michael-kors-το-να-είσαι-fashionable-δεν-σημαίνει-να-ακολ-336919
©Douglas Friedman

Η σκέψη και οι απαντήσεις του «μεγαλύτερου σε ηλικία νέου σχεδιαστή στη Νέα Υόρκη» είναι όπως οι δημιουργίες του – εύστοχες, διασκεδαστικές, εντυπωσιακές στην απλότητά τους. Ο Michael Kors έχει κερδίσει δικαίως τον παραπάνω σπιρτόζικο χαρακτηρισμό που αποδίδει ο ίδιος στον εαυτό του, αφού, 40 χρόνια μετά την ίδρυση του brand του, είναι ένας από τους εμβληματικότερους Αμερικανούς σχεδιαστές με παγκόσμια απήχηση, δικαιώνεται διαρκώς ως πρωτοπόρος, παραμένει ευρηματικά διαχρονικός και παραμένει έτοιμος για νέες περιπέτειες, όπως το άνοιγμα του νέου καταστήματος Michael Kors Lifestyle στην καρδιά της Αθήνας, στην οδό Σταδίου 4, αυτόν τον Οκτώβριο. Ο Kors, όμως, είναι πάνω απ’ όλα ένας σχεδιαστής που αγαπάει βαθιά τις γυναίκες και το αποδεικνύει έμπρακτα. Σε αυτή την εφ’ όλης της ύλης συζήτησή μας, με έκανε να τον θαυμάσω για την αποκρυσταλλωμένη φιλοσοφία του απέναντι στη μόδα, στο στιλ και στη ζωή, αλλά και να χαμογελάσω με την αγάπη που τρέφει για τις γάτες στα ελληνικά νησιά.

Ποιος ήταν ο στόχος σας όταν ιδρύσατε το brand σας το 1981; Έχει διαφοροποιηθεί καθόλου στην πορεία τόσων χρόνων;

Ήθελα να σχεδιάζω ρούχα και αξεσουάρ για ανθρώπους που ζουν σε γρήγορους ρυθμούς, που έχουν ανάγκη από κομμάτια τα οποία να συμβαδίζουν με τον τρόπο ζωής τους και να τους δίνουν αυτοπεποίθηση να πάνε οπουδήποτε. Αυτή η ιδέα είναι σήμερα πιο επίκαιρη από ποτέ.

Έχετε καταφέρει να διατηρήσετε την ακεραιότητα του DNA του brand σας και, ταυτόχρονα, να είστε ένας οραματιστής. Πώς το έχετε πετύχει αυτό από δημιουργική σκοπιά;

Πάντα λέω ότι πρόκειται για εξέλιξη, όχι για επανάσταση. Θέλεις να σε εμπιστεύεται το κοινό σου, να τους κάνεις να φαίνονται και να αισθάνονται υπέροχα κάθε σεζόν. Ανέκαθεν με ενδιέφεραν τα κομμάτια που ο κόσμος επιλέγει μέρα μπαίνει μέρα βγαίνει – η τέλεια καμπαρντίνα, το μαύρο φόρεμα που αλλάζει τη στάση του σώματός σου, η τσάντα που χωράει τα πάντα αλλά δεν υστερεί σε κομψότητα. Επίσης, έχει να κάνει με το να βρίσκεις τρόπους να τις κάνεις να νιώθουν μοντέρνες και ξεχωριστές.

Έχετε πει ότι το γεγονός πως μεγαλώσατε σε μια οικογένεια με δυναμικές γυναίκες, που τις ενδιέφερε η μόδα, συνέβαλε στη μελλοντική επιτυχία σας στον χώρο. Τι σας εμπνέει στις γυναίκες; Ποιες πρακτικές συμβουλές θα τους δίνατε σχετικά με το στιλ και την γκαρνταρόμπα τους;

Λατρεύω τις γυναίκες που έχουν τη δική τους οπτική, που γνωρίζουν τι ταιριάζει σε εκείνες αλλά, ταυτόχρονα, δεν φοβούνται να ρισκάρουν. Όσο για συμβουλή, θα έλεγα «editeditedit». Το να είσαι fashionable δεν σημαίνει να ακολουθείς τυφλά κάθε τάση, αλλά να επιλέγεις εκείνες που ταιριάζουν σ’ εσένα και στον τρόπο ζωής σου.

Είστε ένας από τους πιο σημαντικούς Αμερικανούς δημιουργούς. Τελευταία παρατηρούμε ότι πολλά brands και σχεδιαστές επιστρέφουν στην Εβδομάδα Μόδας της Νέας Υόρκης και η αμερικανική σκηνή μόδας διανύει μια περίοδο αναγέννησης. Η συλλογή Michael Kors F/W ’24 που παρουσιάσατε εκεί ήταν μια ωδή στην πόλη της Νέας Υόρκης και, προσωπικά, λάτρεψα τη νέα τσάντα Manhatta! Πώς βλέπετε την αμερικανική μόδα σήμερα;

Πιστεύω πως ο κόσμος έχει αρχίσει να συνειδητοποιεί ότι άνεση δεν είναι μόνο τα κολάν για γιόγκα. Μπορείς να νιώθεις άνετη και χαλαρή, αλλά να εξακολουθείς να δείχνεις προσεγμένη, ακόμα και εντυπωσιακή. Η τσάντα Manhatta μπορεί να συνδυαστεί με τα πάντα, από τζιν μέχρι βραδινό φόρεμα – είναι η απόλυτη τσάντα για την πόλη!

Μιλώντας για τη Manhatta, είναι πλέον σαφές ότι τα αξεσουάρ είναι πιο σημαντικά από ποτέ για ένα fashion brand, καθώς μπορούν να λειτουργήσουν ως επένδυση για το αγοραστικό κοινό, αλλά και να προσελκύσουν νέους πελάτες σε ένα brand. Εσείς έχετε μια εξαιρετικά επιτυχημένη μακροχρόνια πορεία σε αυτόν τον τομέα. Ποια είναι η γνώμη σας για την αξία και τη σημασία των αξεσουάρ;

Θεωρώ πως οι γυναίκες θέλουν κάτι που να νιώθουν ότι είναι πολυτελές, ξεχωριστό και εντυπωσιακό, αλλά και πρακτικό και λειτουργικό παράλληλα για την καθημερινότητά τους. Μία τσάντα, λοιπόν, καλύπτει όλα τα παραπάνω.

Michael Kors: “Το να είσαι fashionable δεν σημαίνει να ακολουθείς τυφλά κάθε τάση”-1

Είστε αγαπητός και δημοφιλής στην Ελλάδα, οι Ελληνίδες λατρεύουν το brand σας! Τι πιστεύετε ότι βρίσκουν ελκυστικό στα σχέδιά σας; Και πώς νιώθετε για το κατάστημα Michael Kors που ανοίγει στο κέντρο της Αθήνας;

Τα αισθήματα είναι αμοιβαία! Λατρεύω να επισκέπτομαι την Ελλάδα και είμαστε όλοι ενθουσιασμένοι που θα ανοίξουμε κατάστημα στην Αθήνα. Νιώθω πως οι γυναίκες στην Ελλάδα εκτιμούν το εκλεπτυσμένο γκλάμουρ στις δημιουργίες μας. Είναι γνωστό σε όλους ότι είμαι λάτρης του ήλιου και της αμμουδιάς, αλλά αγαπώ εξίσου την ενέργεια μιας μητρόπολης και αυτό το γιν-γιανγκ διαφαίνεται σχεδόν παντού στην αισθητική του brand μας, κάτι που αναγνωρίζουν και αγαπούν οι Ελληνίδες.

Επισκεφθήκατε πρόσφατα την Ελλάδα και περάσατε αρκετό διάστημα εδώ. Πώς ήταν η εμπειρία σας αυτή τη φορά και τι αποκομίσατε για το στιλ των γυναικών στη χώρα μας; 

Περάσαμε καταπληκτικά, όπως πάντα! Από το πόσο φιλικοί είναι οι άνθρωποι μέχρι το φανταστικό φαγητό, την πανέμορφη θέα παντού και, φυσικά, τις γάτες! Αν έπρεπε να συνοψίσω το στιλ των Ελληνίδων, θα έλεγα ότι είναι χαλαρό καλοκαιρινό σικ, με τη σωστή δόση γκλάμουρ.

Η διαχρονικότητα των σχεδίων Michael Kors καθιστά το brand σας βιώσιμο. Ωστόσο, με τις υψηλές θερμοκρασίες και τα άστατα καιρικά φαινόμενα να διαρκούν όλο και περισσότερο κάθε χρόνο παγκοσμίως, ήθελα να σας ρωτήσω αν έχουν επηρεάσει με οποιονδήποτε τρόπο τις συλλογές και τα σχέδιά σας η κλιματική αλλαγή και οι περιβαλλοντικοί παράγοντες.

Αυτό είναι κάτι που μας απασχολεί και λαμβάνουμε τα απαραίτητα μέτρα ως εταιρεία, προκειμένου να κάνουμε το καθήκον μας. Όσον αφορά το design και το πώς σκεφτόμαστε τις συλλογές μας, θεωρώ πως η πλειοψηφία δεν αγοράζουν πλέον ρούχα με γνώμονα τις εποχές, καθώς ο καιρός είναι απρόβλεπτος σε παγκόσμιο επίπεδο, αλλά ψάχνουν για κάτι νέο που μπορεί να φορέσει επιτόπου, όπως ένα κασμιρένιο πουλόβερ που μπορεί να φορεθεί σε ένα γραφείο με κλιματισμό ή το βράδυ σε μια έξοδο κοντά στη θάλασσα. Ακόμα και το φθινόπωρο ή τον χειμώνα, ένα εντυπωσιακό slip dress μπορεί να φορεθεί μόνο του στο Λος Άντζελες ή στο Σίδνεϊ ή με layering στη Νέα Υόρκη. Επομένως, κάθε συλλογή πρέπει να έχει λίγο απ’ όλα.

Michael Kors: “Το να είσαι fashionable δεν σημαίνει να ακολουθείς τυφλά κάθε τάση”-2
©Michael Kors

Τo brand Michael Kors ήταν ανέκαθεν συμπεριληπτικό. Ήσασταν από τους πρώτους που είχαν την Ashley Graham στα runway shows και συνεργάζεστε σταθερά στις παρουσιάσεις των κολεξιόν σας με midsize και plussize μοντέλα, όπως η Jill Kortleve και η Paloma Elsesser. Πιστεύετε ότι η μόδα μπορεί όντως να γίνει inclusive, ώστε όλο και περισσότερες γυναίκες να μπορούν να δουν τον εαυτό τους στην πασαρέλα και να έχουν πρόσβαση σε designer δημιουργίες;

Ναι, η γνώμη μου είναι πως η βιομηχανία κινείται προς αυτή την κατεύθυνση. Η συμπεριληπτικότητα δεν είναι μια τάση, εγώ δεν την αντιμετώπιζα ποτέ έτσι. Ήθελα πάντα τα runway shows μου να αντανακλούν την πραγματικότητα και οι δημιουργίες μου να απευθύνονται σε όλες τις γυναίκες, ανεξαρτήτως ηλικίας και σωματότυπου.

Τι σας εξιτάρει ακόμα στη μόδα;

Αυτό που με κρατάει σε εγρήγορση είναι η συνεχής αλλαγή και η ιδέα ότι είναι στο χέρι μας να λύσουμε τα προβλήματα που οι άνθρωποι αντιμετωπίζουν με την γκαρνταρόμπα τους.

Υπάρχει κάτι στην άκρως παραγωγική και επιτυχημένη πορεία σας στον χώρο της μόδας που να έχει μεγαλύτερη συναισθηματική αξία για εσάς ή να έχει μια πιο ξεχωριστή θέση στην καρδιά σας;

Είμαι ιδιαίτερα υπερήφανος για το έργο που επιτελούμε με τις φιλανθρωπικές οργανώσεις που συνεργαζόμαστε, από το Gods Love We Deliver και το Stonewall National Monument Visitor Center στη Νέα Υόρκη μέχρι τη συνεργασία που έχουμε αναπτύξει εδώ και δεκαετίες με το United Nations World Food Programme.

MHT