι που έκανε στον ιταλικό νότο μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο. Τότε η περιοχή ήταν πολύ φτωχή. Ο De Martino παρατήρησε τα εορταστικά μαγικά τελετουργικά των ντόπιων με μουσική και χορό, συμπεριλαμβανομένου και του pizzica taranta (έναν ιταλικό παραδοσιακό χορό και αρχαίο θεραπευτικό τελετουργικό για τα τσιμπήματα από ταραντούλα) και συνειδητοποίησε πως η μαγεία σε αυτές τις παραδόσεις βοηθούσε τον κόσμο να ελπίζει για το μέλλον.

Όταν είσαι απελπισμένος, χρειάζεται να πιστέψεις πως κάτι μαγικό μπορεί να συμβεί στη ζωή σου. Αυτό με άγγιξε πολύ. Όταν ξεκίνησα να δουλεύω τη συλλογή, δεν είχα ιδέα τι θα συμβεί σε εμάς, αλλά αυτή η ιδέα ότι η μαγεία μπορεί να βοηθήσει – προσφέρει δυνατή ενέργεια σε μία αρνητικά φορτισμένη συγκυρία. Ήταν, επίσης, πολύ παράξενο όταν έφτασα στο Le Constantine Foundation (ένα κέντρο αγροκαλλιέργειας και στούντιο παραγωγής υφασμάτων στην Απουλία), είδα πως το σύνθημά τους είναι ‘Amando e cantando’ (να αγαπάς και να τραγουδάς). Αυτή είναι η διάθεση που ήθελα για αυτό το show. Κάτι πραγματικά θετικό. Ένα show που ο κόσμος θα απολάμβανε τη ζωή, τη μουσική και την κίνηση”.


©SOPHIE CARRE

Θα νιώσουμε αυτό το πνεύμα της χειροποίητης τέχνης στην Απουλία και στα ρούχα;

“Τον Νοέμβριο έκανα ένα ταξίδι σε όλη την περιφέρεια της Απουλίας και επισκέφθηκα τεχνίτες για να συνεργαστούμε. Σε αυτό το ταξίδι ανακάλυψα εκπληκτικούς τεχνίτες, όπως στο Le Constantine Foundation, που υποστηρίζει ντόπιες γυναίκες που εργάζονται στο σχέδιο υφασμάτων. Παράγουν απίθανα χειροποίητα υφάσματα με αργαλειό που αντανακλούν όλες τις διαφορετικές παραδόσεις της περιοχής. Είναι σημαντικό να υποστηρίζουμε αυτό το είδος χειροποίητης τέχνης – ειδικά επειδή επικρατεί η ιδέα, όχι μόνο στην Ιταλία αλλά και γενικά στον κόσμο, ότι, επειδή αυτές οι τέχνες γίνονται συνήθως από γυναίκες στα σπίτια τους, είναι κυρίως οικοκυρικά και όχι δημιουργική δουλειά.

Μία άλλη μικρή ομάδα γυναικών με επικεφαλής τη Marilena Sparasci διατηρεί μία παράδοση που λέγεται tombola, ένα συγκεκριμένο είδος κεντήματος που παίρνει αρκετή ώρα. Αυτή η ομάδα δημιούργησε κεντητά τριαντάφυλλα για να συνεχιστεί η παράδοση του φορέματος Miss Dior (ένα floral κεντητό φόρεμα που σχεδιάστηκε πρώτη φορά το 1949). Είναι πραγματικά απίστευτα λουλούδια, τόσο λεπτεπίλεπτη δουλειά, ένα πραγματικό έργο τέχνης”.


©ANTONIO MARIA FANTETTI

Ποια ήταν η σημασία της performance στο show;

Αυτή τη σεζόν ο συνθέτης Paolo Buonvino έδωσε μία νέα ερμηνεία στη μουσική της Απουλίας, δημιουργώντας αποκλειστικές συνθέσεις για το show μας, σε συνεργασία με έναν σημαντικό οργανισμό, τον Notte della Taranta, ο οποίος εργάζεται για να κρατήσει ζωντανή τη μεγάλη ιστορία της μουσική και του χορού στην περιοχή. Συμμετέχει και η διάσημη ορχήστρα Roma Sinfonietta, ενώ ο Buonvino μου ζήτησε να προσκαλέσει και τη χορογράφο και συνεργάτη του οίκου Dior, Sharon Eyal για να δουλέψει με ντόπιους χορευτές από τον Notte della Taranta.


©ANTONIO MARIA FANTETTI

Ποιες ήταν οι μεγαλύτερες προκλήσεις που αντιμετώπισες όταν έστηνες όλο αυτό το show;

“Όταν ξεκινήσαμε τη συλλογή, δεν είχαμε ιδέα ότι η Ιταλία θα δεχόταν αυτό το μεγάλο χτύπημα από την κρίση της πανδημίας. Με την καραντίνα, ήταν δύσκολο να διατηρήσουμε επαφή με όλους αυτούς τους δημιουργούς που είχα επιλέξει από τον Νοέμβριο. Αλλά τους κάλεσα και είπα να δοκιμάσουμε να δουλέψουμε μέσω WhatsApp, Μέσω υπολογιστών, ότι ακόμα μπορούμε να καταφέρουμε κάτι όλοι μαζί. Αυτό το είδος δουλειάς είναι δύσκολο να γίνει από το σπίτι, ειδικά επειδή δε θα ήταν και ένα απλό show, αλλά θέλαμε ένα μεγάλο πάρτι για να γιορτάσουμε όλοι μαζί με τις ντόπιες κοινότητες. Για ένα διάστημα, δεν είχαμε ιδέα αν θα μπορούσαμε να πραγματοποιήσουμε το show”.


©ANTONIO MARIA FANTETTI

Πώς θα νιώσεις όταν ξεκινήσει το live stream;

“Είμαι λίγο στεναχωρημένη που δε θα έχουμε κοινό, γιατί η ιδέα μας ήταν να μοιραστούμε αυτή τη στιγμή με όλη την κοινότητα. Αλλά την ίδια στιγμή, είναι σημαντικό να προχωρήσουμε και να τιμήσουμε τη δουλειά όλων αυτών των ανθρώπων και των δημιουργών που συμμετείχαν. Τώρα, το να έχουμε αυτή τη δημιουργικότητα και να δουλεύουμε με έναν διαφορετικό τρόπο – είναι ένας τρόπος να δείχνουμε ότι πιστεύουμε στο μέλλον”.

Διαβάστε επίσης | “Of Grace and Light”: Αγγελικές μορφές και φως στη συλλογή υψηλής ραπτικής του Valentino

Scroll to Top