Ο Karl Lagerfeld ήταν πάντα επίτιμος καλεσμένος στις εκθέσεις του Metropolitan Museum of Art Costume Institute, από την “Seventh on Sale Benefit” το 1991 έως αυτή για τον Alexander McQueen “Savage Beauty” το 2011, και φυσικά αυτή που αφιερώθηκε στν οίκο Chanel το 2005. Και όμως, όπως λέει ο Andrew Bolton, επικεφαλής του Costume Institute: «Ο Karl δεν έπαψε ποτέ να μου λέει ότι η μόδα δεν ανήκει στα μουσεία. Όταν δουλέψαμε μαζί για την έκθεση Chanel ήταν απίστευτα γενναιόδωρος σε αυτά που δάνειζε, αλλά εντελώς αδιάφορος για την ίδια την έκθεση! Έλεγε «η μόδα δεν είναι τέχνη – η μόδα ανήκει στο δρόμο, στα σώματα των γυναικών, στα σώματα των ανδρών».
Από το 1954 (όταν μοιράστηκε το βραβείο Woolmark με τον εξίσου ανερχόμενο τότε Yves Saint Laurent) μέχρι τον θάνατό του το 2019, ο Lagerfeld παρήγαγε ένα σύνολο έργων – για τους οίκους Balmain, Patou, Chloé, Fendi, Chanel και τη δική του εταιρεία – που άφησε ιστορία. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο, παρά τα όσα πίστευε ο ίδιος για τη θέση της μόδας στα μουσεία, θα αποτελέσει το επόμενο θέμα της Έκθεσης του Costume Institute για την άνοιξη 2023.
Ο ρόλος του Bolton είναι να μεταφέρει την κληρονομιά του Lagerfeld σε εκθεσιακή μορφή. «Λοιπόν, το μόνο πράγμα που ξέρω με βεβαιότητα είναι ότι δεν μπορούμε να κάνουμε μια κλασική αναδρομή. Ξέρως πως ο Karl θα το μισούσε. Μπορεί να στρεφόταν κατά καιρούς στην ιστορία ή να εμπνεόταν από αυτή, αλλά πάντα κοίταζε το μέλλον, μισούσε να κοιτάζει πίσω στο παρελθόν. Ήταν κάτι με το οποίο είχε μια πολύ συγκρουσιακή σχέση», είπε. Αυτό που αναζήτησε είναι ένα στοιχείο-κλειδί που θα αποκαλύψει εις βάθος το τεράστιο έργο του σχεδιαστή – και το βρήκε στο μνημόσυνο του Lagerfeld στο Παρίσι.