Η άφιξή μου στην παριζιάνικη Εβδομάδα Μόδας για την ανοιξιάτικη/καλοκαιρινή σεζόν ήταν κάπως απότομη. Έφτασα στο αεροδρόμιο Charles de Gaulle μόνο δύο ώρες πριν από την επίδειξη της Marine Serre, σε ένα χώρο για αθλοπαιδιές στο 16ο διαμέρισμα της πόλης. Στάλες βροχής με γαργαλούσαν στο μέτωπο και έκανε κρύο. Ανάμεσα στους καλεσμένους που επρόκειτο να εισέλθουν στο ανοιχτό στάδιο με το βρεγμένο γρασίδι διέκρινα τη Michèle Lamy, σύζυγο και μούσα του Rick Owens, να περιμένει υπομονετικά τη σειρά της καπνίζοντας.

Η Serre παρουσιάζει τη δουλειά της ως μέλος του Συνδικάτου Μόδας εδώ και μόλις τέσσερις σεζόν. Πέρα από το ταλέντο, η ταχεία ανέλιξή της οφείλεται και στο βραβείο Νέων Σχεδιαστών του LVMH, το οποίο κέρδισε το 2017 και της παρείχε την οικονομική στήριξη που της έλειπε, καθώς και σωστή καθοδήγηση για την ουσιαστική προώθηση της δουλειάς της. Μάλλον ο στόχος επιτεύχθηκε, αφού είναι όλοι εδώ για να δουν από κοντά μια συλλογή που μιλά για τα σημεία των καιρών, όπως η κλιματική αλλαγή, η καταστροφή του πλανήτη και άλλα τρομακτικά σενάρια, όλα μεταφρασμένα μέσα από εκπληκτικά ρούχα από ανακυκλώσιμα υλικά.

Μερικά χιλιόμετρα μακριά, στους κήπους του ιπποδρόμου Longchamp, ο οίκος Dior έχει στήσει μια τεραστίων διαστάσεων τέντα, φρουρούμενη από δεκάδες άντρες με μαύρα κοστούμια, οι οποίοι προσφέρουν ομπρέλες στους βρεγμένους καλεσμένους. Μέσα, ο κατά τα άλλα σκοτεινός χώρος μοιάζει με κήπο, με ψηλά οπωροφόρα δέντρα σε γλάστρες τοποθετημένες με ακρίβεια σε παράλληλη και κάθετη διάταξη, δημιουργώντας διαδρόμους για να περπατήσουν τα μοντέλα της Maria Grazia Chiuri.

H επόμενη μέρα κρύβει μια πολύ όμορφη έκπληξη για τους λάτρεις της μόδας: Ο Βέλγος Dries Van Noten και o Γάλλος μαξιμαλιστής σχεδιαστής Christian Lacroix ένωσαν τις δυνάμεις τους -έπειτα από πρωτοβουλία του πρώτου- και δημιούργησαν από κοινού μια ευρηματική συλλογή για το καλοκαίρι του 2020. Στις καρέκλες έχουν τοποθετηθεί καρτελάκια που φέρουν τα αρχικά DVN*XCLX. Οι πρώτες νότες του μελοδραματικού Trio in E-flat του Schubert ακούγονται από το πιάνο στη δεξιά πλευρά της πασαρέλας την ίδια στιγμή που εμφανίζεται το πρώτο μοντέλο, σαφής υπαινιγμός γι’ αυτό που θα ακολουθήσει: ένα «πρελούδιο» νεο-μπαρόκ αισθητικής με λουλούδια, κορδέλες, κεντήματα, φτερά, όγκους, επιφάνειες απλικαρισμένες με δαντέλες guipure, έντονο φούξια -το αγαπημένο χρώμα του Lacroix-, μακριά γάντια… Θεέ μου, τι φαντασμαγορία! Στα παρασκήνια, οι δύο δημιουργοί αγκαλιάζονται συγκινημένοι.