Η υγειονομική κρίση στα χρόνια του Covid-19 έφερε την τεχνολογία στο επίκεντρο της βιομηχανίας της μόδας. Οι σχετικές απαγορεύσεις κατέστησαν το ηλεκτρονικό εμπόριο μονόδρομο, με αποτέλεσμα την απόλυτη κυριαρχία των ηλεκτρονικών δικτύων διανομής. Αλυσίδες επένδυσαν ακόμη περισσότερο στην αναβάθμιση των eshops, ενώ οίκοι που μέχρι πρότινος απείχαν από τις ηλεκτρονικές πωλήσεις, άρχισαν και αυτοί να προσφέρουν τη δυνατότητα διαδικτυακών αγορών. Παράλληλα, δημιουργήθηκε ένα σύστημα υποστηρικτικών ηλεκτρονικών υπηρεσιών, όπως για παράδειγμα η δυνατότητα επικοινωνίας με διαδικτυακούς συμβούλους αγορών και η άμεση πρόσβαση σ’ αυτούς μέσω texting apps. Στις λίστες επαφών πλέον προστίθενται εκπρόσωποι της βιομηχανίας της μόδας, έτοιμοι να ενημερώσουν για τις νέες τάσεις και να δώσουν την άποψή τους για το ποια κομμάτια κολακεύουν καλύτερα. Ένα emoji αρκεί. Και κάπως έτσι, σ’ αυτόν τον μεταβατικό και ευμετάβλητο κόσμο εμφανίστηκαν για πρώτη φορά υβριδικές εκδηλώσεις και fashion shows. Κάθε γυναίκα μπορούσε πλέον να βρεθεί τόσο κοντά στην πασαρέλα όσο κοντά βρισκόταν στην οθόνη του υπολογιστή ή του κινητού της. Επανάσταση;
Και μετά;
Και όμως το στοίχημα της τεχνολογίας δεν σταματά εδώ. Στο τέλος του 2021, ο όρος metaverse μπήκε δυναμικά στις ζωές μας. Αυτό το ξεχωριστό «σύμπαν» φιλοδοξεί να αποτελέσει μία ενοποιημένη πλατφόρμα εικονικής και ενισχυμένης πραγματικότητας, που θα επιτρέπει στους χρήστες του να αλληλοεπιδρούν μεταξύ τους ως παράγοντες του ψηφιακού περιεχομένου, και όχι απλά ως θεατές όπως μέχρι σήμερα. Ειδικά εξαρτήματα όπως headsets και γυαλιά θα μεταφέρουν τους χρήστες σε ψηφιακά περιβάλλοντα και θα προσφέρουν διαφορετικές ψηφιακές εμπειρίες. Δίπλα στην υλική πραγματικότητα όπως τη γνωρίζουμε μέχρι σήμερα, ξεκινά να αναπτύσσεται μία ψηφιακή και ένας νέος κόσμος. Και μεταξύ αυτών των δύο υπάρχει μία γκρίζα, μεικτή ζώνη, όπου τα δύο περιβάλλοντα συνυπάρχουν σε διαφορετικούς βαθμούς.
