Η μόδα πρέπει να σταματήσει να μολύνει το περιβάλλον – και γρήγορα. Η βιομηχανία είναι υπεύθυνη για περισσότερο από το 8% των συνολικών εκπομπών άνθρακα στον πλανήτη, πάνω από το ποσοστό των αεροπορικών και ναυτιλιακών βιομηχανιών μαζί. Ενώ η βιωσιμότητα είναι η πιο αγαπημένη λέξη των οίκων τα τελευταία χρόνια, δεν σημειώνεται αρκετή πρόοδος. Μια έκθεση της Global Fashion Agenda το Μάιο, διαπίστωσε ότι η μόδα στην πραγματικότητα επιβραδύνει τους ρυθμούς βελτίωσης του περιβαλλοντικού της αποτυπώματος.
«Αυτό που χρειάζεται είναι δεσμεύσεις και τολμηροί στόχοι από τη βιομηχανία της μόδας. Αυτή τη στιγμή [δεν είμαστε] αρκετά γρήγοροι», λέει στη Vogue η Eva Kruse, Πρόεδρος και Διευθύνουσα Σύμβουλος της Global Fashion Agenda. «Οι κυβερνητικοί κανονισμοί μπορούν να βοηθήσουν στην αύξηση του ρυθμού εξυγίανσης. Αν υπήρχε, λόγου χάρη, ένας φόρος επί των εκπομπών του άνθρακα ή επί των αποβλήτων στο νερό, θα μπορούσε να φέρει καθοριστικές αλλαγές προς το καλύτερο».

Η σχεδιάστρια Katharine Hamnett είναι μεταξύ εκείνων που ζητούν μια νέα «πράσινη» συμφωνία για τη βιομηχανία της μόδας, αντλώντας έμπνευση από το σύνολο των πολιτικών που διατύπωσε στις ΗΠΑ η Αμερικανή πολιτικός, ακτιβίστρια και μέλος του κογκρέσου, Alexandria Ocasio-Cortez. «Αυτό που προτείνω είναι μια πράσινη επανάσταση», λέει η Hamnett. «Η βιομηχανία των ειδών ένδυσης μπορεί να γίνει μια πραγματική πολιτική δύναμη για το κοινό καλό». Όπως η Kruse, η σχεδιάστρια θέλει να δει μια εφαρμοσμένη νομοθεσία που θα επιβάλει την αλλαγή σε ολόκληρη τη βιομηχανία.

Βασικοί παράγοντες της βιομηχανίας, όπως οι όμιλοι Kering (ιδιοκτήτης των Gucci, Balenciaga, Alexander McQueen κ.α.) και LVMH (Louis Vuitton, Dior, Givenchy κ.α.), έχουν τους δικούς τους στόχους βιωσιμότητας, που περιλαμβάνουν μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και τη βελτίωση των προτύπων σε ολόκληρη την αλυσίδα εφοδιασμού. «Έχουμε ευθύνη», σχολιάζει η Sylvie Bénard, Διευθύντρια Περιβάλλοντος της LVMH, σχετικά με το πρόγραμμα Life, που περιλαμβάνει πρωτοβουλίες του ομίλου για το περιβάλλον. «Αυτό που κάνουμε δεν είναι μόνο καλό για την LVMH, αλλά για ολόκληρη τη βιομηχανία».

«Είναι σημαντικό να θέσουμε φιλόδοξους, μετρήσιμους στόχους», προσθέτει η Marie-Claire Daveu, επικεφαλής στον τομέα βιωσιμότητας της Kering. «Μια νέα πράσινη συμφωνία για τη βιομηχανία της μόδας είναι αυτή που θέλει κάθε εταιρεία να θέτει την αειφόρα ανάπτυξη στο επίκεντρο της στρατηγικής της».