feelings-ο-νίκος-κούλης-μας-μιλάει-αποκλειστ-94537

Ο Νίκος Κούλης δεν συνηθίζει να µοιράζεται τα συναισθήµατά του, τουλάχιστον δηµοσίως. Όµως ο Έλληνας σχεδιαστής κοσµηµάτων µε το υπέρλαµπρο διεθνές προφίλ κάνει µια εξαίρεση, για να φανερώσει εκείνα που τον περιβάλλουν αυτή την περίοδο, κι ας έχουν «κόµπους», κι ας είναι συχνά πιο αφαιρετικά. «Είναι σαν µια στροφή. Αυτή τη συλλογή την έψαχνα καιρό µέσα στο µυαλό µου», αποκαλύπτει στη Vogue Greece ο 42χρονος δηµιουργός, µιλώντας για τα Feelings, τα νέα αυτά «αισθήµατα». 

Feelings: Ο Νίκος Κούλης μας μιλάει αποκλειστικά για τη νέα του συλλογή-1
©Greek Designer Nikos Koulis
1/5
Native Share

Ο χαµηλών τόνων και προσεκτικός επικοινωνιακά κοσµηµατοποιός, του οποίου η δηµιουργική φωνή ηχεί δυνατά παγκοσµίως, έκανε µια εξωστρεφή κίνηση και υποδέχτηκε στην Αθήνα κάποιους εκλεκτούς καλεσµένους, δηµοσιογράφους και πελάτες από τις Ηνωµένες Πολιτείες, την Ευρώπη και την Τουρκία, για να τους µυήσει στον κόσµο των Feelings. Ανοίγοντας ένα καινούργιο δηµιουργικό κεφάλαιο στην καριέρα του, παρουσίασε τη νέα του σειρά για λίγες µέρες στην γκαλερί Rodeo, στον Πειραιά, µέσα από µια γλυπτική εγκατάσταση µε «οργανικό» αέρα, σε συνεργασία µε τον καλλιτέχνη Σωκράτη Σωκράτους και τη master του φωτός, Ελευθερία Ντεκώ. Τα Feelings πλαισιώθηκαν από one-of-a-kind κοµµάτια µε σπάνιες πέτρες.    

Feelings: Ο Νίκος Κούλης μας μιλάει αποκλειστικά για τη νέα του συλλογή-2
©D. ANDRIANOPOULOS
2/5
Native Share

«∆εν υπήρξε συγκεκριµένη έµπνευση γι’ αυτή τη συλλογή. Είναι τα βιώµατα, οι εικόνες που έχω ως Έλληνας κοσµηµατοποιός. Ανακάλυψα ένα νέο για µένα υλικό, τη snake chain, λίγο σαν παιχνίδι έκανα κάποιους κόµπους και ήταν αυτό που έψαχνα», σηµειώνει. «Χρόνια ήθελα να κάνω µια συλλογή µε αναφορές στην Ελλάδα, αλλά δεν µπορώ να πω ότι είναι εµπνευσµένη από την Ελλάδα».

Feelings: Ο Νίκος Κούλης μας μιλάει αποκλειστικά για τη νέα του συλλογή-3
©P. Baxevanis/GREY STUDIO
3/5
Native Share

Μέσα από τεχνικές που συνοδεύουν το ελληνικό κόσµηµα ανά τους αιώνες, οι χρυσοί «κόµποι» των Feelings έρχονται να προστεθούν στις υπόλοιπες συλλογές του Κούλη, όπως η βραβευµένη Oui µε το art deco DNA. Και, βέβαια, τα γεωµετρικά, µε την αυστηρή ρευστότητα Feelings έχουν «παιδεύσει» µε τη σειρά τους στον πάγκο το τεχνικό επιτελείο του σχεδιαστή.

Η δηµιουργική δυσκολία είναι σήµα κατατεθέν του Νίκου Κούλη, που γεννήθηκε σε οικογένεια κοσµηµατοποιών και σπούδασε γεµολογία και χαρακτική λίθων στο Gemological Institute of America. Είναι όµως και ο λόγος που τα κοµµάτια του επιλέγονται από γυναίκες όπως η Michelle Obama και η Oprah Winfrey, από εκλεκτικές διευθύνσεις, όπως το πολυτελές Bergdorf Goodman της Νέας Υόρκης, από «παίκτες» του χώρου, όπως η personal shopper Catherine Bloom εντός του Neiman Marcus στο Μπέβερλι Χιλς, αλλά και ο λόγος που ο Κούλης µετράει ανάµεσα στις σταθερές του πελάτισσες τη βασίλισσα Ράνια της Ιορδανίας.

Feelings: Ο Νίκος Κούλης μας μιλάει αποκλειστικά για τη νέα του συλλογή-4
©D. ANDRIANOPOULOS
4/5
Native Share

Για ποιoν σχεδιάζει, αλήθεια; «∆εν έχω κάποιον συγκεκριµένο τύπο γυναίκας. Οι µούσες σού θέτουν κάποια όρια», λέει. «Όµως αυτό δεν σηµαίνει ότι δεν φαντάζοµαι διαφορετικά κοµµάτια σε διαφορετικές γυναίκες και στιγµές». Ο κίτρινος χρυσός, ο λευκόχρυσος, τα λευκά διαµάντια (κάποια εκ των οποίων έχουν την «ταυτότητα» της Canadamark, όπου εµφανίζεται το ακριβές τους περιβαλλοντικό αποτύπωµα) και, σε κάποιες περιπτώσεις, το µαύρο σµάλτο των Feelings θα βρουν τις δικές τους στιγµές. Τα κοµµάτια που παρουσιάζονται στην εγκατάσταση δεν είναι προς πώληση, ενώ η συλλογή θα ταξιδέψει το επόµενο διάστηµα στη Νέα Υόρκη, στην Κωνσταντινούπολη, αλλά και στη Μύκονο, όπου θα εκτεθεί σε ειδικό χώρο – εκτός της επώνυµης µπουτίκ του σχεδιαστή.

Feelings: Ο Νίκος Κούλης μας μιλάει αποκλειστικά για τη νέα του συλλογή-5
©P. Baxevanis/GREY STUDIO
5/5
Native Share

Καθώς τα Feelings ξεκινούν το ταξίδι τους, ο Νίκος Κούλης συνεχίζει τα δικά του. Αγαπηµένος του προορισµός η… επιστροφή στην Αθήνα και ειδικότερα στο ατελιέ του. «Το κόσµηµα έχει δεξιοτεχνία, πολύτιµα υλικά, χρόνο δουλειάς και ξεκινάει από κάτι προσωπικό», παρατηρεί. «Υπάρχουν κοσµήµατα-έργα τέχνης και, ευτυχώς, έχουµε πελάτες που τα αντιµετωπίζουν έτσι». Τελικά, είναι ωραίο να µοιράζεσαι τα συναισθήµατά σου.

Δημοσιεύθηκε στη Vogue Greece Aπριλίου 2019.