Όπως υπάρχει ο πλούτος που εκφράζεται μέσα από την ανεπιτήδευτη κομψότητα και τα σοφιστικέ looks της τάσης quiet luxury, έτσι υπάρχει και το είδος της εύπορης οικονομικής ζωής όπου, ανάλογα με τις προσωπικές διαθέσεις και τις κοινωνικές περιστάσεις, η γοητεία της αριστοκρατίας και της μπουρζουαζίας δεν είναι τόσο διακριτική και κερδίζει ο μαξιμαλισμός. Αν στραφούμε στην ποπ κουλτούρα για παραδείγματα, θα ξεχωρίσω τις ταινίες The Great Gatsby με τα κοστούμια που σχεδίασε η Ελληνοαμερικανίδα Theoni V. Aldredge και για τα οποία κέρδισε Όσκαρ, και το χιτσκοκικό έπος To Catch a Thief, με τις δημιουργίες της σχεδιάστριας κοστουμιών Edith Head για την Grace Kelly να κλέβουν την παράσταση και να κερδίζουν υποψηφιότητα για Όσκαρ. Η Daisy στο The Great Gatsby θα μπορούσε σήμερα να είναι το αντικείμενο του πόθου ντυμένη με κάποια από τις δημιουργίες της Simone Rocha για τη Spring 2024 Couture Jean Paul Gaultier συλλογή, ενώ το πλουσιοκόριτσο που ερμηνεύει η Grace Kelly στη Γαλλική Ριβιέρα θα ήταν ντυμένο με τα πιο εντυπωσιακά looks Schiaparelli από τη Ready–to–Wear κολεξιόν του οίκου για το φετινό καλοκαίρι.
Τι χρώμα έχει όμως το χρήμα; Την απάντηση δεν μας την έδωσε ο Paul Newman ως πρωταγωνιστής στην ταινία Το χρώμα του χρήματος, αλλά ο Giorgio Armani, ο οποίος εφηύρε την απόχρωση greige, έναν συνδυασμό του γκρι και του μπεζ, για τα κοστούμια του Richard Gere στο American Gigolo του 1980, τα οποία ήταν ο πραγματικός πρωταγωνιστής. Η πιο διάσημη ταινία του σκηνοθέτη Paul Schrader απογείωσε την καριέρα του Ιταλού σχεδιαστή και καθιέρωσε την κομψή σιλουέτα και την απαλή παλέτα των κοστουμιών και των double–breasted σακακιών Armani ως τη «στολή εργασίας» για την ανερχόμενη κοινωνική τάξη των επιχειρηματιών και των χρηματιστών, η οποία διεκδικούσε μερίδιο στον πλούτο και εργαζόταν για την απόκτηση πολυτελών αγαθών ως status symbols. Στην ταινία American Gigolo, o Gere υποδύεται έναν επί πληρωμή συνοδό ευκατάστατων κυριών που αγαπά την πολυτελή ζωή που του προσφέρει το επάγγελμά του και διατηρεί μια παράνομη ερωτική σχέση με τη σύζυγο ενός γερουσιαστή, την οποία υποδύεται η Lauren Hatton. Τα ρούχα για τον ρόλο της Hutton επιμελήθηκε ο σχεδιαστής Basile και, ακόμα κι αν πρόκειται για ένα απλό τζιν και ένα μεταξωτό πουκάμισο, αποπνέουν έναν αέρα αυτοπεποίθησης και κομψότητας που «φωνάζουν» ότι είναι οικονομικά εύπορη, ενώ τα πιο διαχρονικά κομμάτια της γκαρνταρόμπας της είναι η γκρι καμπαρντίνα Armani και η δερμάτινη μπορντό Bottega Veneta τσάντα με την εμβληματική intrecciato πλέξη. Το all-Αmerican στιλ της Hutton είναι διαχρονικό και σήμερα θα μπορούσε να φοράει ένα ντένιμ παντελόνι από τις πρόσφατες συλλογές των οίκων Ralph Lauren, Alaïa ή Bottega Veneta, ενώ το κασμιρένιο preppy κίτρινο πουλόβερ με το φαρδύ χακί παντελόνι που φοράει σε μια σκηνή, μοιάζει με σύνολο βγαλμένο από τη Fendi Spring 2024 συλλογή. Το all-Αmerican στιλ, εξάλλου, φαίνεται να έχει επιστρέψει στο luxury, με brands όπως Aime Leon Dore και Fear of God να στηρίζουν σε αυτό αρκετά μεγάλο κομμάτι της αφήγησής τους, ενώ οι vintage διαφημίσεις Ralph Lauren φαίνεται να έχουν τιμητική θέση σε όλο και περισσότερα moodboards από brands που εξυμνούν το αμερικανικό όνειρο. Με ανάλογη διάθεση, όπου τα ρούχα μιλούν για μια ιστορία πλούτου, έρωτα και παρανομίας, κινείται και η ταινία The Thomas Crown Affair του 1999, με τη Rene Russo να κυκλοφορεί ντυμένη ώστε να αποπνέει αισθησιακό δυναμισμό, φορώντας δημιουργίες Michael Kors για τον οίκο Celine – στις μέρες μας, γυναίκες με τα χαρακτηριστικά της ηρωίδας που ερμηνεύει η Russo επιλέγουν οποιαδήποτε από τις δημιουργίες της Phoebe Philo για το ομώνυμο brand ή από την καλοκαιρινή συλλογή Saint Laurent.
To 1990, όταν ο Armani έμαθε ότι ο Paul Schrader ετοίμαζε την κινηματογραφική μεταφορά του βιβλίου The Comfort of Strangers, ρώτησε τον σκηνοθέτη αν χρειαζόταν κάτι από εκείνον για τα κοστούμια της ταινίας. «Τα θέλω όλα από σένα», απάντησε ο Schrader, και ο Armani έντυσε τους πρωταγωνιστικούς χαρακτήρες που ερμήνευαν η Helen Mirren, o Christopher Walken, η Natasha Richardson και ο Rupert Everett, σε ένα επικίνδυνο παιχνίδι αποπλάνησης μεταξύ οικονομικά ευκατάστατων και γοητευτικών ζευγαριών με φόντο τη Βενετία. «Το βασικότερο χαρακτηριστικό της γοητείας του εύπορου ζευγαριού που υποδύονταν η Richardson και ο Everett ήταν να δείχνουν άνετοι μέσα στην γκαρνταρόμπα των διακοπών τους», είχε δηλώσει ο σχεδιαστής. Το λευκό σύνολο που φοράει η Richardson περπατώντας νωχελικά αγκαζέ με τον Everett, σε μια προσπάθεια να σώσει τον γάμο της, θα μπορούσε να περιλαμβάνεται στη Spring 2024 The Row συλλογή ή στην αντίστοιχη Jacquemus, ενώ τα πολυτελή καφτάνια της μυστηριώδους και αριστοκρατικής Helen Mirren φέρνουν στο μυαλό τη συλλογή Ferragamo.