Το haute couture σόου του οίκου Jean Paul Gaultier για τη SS22 τελείωσε χτες με ένα ηχηρό χειροκρότημα και ενθουσιώδεις επευφημίες για τον Glenn Martens, τον σχεδιαστή πίσω από το Y/Project αλλά και το creative direction της Diesel, που έκανε το ντεμπούτο του στην υψηλή ραπτική με μια πολυαναμενόμενη συλλογή. Στη βάση του μοτίβου υπερβολής και εκπλήξεων που έχουμε συνηθίσει στις couture συλλογές, ο Martens παρουσίασε μια επίδειξη με focus στη σύγχρονη θηλυκότητα και τον ρομαντισμό που όμως δεν αποσιώπησε τις δικές του προβοκατόρικες σχεδιαστικές γραμμές, αυτές που τον κατατάσσουν στην ίδια κατηγορία με τα enfant terrible της μόδας, John Galliano, Alexander McQueen, Thierry Mugler και φυσικά τον ίδιο τον Gaultier. Σε ένα dark σκηνικό που έμοιαζε με λαβύρινθο και αποσκοπούσε να προκαλέσει έναν απαλό ίλιγγο, ο σχεδιαστής απέδωσε φόρο τιμής στη Μπρυζ, τη βελγική πόλη που γεννήθηκε, αλλά και τον συγγραφέα Georges Rodenbach, του οποίου το μυθιστόρημα Bruges La Morta ενέπνευσε την ταινία Vertigo του Hitchcock το 1958.

Παρατηρώντας τη συλλογή και τις γραμμές στις οποίες αποφάσισε να κινηθεί ο Martens, κρατήσαμε σίγουρα τη διάθεσή του να διατηρήσει τα βασικά, διαχρονικά μοτίβα του οίκου Gaultier, όπως την εμβληματική πια μαρινιέρα, στοιχείο που ταυτίζεται με το DNA του. Στο καλλιτεχνικό σύμπαν του σχεδιαστή ωστόσο, ένα πλεκτό ριγέ φόρεμα σε μπλε και άσπρο είναι σίγουρα πιο εντυπωσιακό αν κεντηθεί με δεκάδες κοραλλί 3D φύλλα, και αυτό είδαμε και στην πασαρέλα. Στη συνέχεια, δυναμικές animal printed σιλουέτες, τονισμένοι ώμοι, βραδινές δημιουργίες με ασυμμετρίες, nude κορσέδες κατασκευασμένοι από μεταξωτά straps και συνδυασμένοι με τζιν, κατέκτησαν το catwalk και συνέθεσαν μια κολεξιόν που ενθουσίασε το κοινό, ανάμεσά τους και τον Jean Paul Gaultier – ο οποίος είδε για πρώτη φορά τη συλλογή στην πασαρέλα.