Μια από τις πιο εμβληματικές σοπράνο του 20ου αιώνα, η La Divina, όπως έμελλε να μείνει γνωστή στην ιστορία η Μαρία Κάλλας, άλλαξε την όπερα με την καλλιτεχνική συνεισφορά της, αποθεώθηκε όσο λίγοι καλλιτέχνες στη σκηνή και έζησε έναν κινηματογραφικό βίο. Καθώς στις 2 Δεκεμβρίου συμπληρώνονται 100 χρόνια από την γέννησή της, η Vogue Greece που κυκλοφορεί την Κυριακή 26 Νοεμβρίου με την Καθημερινή, την τιμά αφιερώνοντάς της ένα ολόκληρο τέυχος, εξερευνώντας τo iconic στυλ της και τις ερμηνείες-σταθμό, και συναντώντας τις γυναίκες που την υποδύθηκαν μετέπειτα.
Η σπουδαία performance artist Marina Abramović υπήρξε μία από αυτές στην παράσταση Οι 7 θάνατοι της Μαρίας Κάλλας, καθώς ένιωσε πως ταυτίστηκε μαζί της. «Υποδύομαι την ψυχή της, όχι τη φωνή της. Η αλήθεια είναι πως ένιωσα πιο κοντά στην Κάλλας όταν με άφησε ο δεύτερος σύζυγός μου [σ.σ. ο Paolo Canevari]. Είχα πληγωθεί τρομερά. Δεν μπορούσα να φάω ούτε να κοιμηθώ. Οι φίλοι μου αγανάκτησαν κάποια στιγμή μαζί μου, δεν άντεχαν να με ακούν άλλο. Κι εγώ η ίδια είχα αγανακτήσει με τον εαυτό μου, με τον ατελείωτο πόνο. Γι’ αυτό μπόρεσα πραγματικά να κατανοήσω το πώς άρχισε να φθίνει τόσο πολύ η Κάλλας, πώς έφτασε στην παρακμή και δεν ήθελε να ζει πια. Πέθανε επειδή δεν ήθελε πια να ζει. Εμένα πάλι με έσωσε η δουλειά μου», περιγράφει στη Vogue Greece Δεκεμβρίου.
Για την Μαρία Ναυπλιώτου το Master Class που ανέβηκε το 2018, ήταν μια ερμηνεία-ορόσημο για την διαδρομή της, όπου είχε την ευκαιρία να ανακαλύψει τις πιο κρυφές πλευρές της Μαρίας Κάλλας. «Συνάντησα ένα πρόσωπο με ραγισμένη καρδιά στην κυριολεξία, με τεράστια εσωτερική μοναξιά και σκοτάδι», εξηγεί.