Η JJ Martin είναι μια Αμερικανίδα από το Μιλάνο. Το ταμπεραμέντο, η σκέψη, η σπιρτάδα της, όλα υποδεικνύουν την ιταλική της φινέτσα, αλλά εκείνη έχει γεννηθεί και μεγαλώσει στο Λος Άντζελες. Στο Μιλάνο μετακόμισε 24 χρόνια πριν και, όπως μου λέει, δεν θα το άλλαζε με τίποτα. Ξεκίνησε την καριέρα της στη μόδα ως δημοσιογράφος και σήμερα γιορτάζει δέκα πολύχρωμα, ζωηρά και γεμάτα χρόνια με το La DoubleJ, το project που εμπνεύστηκε ως ιστοσελίδα πώλησης vintage θησαυρών και το οποίο στην πορεία εξελίχθηκε σε ένα πολύ επιτυχημένο brand ή, καλύτερα, σε ένα πολυδιάστατο οικοσύστημα ready-to-wear κομματιών, homewear και ευεξίας.
Κατά μία έννοια, το La DoubleJ είναι ο τόπος όπου εναρμονίζονται οι δύο «φύσεις» της: το διορατικό Αmerican dream και το εκλεπτυσμένο ιταλικό γούστο. Ίσως αυτός είναι ο λόγος που έγινε τόσο αγαπητό παγκοσμίως και η ίδια πυρήνας μιας διεθνούς κοινότητας γυναικών τις οποίες συνδέει κάτι παραπάνω από τον ενθουσιασμό για τη μόδα και την αισθητική. «Λατρεύω την Ελλάδα, έχει την ίδια γενναιοδωρία στο συναίσθημα με την Ιταλία. Οι Έλληνες αναγνωρίζουν το καλό φαγητό, την ομορφιά στον κόσμο και την υψηλή ποιότητα – είναι πολλά αυτά που μας συνδέουν και μετρώ αντίστροφα για την επόμενη επίσκεψή μου εκεί», μου λέει χαρούμενη από το γραφείο της στο Μιλάνο, στο οποίο φυσικά ξεχωρίζει η ταπετσαρία με τα χαρακτηριστικά prints του brand.

Πριν από λίγους μήνες, ένα La DoubleJ corner εγκαινιάστηκε στο κατάστημα Luisa World στο Κολωνάκι, φέρνοντας στην Αθήνα μια curated επιλογή ρούχων, αξεσουάρ και homewear. Κάπως έτσι, η «επόμενη επίσκεψη» για την οποία μιλάει η JJ είναι προ των πυλών. Καλεσμένη της Αναστασίας Τσουρεκά, Creative Director και co-owner του Luisa World, θα βρεθεί στις αρχές του Δεκέμβρη στην Ελλάδα για ένα διήμερο fashion και wellness event, που θα τη συστήσει στο ελληνικό κοινό και θα ολοκληρωθεί με έναν ενεργειακό καθαρισμό υπό τη βοήθεια χαλαρωτικών ήχων. Τη ρωτάω ποια είναι η σχέση της με τον διαλογισμό και την πνευματικότητα και αν είναι ο τρόπος της να παραμένει προσγειωμένη δουλεύοντας στη βιομηχανία της μόδας. «Θα είμαι ειλικρινής, ο χώρος μας είναι πολύ δύσκολος», απαντά. «Οι ενέργειες των ανθρώπων είναι περίεργες, πολλές φορές τούς βλέπεις να ξοδεύουν άσκοπα, να ανταγωνίζονται, να εξαντλούν την ανάγκη για έλεγχο. Εμένα με βοηθάει πολύ ο ενεργειακός καθαρισμός, είναι μέρος της ζωής μου. Χρησιμοποιώ το σώμα, την αναπνοή και τη φωνή μου, κάνω διαλογισμό και καθαρίζω την ενέργειά μου καθημερινά. Είναι ένα ταξίδι που ξεκίνησε ως ανάγκη προσωπικής ίασης λόγω μιας έντονης καταθλιπτικής περιόδου που πέρασα προσπαθώντας να μείνω έγκυος και πλέον είναι ο τρόπος που βλέπω τον κόσμο», εξομολογείται.
Αντιλαμβάνομαι πως αυτός είναι ο λόγος που το La DoubleJ αποτελεί «οικοσύστημα»: προσπερνά την επιφάνεια και ξεδιπλώνει μια ευρεία βεντάλια που ορμώμενη από τη μόδα απλώνεται στο lifestyle και στους τρόπους που οι καταναλωτές επιλέγουν να ζουν. Πολλοί στη βιομηχανία λένε πως αυτή είναι η «νέα πολυτέλεια». «Aν κάτι με κινεί περισσότερο σε αυτό το ταξίδι, είναι πως επιθυμώ το brand να είναι κάτι παραπάνω από τις πωλήσεις του», τονίζει. «Από τη μία θα επενδύσουμε στην εμπειρία της πολυτέλειας επιλέγοντας το καλύτερο μετάξι, από την άλλη θα φτιάξουμε ένα σύμπαν διασκεδαστικό και συναρπαστικό που σε ελκύει, δεν σε απωθεί προσπαθώντας να είναι exclusive και απρόσιτο». Μου δείχνει ένα πράσινο murano βάζο από τη homewear συλλογή του brand που έχει στο γραφείο της. «Αυτό το γυαλί κατασκευάζεται έξω από τη Βενετία και η πορσελάνη στη Βερόνα», μου εξηγεί. «Ό,τι αποτελεί το La DoubleJ κατασκευάζεται στην Ιταλία, γιατί είναι άκρως σημαντικό για μένα να μένω συνδεδεμένη με τη χώρα, τους τεχνίτες και τους παραγωγούς της. Αντίστοιχα σημαντικό είναι να μην κοροϊδεύω τους πελάτες μας με εξωφρενικές τιμές», προσθέτει, κάνοντάς με να καταλάβω ακριβώς τι εννοεί όταν λέει πως το exclusivity στη μόδα δεν είναι απαραίτητα αυτό που θα κάνει τον αποδέκτη να μείνει ή να συνδεθεί με το brand. «Έγραψα και ένα βιβλίο για όλα όσα έχω μάθει τόσα χρόνια εδώ, το Mamma Milano», αναφέρει με ενθουσιασμό και το κρατάει στα χέρια της.

Οι συλλογές της, όπως και το βιβλίο, είναι γεμάτες χρώμα, χαρά, ζωηρά μοτίβα, φαντασία και διαπολιτισμικές αναφορές. «Στην Ιταλία ο κόσμος θέλει να πίνει κρασί, να γεύεται ωραίο φαγητό, να αγκαλιάζεται και να γεμίζει την καρδιά του – αυτό με εμπνέει», ομολογεί. Η πιο πρόσφατη κολεξιόν της, για τη σεζόν S/S ’26, αντλεί έμπνευση από ένα ταξίδι της στην Τουρκία. «Παρακολούθησα μια φανταστική παραδοσιακή performance, όπου άνδρες διαλογίζονται χορεύοντας μέσα σε φούστες που στροβιλίζονται στον αέρα. Ενθουσιάστηκα! Γυρίσαμε πίσω και είπα θα κάνουμε μια τέτοια συλλογή», λέει. Η συχνότητα με την οποία ταξιδεύει έχει δημιουργήσει γύρω της μια ολόκληρη κοινότητα: το Sisterhood, όπως το ονομάζουν στο La DoubleJ. Τη ρωτάω τι ακριβώς είναι αυτό. «Κατά τη διάρκεια της καραντίνας ξεκίνησα να μοιράζομαι το δικό μου πνευματικό ταξίδι, τα εργαλεία του και τις πρακτικές. Παρατήρησα πως είχε εντυπωσιακή ανταπόκριση, οι γυναίκες είχαν την ανάγκη να συνδεθούν με κάτι ουσιαστικό και βιωματικό, και έτσι αρχίσαμε τα πρώτα workshops. To 2021 ανοίξαμε το κατάστημά μας στο Μιλάνο και φτιάξαμε μια αίθουσα ενεργειακού καθαρισμού και ευεξίας. Η κοινότητα μεγάλωσε κι έτσι δημιουργήθηκε το Sisterhood, που πλέον περιλαμβάνει γυναίκες απ’ όλο τον κόσμο έτοιμες να εξερευνήσουν την πνευματικότητά τους», απαντά.

Σκέφτομαι πόση ανάγκη το έχουμε αυτό όλες, την αίσθηση της κοινότητας, το ασφαλές πλαίσιο να είμαστε απόλυτα ο εαυτός μας – πόσω μάλλον όταν μπορεί να εκκινήσει από τη μόδα, όχι εκείνη που σε θολώνει, αλλά αυτήν που σε αφυπνίζει. «Αν κάτι λέω συχνά είναι πως, αν νιώσετε τον κόσμο γύρω σας να γίνεται βαρύς, άχαρος ή σαρωτικός, είναι η στιγμή να στραφείτε στο προσωπικό well-being. Ξεκινήστε με κέντρο εσάς και μην προσπαθήσετε να λύσετε το μεγαλύτερο πρόβλημα – εκεί είναι που θα νιώσετε πιο αδύναμοι από ποτέ», δηλώνει.
Στα κεντρικά του brand στο Μιλάνο η φιλοσοφία της παίρνει μορφή. Από τη μία η αύρα του καταστήματος, το χαρακτηριστικό πληθωρικό στιλ των ρούχων, οι εκρηκτικοί συνδυασμοί των χρωμάτων και τα συναρπαστικά μοτίβα που σχεδιάζονται in-house, και από την άλλη χώροι ευεξίας και διαλογισμού που μπορεί το κοινό να επισκεφθεί ελεύθερα. «Να έρθεις», μου λέει χαμογελώντας, «να επισκεφθείς τα starquarters μας». «Γιατί όχι headquarters;», τη ρωτάω. «Μας αρέσει να νιώθουμε αστέρια, όχι κεφάλια», απαντά.




